مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

احسان اصولی؛ باید از ظرفیت مشهد برای معرفی فردوسی به دنیا استفاده کنیم

کد خبر : 20594

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: باید از ظرفیت مشهد برای معرفی هرچه بهتر فردوسی به دنیا استفاده کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری همایش بین‌المللی شاهنامه در گذرگاه جاده ابریشم، احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، با بیان اینکه از سال گذشته جلساتی برای برگزاری این همایش بین‌المللی با حضور اعضای شورای شهر و شهردار وقت برگزار شده بود، اظهار کرد: قرار شد این برنامه‌ها به صورت مکرر و سالیانه با عنوان فردوسی و معرفی شاهکار او برگزار شود.

وی با بیان اینکه این رویداد اولین رویداد در سطح ملی و فراملی است، ادامه داد: این برنامه تا به امروز مخاطب‌های خاص خود را پیدا کرده و مقالات و آثار علمی بسیاری به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

اصولی با اشاره به اینکه این آثار می‌تواند مبنایی برای فردوسی پژوهان باشد، گفت: باید از ظرفیت مشهد برای معرفی هرچه بهتر فردوسی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس تصریح کرد: طی چندماه کار مداوم برنامه ریزی‌های لازم با هماهنگی اساتید دانشگاهی سامان دهی شد و در ابعاد ملی و فراملی جایگاه خود را پیدا کرد.با توجه به اینکه امسال سال اول برگزاری این همایش در مشهد است لذا شاید به همه اهداف تعریف شده دست پیدا نکنیم ولی سنگ بنای خوبی در حوزه فردوسی شناسی در مشهد گذاشته شد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت علمی و تاریخی مشهد استفاده کنیم تا هر بتوان مشهد را به دنیا معرفی کرد، ابراز کرد: مشهد اصلی ترین هویت خود را از بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) گرفته است اما می‌توان در کنار آن از ظرفیت شهر توس آرامگاه فردوسی نیز استفاده کرد.
اصولی عنوان کرد: امروزه می‌توان خاستگاه خراسان بزرگ را در مشهد تجلی یافته ببینیم.این همایش را می‌توان در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در مورد توس دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با تاکید بر اینکه این همایش مکمل فعالیت‌های ما در شهر توس است، اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش چهره علمی مشهد را هر چه بهتر به دنیا معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: در دنیایی امروز که برخی قدرت‌ها در پی منزوی کردن ایران هستند باید ظرفیت‌های فرهنگی که زبان مشترک ما با کشورهای دیگر است را به دنیا معرفی کنیم تا راه گشای بسیاری از مسایل دیگر باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن