اجتماعیزندگی

متهم ردیف اول سردی رابطه جنسی زوج های امروزی!

کد خبر : 20658

امروزه سردی در رابطه جنسی یکی از مشکلات مهم در زندگی زناشویی زوج ها می باشد که مهم ترین علل آن استفاده از فضای مجازی و ماهواره ها می باشد.
نقش فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در سردی رابطه جنسی
رابطه زناشویی برای محکم کردن پایه های زندگی بسیار ضروری است و از اهمیت زیادی برخوردار است . اما بسیاری از زوج ها با گذشت سالیانی از زندگی مشترک وفرو کش کردن تب تند عشقشان رفتارهای اشتباهی انجام می دهند و سبب سردی رابطه جنسی می شوند .
از دلایل اصلی سرد شدن روابط زناشویی در این روزها که تکنولوژی پیشرفت زیادی کرده است ، کمال گرایی و القای آن در شبکه های مجازی و ماهواره است که حتی در مواردی منجر به جراحی های زیبایی می شود.
این رسانه ها این تصور را به وجود می آورند که زندگی جنسی زن و مرد باید کمال گرایانه باشد و دوطرف یا بی نقص باشند یا برای رفع نقص های فیزیکی شان تلاش کنند.در ادامه این بخش از سلامت جنسی به این موضوع و دیگر علل سرد شدن روابط جنسی می پردازیم.

فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و… ساختار ذهنی مردم را تا حد زیادی شکل می دهند به خاطر ملاحظات اقتصادی همواره در حال القای نیازهایی در جامعه هستند؛ مثلا با مطرح کردن این موضوع که برای داشتن جذابیت جنسی ، خصوصیات فیزیکی لازم است ، دارو و تجهیزاتی می فروشند که برای شان سودآور است. شکل گیری این ذهنیت سبب می شود هنگام انتخاب شریک زندگی و در طول زندگی مشترک دیدگاهی کمال گرایانه در خصوص جذابیت های جنسی به وجودآید.
ماهواره ها در سردی رابطه جنسی زوج ها مقصرند
ماهواره در سردی روابط زناشویی تاثیر فراوانی دارد زیرا در آن تمام خصوصیات مثبت به صورت یک جا نمایش داده می شود و این سبب ایجاد دیدگاهی کمال گرایانه می شود ، در صورتی که آدم ها در زندگی معمولی همه خصوصیت های فیزیکی مطلوب را به صورت یک جا ندارند .
بنابراین بسیاری از افراد همواره از شریک زندگی شان ناراضی هستند و همین احساس ناخوشایند باعث سرد شدن روابط جنسی شان می شود . کمال گرایی و القای آن در شبکه های مجازی و ماهواره یکی از دلایل سرد شدن روابط جنسی است اما شرط رابطه جنسی رضایت بخش این دیدگاه کمال گرایانه نیست .
همه افراد به دنبال شریک زندگی با بهترین خصوصیات فیزیکی و کارکرد جنسی هستند اما پیش از این هم در نمناک گفته شده است که تنها مفهوم رابطه جنسی فقط نزدیکی نیست بلکه تعاملات جنسی به صورت کلامی و صحبت های عاشقانه ای است که زن و شوهر باید به هم ابراز کنند.
برای زمینه سازی شروع رابطه جنسی بیشتر افراد از تماس فیزیکی و لمس استفاده می کنند اما باید بدانید که تماس فیزیکی و لمس خود به نوعی رفتار جنسی تلقی می شود . پس تماس فیزیکی یک ارتباط جنسی محسوب می شود و نداشتن آن به مرور باعث سرد شدن روابط جنسی می شود .
برای جلوگیری از سرد شدن روابط جنسی زن و شوهر باید انتظارات منطقی و درستی از هم داشته باشند. زوج ها نمی توانند توقع تغییر نکردن شرایط زندگی شان طی سال های پس از ازدواج را داشته باشند .
پس از طی سالیان زیادی پس از ازدواج سن بالا رفته و تغییری در کارکرد اجزای مختلف بدن ایجاد می شود مانند تغییرات در رابطه با فیزیک و تمایلات جنسی که در یک خانم باردار ممکن است به وجود بیاید یا به وجود آمدن تغییرات هورمونی یا عروقی در سنین بالاتر. پس زن و شوهر با توجه به این تغییرات در طول زندگی مشترک باید انتظاراتی منطقی از هم داشته باشند .
نداشتن حریم خصوصی و سردی رابطه جنسی
برقراری رابطه جنسی نیاز به شرایط حداقلی مناسب به لحاظ حریم خصوصی، زمان و… دارد که در صورت نداشتن حریم خصوصی، کیفیت و کمیت رابطه ی جنسی زوج ها به تدریج دچار افت می شود و به سردی جنسی می انجامد. در این موقعیت زمان مناسب به وجود نمی آید، حریم خصوصی لازم ایجاد نمی شود و در آخر سبب می شود تا مهیا شدن شرایط تعاملات جنسی کاملا کنار گذاشته شود .
تبعیت از یک سبک جنسی برای برقراری رابطه جنسی در بین زن و مرد زیاد کار آمد نیست زیرا هر یک از آنها دو سبک مختلف دارند پس برای جلوگیری از سرد شدن روابط جنسی و حفظ زندگی زناشویی باید در رابطه جنسی از ترکیبی از این شرایط استفاده کنند.

مثلا فردی برای رسیدن به اوج لذت دوست دارد تمرکز کند ولی همسرش ترجیح می دهد نقش فعال تری داشته باشد برای اینکه این دوفرد تعامل بیشتری با هم داشته باشند حتما باید این سبک رفتاری را هم امتحان و تجربه کنند و خواسته طرف مقابل در روابط جنسی باید تامین شود.
درمان سردی رابطه جنسی
زن و مرد باید در زندگی مشترک، درباره نیازها و خواسته هایی که از رابطه جنسی دارند، با هم صحبت کنند ؛ البته لازم است توقعاتی که همسران از یکدیگر دارند واقعی باشد و نه کمال گرایانه زیرا دیدگاه های ایده آل گرایانه سبب می شود که آنها به جراحی های بی موردی که بسیار رواج است رو آورند بلکه همسر خود را راضی کنند اما با همه این تغییرات ممکن است افراد باز هم راضی نشوند .
خانم و آقایان نباید خود را با فضای رسانه ای مقایسه کنند. برای داشتن یک زندگی عاشقانه درست است که دارا بودن خصوصیت های فیزیکی و جذابیت بسیار مهم است اما این صمیمیت و تعهد اخلاقی است که به زندگی تداوم می بخشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن