اقتصادیزندگی

بازار سکه و طلا در مشهد کساد شد

کد خبر : 20589

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: طی دو هفته اخیر در پی افزایش قیمت طلا و سکه، بازار این اقلام در این کلانشهر کساد شد و هیچ معامله ای انجام نمی شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل ایرنا، محمد باقر معبودی نژاد روز چهارشنبه افزود: در حالی که قیمت جهانی طلا در دو هفته اخیر افزایش نداشته نرخ دلار رو به افزایش نهاده و این امر بر قیمت سکه و طلا در کشور اثر گذاشته به طوری که در این مدت نرخ طلا و سکه ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: طی دو هفته اخیر قیمت دلار از ۱۴۵ هزار ریال به ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، قیمت سکه تمام بهار آزادی از ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و قیمت هر گرم طلا از ۴۶ هزار ریال به ۴۷ هزار ریال رسیده است.
وی گفت: امسال بازار سکه و طلا در مشهد با رکود آغاز شد و از ابتدای فروردین ماه تاکنون ۱۲۰ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر با مراجعه به اتحادیه جواز کسب خود را باطل کرده اند.
معبودی نژاد افزود: هم اکنون خرید و فروش طلاهای مستعمل در بازار مشهد انجام می شود و هیچ سفارشی برای ساخت زیورآلات طلا یا خرید آنها صورت نمی گیرد.
وی اظهار داشت: در پی افزایش قیمت سکه و طلا، علاقه مندان به زیورآلات نقره روآورده اند و بازار نقره در این شهر رونق گرفته است.
هزار و ۱۲۴ واحد صنفی زیر پوشش اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن