دانش و فناوریزندگی

موفقیت برای آنهایی که هیچ گزینه ای جز موفق شدن ندارند، ممکن میشود! دکتر علی باقریان پزشکی ایرانی در تراز جهانی/ کسب جایزه معتبر دندان پزشکی کودکان آمریکا توسط یک دندان پزشک ایرانی

کد خبر : 20760

داستان زندگی آن‌ها می‌تواند انگیزه‌ای برای تمام کسانی باشد که عاشق پیشرفت و رشد هستند. از فرش به عرش رسیدن شاید کلیشه‌ای بیش به نظر نیاید، اما چیزی است که در حقیقت شاهد آن بوده‌ایم و خواهیم بود. با داشتن ثبات و پشتکار خارق‌العاده افرادی در سراسر جهان بوده‌اند که معادلات منطقی را به هم زدند و از هیچ توانستند همه چیز بسازند.
در این گزارش شخصیتی معرفی خواهیم کرد که زندگی دشواری داشته‌ ، بدون پدر بزرگ شده … اما رویایی که می خواست را ساخت!
دکتر علی باقریان کیست؟
علی باقریان متولد ۱۳۵۷ در مشهد است. او در بین پزشکان ایرانی چهره سرشناس و متخصص دندانپزشکی کودکان و ارتودنسى پیشگیری است.
وی که از نخبگان و برترین های کشوری در علوم پزشکی و دندان پزشکی است، کار خود را از سال ۱۳۸۲ ابتدا در مرحله عمومی و سپس از سال ۸۵ بصورت تخصصی کودکان آغاز کرد.
وی شهریور ۸۵ پس از قبولی در آزمون بورد تخصصی به عنوان استاد یاردندانپزشکی کودکان عازم دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شد تا دوره تعهد خدمتی خود را بگذراند که با پیگیری و اصرار دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان که فرصت حضور این دندان پزشک مجرب را مغتنم می شمردند، در همان سال اول به استخدام دانشگاه درآمد و در سال ۱۳۹۰ و با تلاش بسیار و در عین شایستگی، عنوان دانشیار دندان پزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جوانترین دانشیار دندانپزشکی کشور را به دست آورد.
از وی حدود ۱۵ مقاله، فقط در نشریات معتبر بین المللی و درمجلات کشورهایی چون آمریکا، انگلیس، ژاپن و هند به چاپ رسیده است. همچنین حضور وی در کنگره ها و همایش های خارجی در کشورهایی همچون آلمان، سوئد، ترکیه، تایلند، هنگ کنگ و یونان هم به تبادل تجربیات و تازه های علم دندانپزشکی منجر شده و همچنین باعث افزایش رنکینگ علمی ایران در تعداد دانشمندان نخبه و برجسته در سطح بین المللی شده است.

کسب جایزه معتبر دندان پزشکی کودکان آمریکا توسط یک دندان پزشک ایرانی

دکتر علی باقریان متخصص دندان پزشکی کودکان و عضو سابق هیات علمی دانشکده دندان پزشکی مشهد توانست جایزه پال تیلر ( paul p. Taylor ) در سال ۲۰۱۹ را از آن خود کند.
جایزه پال تیلر جایزه ای است که هر ساله از سوی انجمن دندان پزشکی کودکان آمریکا به برترین مقاله دندان پزشکی کودکان دنیا در سال قبل اهدا می شود.
طبق اعلام دبیرخانه این جایزه دکتر علی باقریان ( به عنوان مسئول نویسندگان ) به عنوان برترین مقاله دندان پزشکی کودکان در سال ۲۰۱۸ شناخته شده است. مراسم اهدای این جایزه روز ۲۶ می در هتل هیلتون شیکاگو برگزار خواهد شد.
دکتر علی باقریان متخصص دندان پزشکی کودکان و جوان ترین دانشیار دندان پزشکی کشور است که در سال ۱۳۹۰ و در سن ۳۳ سالگی به درجه دانشیاری ارتقا یافت. اما سال گذشته و در حالی که در چهل سالگی آماده ارتقا به مقام استاد تمامی بود مجبور به جدایی از سیستم دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد. در حال حاضر او عضو هیات مدیره و سرپرست کمیته علمی انجمن دندان پزشکی کودکان ایران است.
وی در گفتگو با خبرنگار ما گفت برای اولین بار در دنیا یک مقاله ایرانی با موضوع دندان پزشکی کودکان توانسته که چنین جایزه ای را کسب نماید. همچنین او در ادامه افزود که یک تیم ۵ نفره از همکاران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مدت سه و نیم سال روی این این کار پژوهشی و در تراز بین المللی کار کردیم و در کمال افتخار سال گذشته ( ۲۰۱۸ میلادی ) در مجله دندان پزشکی آمریکا، کار فاخرو تیمی دندانپزشکان ایرانی پذیرش و چاپ شد.
دکتر باقریان به ویژگی های مقاله هم اشاره کرد و افزود : این پژوهش یک کار کلینیکی است که بر روی کودکان انجام شده است و در محیط آزمایشگاهی نبوده ودر حقیقت روشی است که کمک می کند دندان پزشکان در طی پروسه درمان کمتر دندان آسیب دیده را تراش دهند و به عبارتی دیگر مقدار کمتری از دندان بیمار را بردارند.
وی در ادامه از سختی فالوآپ بیماران بمدت دو سال و همچنین سختی چاپ شدن یک مقاله در مجلات آمریکایی به عنوان دیگر خصوصیات این مقاله ارزشمند علمی، یاد کرد.
دکتر باقریان در خصوص اهمیت پذیرش و چاپ مقاله پژوهشی و علمی تیم خود تاکید کرد: ما یک انجمن دندان پزشکی بین المللی در دنیا داریم و یک انجمن دندان پزشکی کودکان آمریکا که هر دو از مهمترین انجمنها در حیطه دندانپزشکی کودکان میباشند و هر کدام مجله خاص خود را دارند که مهمترین مجلات در دندانپزشکی کودکان دنیا میباشند به نحوی که چاپ مقاله در این نشریات ارزش زیادی برای هر دندانپزشک کودکان دارد.
وی در خصوص اجرا و کاربردی کردن پژوهش علمی خود در کشورمان گفت: هم اکنون این مقاله به اجرا رسیده ولی استفاده ازتکنیک اشاره شده در آن به نظر و تجربه هر دندان پزشک بر می گردد.
در ضمن او اشاره نمود که دندان پزشکی در دنیا به سمتی حرکت میکند که تلاش دارد از نسوج مینا، عاج و پالپ دندان آسیب دیده، کمتر تراشیده شود.
این متخصص دندانپزشکی کودکان و ارتودنسى پیشگیری، پوسیدگی دندان را شایع ترین بیماری مزمن جهان دانست و گفت: رسانه ها نقش مهمی در آگاهی خانواده ها در ارتقای بهداشت دهان و دندان بویژه در کودکان دارند. این را هم بدانید حتی اگر از بهترین مواد مصرفی ترمیمی استفاده شود، جایگزین یک درصد کیفیت دندانی خود آدمی نمی شود.
وی در ادامه خاطر نشان ساخت: امروزه در دنیا شاهد ارتقای دانش دندان پزشکی هستیم و وسایل و تکنیک ها بسیار پیشرفته تر شده است.
وی به ویژگی های مطب خود اشاره و افزود: خانواده هایی که جهت درمان دندان کودکان خود تمایلی به بیهوشی در اتاق های عمل و یا روشهای آرام بخشی ندارند، مطب دکتر علی باقریان را انتخاب می کنند. حتی بسیار کسانی که ناامید بودند و تصور می کردند غیر از بیهوشی چاره ای دیگر ندارند، به مطب ما آمده و با صبر و حوصله اکثرآنها نتیجه رضایت بخش در درمان گرفتند. شعار همیشگی تیم دندانپزشکی دکتر باقریان سلامت دهان و دندان کودکان دلبند شما خانواده های عزیز میباشد.
دکتر باقریان سن پذیرش کودکان جهت اقدامات پیشگیرانه و درمانی در مطب را از سنین نوزادی تا ۱۲ سالگی اعلام کرد.

گفتنی است، مطب دکتر علی باقریان در مشهد مقدس، میدان احمدآباد، خیابان کلاهدوز ۲ ، ساختمان پزشکان هما واقع شده است.
تلفن تماس جهت هماهنگی و پذیرش : ۳۸۴۷۲۰۶۸_۰۵۱ می باشد.

خبرگزاری صبح مشهد برای این پزشک جوان و نابغه کشورمان آرزوی موفقیت روز افزون دارد و همچنین به مسئولین در وزارت بهداشت و درمان وآموزش علوم پزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد وفق تاکیدات مقام معظم رهبری توصیه می کند، جهت پیشگیری از پدیده مهاجرت و فرار مغزها، توجه بیشتری به سرمایه ها و نخبگان علمی کشورمان داشته و با دوری از هر گونه تنگ نظری و اعمال سلیقه، کرسی های تدریس را برای انتقال تجارب ارزشمند جوانان با غیرت و نخبه ایرانی، مهیا سازند!

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن