اجتماعیاخبار مهم

کمک ۲ میلیارد تومانی مردم خراسان رضوی به مناطق سیل زده

کد خبر : 20578

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۶۹ محموله کمک های غیر نقدی و بیش از ۲ میلیارد تومان کمک نقدی ساکنان این استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.

به گزارش صبح مشهد، سید مجتبی احمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری در محل سالن جلسات هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۶۷ پایگاه ثابت و سیار با کمک ۹۰۰ نیروی مردمی در استان به جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان مشغول بودند که تاکنون مبلغ نقدی واریزی به صندوق‌ها ۲ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: کمک‌های غیر نقدی مردمی جمع آوری شده نیز ۶۹ محموله به ارزش نزدیک ۶ میلیارد تومان بوده است که به استان‌های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد :۱۴ خودرو و ۵۰ نفر نیروی عملیاتی و امدادی نیز به استان گلستان اعزام شده است که در امر توزیع اقلام بهداشتی و زیستی به این استان‌ها کمک کرده‌اند.

وی بیان کرد: دادستان محترم استان کمک بسیاری در راستای برخورد با حساب‌های شخصی اعلام شده برای جمع آوری کمک‌های مردمی کردند و در این راستا ۴۳ حساب در استان مسدود شده است.

احمدی افزود: کمک‌های امدادی که از انبارهای امدادی هلال احمر استان برای مناطق سیل زده ارسال شده است نیز به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و با همکاری آستان قدس نیز اقلامی شامل ۱۴۰۰۰۰ بسته حلوا شکری و ۳۲۰۰۰ قوطی لوبیا خریداری و به این مناطق ارسال شده است.

احمدی در خصوص سوانح اتفاق افتاده در سال ۹۷ نیز تصریح کرد: ۱۵۱۶ مورد حادثه در استان اتفاق افتاده است و در مجموع ۳۳۵۲۶۵ نفر حادثه دیده بودند که در عملیات‌های نیروهای هلال احمر ۱۵۸۱ نفر به صورت انتقالی و سرپایی نجات داده شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تجهیزات در اختیار هلال احمر استان نیز اظهار کرد: ۲۰۰ خودرو اعم از عملیاتی و اداری در اختیار داریم که ۳۰ خودرو نجات و ۵۸ دستگاه خودرو کمک دار سبک بخشی از این خودرو هاست، همچنین ۱۲ خودرو سنگین و ۶ بالگرد که با اورژانس به صورت مشترک استفاده می‌شود و همچنین دو سگ زنده یاب نیز در اختیار مجموعه هلال احمر استان است. ولی برای مشهد ما نیاز مبرمی به بالگرد نجات داریم که امکان مانور بیشتری نسبت به بالگردهای موجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود :۱۶ شهرستان در خراسان رضوی نیز درگیر سیل بودند که شامل ۱۰۵ منطقه روستایی و ۱۰ منطقه شهری بوده است که ۱۶۴۳ خانوار آسیب دیده تحت امداد رسانی قرار گرفتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن