مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

بزرگترین محفل انس با قرآن اتباع افغانستانی ساکن مشهد برگزار شد

کد خبر : 20740

بزرگترین محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی افغانستان و ایران توسط مجمع هماهنگی هیئات مذهبی افغانستانیهای مقیم مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین افغانستان، با نزدیک شدن به اذان مغرب مردم دسته دسته به مسجد جامع حضرت قائم(عج) در شهرک شهید رجایی حاشیه شهر مشهد می آمدند و با گفتن اذان فضای مسجد و صحن آن مملو از روزه داران شده بود. پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا سفره های اکرام رضوی در مسجد پهن شد و مومنین روزه های خود را افطار کردند.

به تدریج فضا برای اجرای محفل انس با قرآن آماده شد و مستمعین گوش به نوای ملکوتی قاریان بین المللی قرآن کریم سپردند.

?سفره های افطار و سحری امام رضا(ع) کماکان در سطح شهر برپا است

در ادامه مدیر ارتباطات و امور فرهنگی حوزوی آستان قدس رضوی بیان کرد: یکی از ماموریت های آستان قدس خدمت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است و ما هم اکنون از هر دیاری سر سفره خوان امام مهربان نشسته ایم.
وی گفت: در سال های قبل طرح اکرام رضوی و افطاری در سطح شهر و صحن هدایت حرم مطهر برای ۹ هزار تا دوازده هزار نفر برگزار می شد.
این مسئول آستان قدس رضوی تاکید کرد: امسال به دلیل حادثه سیل گلستان و خوزستان و لرستان از محل صرفه جویی مستمر در برنامه های آستان قدس، یک خدمت بزرگ به نام امام رضا(ع) را در مناطق سیل زده شروع کردیم.
وی با بیان اینکه سفره افطار در حرم مستحب است، عنوان کرد: از محل صرفه جویی در هزینه سفره های افطاری ده میلیارد تومان ذخیره شده است که بعد از ماه مبارک رمضان ۵۰۰ (پانصد) واحد مسکونی در خوزستان ساخته خواهد شد.
فرازی نیا گفت: کارهای فرهنگی و عمرانی، اشتغال زایی، تامین لوازم منزل از دیگر کارهای آستان قدس به هموطنانمان در مناطق سیل زده است.
وی با توجه با اولویت قرار گرفتن آسیب دیدگان تصریح کرد: کماکان سفره های افطار و سحری به صورت محدود در مساجد سطح شهر گسترده می شود.
فرازی نیا در ادامه تاریخچه اکرام زائرین را از زمان شهادت امام رضا(ع) دانست و افزود: زمانیکه امام هشتم خبر شهادت خود را به اباصلت هروی دادند، زمین های چناران تا فریمان کنونی را خریداری کردند و دوباره به صاحبان برگرداندند و شرط آنرا پذیرایی و خدمت و راهنمایی زائران پس از شهادت عنوان کردند.
وی اولین خدمت مادی به زائرین امام رضا(ع) را سفره حضرت دانست و گفت: هم اکنون در دو مهمانسرای حرم و محدوده شهر روزانه ۳۰ هزار پرس صبحانه، ناهار و شام توزیع می گردد.

? ۳۲۰ هیئت زیرمجموعه شورای هیئات مذهبی افغانستان
محمد حسین خاوری، موسس و نائب رئیس مجمع شورای هیئات مذهبی عنوان کرد: مجمع هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین در سال ۹۱ مجوز فعالیت خود را از اداره کل اتباع و امور مهاجرین خراسان رضوی وشورای هیئات مذهبی مشهد باظرفیت ۳۲۰ هیئت وجلسه دینی در سطح مشهد دریافت نموده است.
وی افزود: برگزاری همایش های استانی، امور اداری ومجوزهای لازم ازجمله صدور کارت شناسایی برای مسئولین هیئات مذهبی و مجوز عزاداریها و دسته روی ها گوشه ای از فعالیت های مجمع برای هیئات افغانستانی می باشد.
موسس مجمع هماهنگی شورای هیئات مذهبی یکی دیگر از فعالیت های مجمع را انتقال مسائل و مشکلات اتباع افغانستان به مسئولین مربوطه دانست.
خاوری با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک طرح کبوتران حرم برای زائر اولی های افغانستانی سرتاسر ایران با همکاری آستان قدس برگزار می شود، افزود: ازسرتاسر ایران افراد واجد شرایط که تاکنون به زیارت نیامده اند، شناسایی می شوند و به زیارت امام رضا(ع) می آیند.
خاوری افزود: طرح بین الحرمین در ایام اربعین و خدمت رسانی به زائرین اربعین و طرح مرز تامرز در راستای انتقال زائرین اربعین از مرز دوغارون به شلمچه از دیگر برنامه ها هست که سال گذشته به صورت آزمایشی و پایلوت اجرا شده است و طی سال های آینده به صورت گسترده تر انجام خواهد شد.

در ادامه محفل حامد علیزاده، نفر اول مسابقات بین المللی مالزی، کریم محسنی،نفر دوم مسابقات بین المللی طلاب جهان اسلام، استادسلیمان جعفری دارنده مقام های اول تا سوم مسابقات بین المللی، استاد قلندر زاده قاری بین المللی ورییس جامعه قاریان افغانستان، محسن شجاعی رتبه دوم مسابقات بین المللی الکوثر نوجوانان و استاد جواد جعفر نژاد قاری کشوری به تلاوت آیات کلام الله مجید پرداختند.
در پایان محفل از قاریان دعوت شده تقدیر شد.
لازم به ذکر است جمعی از مسئولین استانی نیز در این محفل شرکت کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن