اخبار مهماقتصادی

مدیرعامل آبفای خراسان رضوی : تابستان ۹۸ هم بدون مشکل آبی سپری می شود

کد خبر : 20777

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این شرکت برای تامین آب شرب شهرهای استان اطمینان داد با همکاری شهروندان همچون سال های گذشته تابستان ۹۸ نیز بدون کمترین مشکل سپری خواهد شد.
به گزارش صبح مشهد، سید ابراهیم علوی در گفتگو با خبرنگار ما سیاست راهبردی آبفای استان را تامین آب کمی و کیفی اعلام کرد و افزود: این شرکت برای رفع نگرانی مصرف کنندگان و درراستای وظیفه سقایی خود از هیچ کوششی دریغ نمی کند و این مهم را در اولویت کاری خود قرار داده است .
به گفته وی شرکت آب وفاضلاب خراسان رضوی با توجه به مسئولیت آبرسانی به ۷۲۳هزارمشترک ، تمام امکانات ، تجهیزات ونیروی انسانی خودرابرای تامین آب شرب موردنیازاین جمعیت بکارگرفته است و هرساله با صرف هزینه سنگین وانجام عملیات کف شکنی،جابجایی وحفرگالری تلاش می کند توان آبدهی موجود چاه ها را به عنوان مهمترین منبع تامین آب شرب استان حفظ کند .
وی از حفر ۱۹ حلقه چاه با اعتبار ۲۵۳میلیارد ریال(بدون احتساب هزینه اجرای خطوط انتقال و ساخت مخازن ذخیره) در سال گذشته در ۱۶شهر استان خبرداد که منجر به افزایش توان تولید آب به میزان ۳۲۳لیتر برثانیه شد.
به گفته وی در سال جاری هم عملیات حفر ۲۲ حلقه و تجهیز ۲۸حلقه چاه با اعتبار ۲۴۰میلیارد ریال در شهرهای استان آغاز شده است که با بهره برداری از این تعداد چاه مشکل تامین آب شهرهای مواجه با تنش آبی رفع خواهد شد.
وی از کاهش بارندگی سالانه از ۲۲۴ میلیمتربه ۲۰۰میلیمتردردودهه گذشته و ادامه پدیده خشکسالی به عنوان عوامل افت سفره های زیرزمینی در استان نام برد و خاطر نشان کرد: نزولات جوی به شکل برف تاثیر فراوانی در تغذیه سفره های آب زیر زمینی دارد ولی متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل تغییرات اقلیمی درجهان و منطقه که ایران و خراسان رضوی هم از این امر مستثنی نیست عمده بارش ها به شکل باران بوده که همین موضوع تاثیر گذاری بر سفره های آب زیر زمینی را کاهش داده است.
وی حوزه فعالیت این شرکت را ۷۳ شهراستان باجمعیت حدودیک میلیون و ۸۰۰هزارنفراعلام کردوافزود: ۱۰۰درصد این جمعیت ازخدمات آب شرب بهداشتی برخوردارند .
وی میزان مصرف ماهانه هرمشترک دراستان را ۱۴مترمکعب اعلام کردوگفت: این میزان مصرف برای استان خراسان رضوی بااقلیم خشک ونیمه خشک رقم بالایی است وبایستی با مدیریت مصرف و استفاده از وسایل کاهنده کاهش یابد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن