اخبار مهمدانش و فناوری

به همت آستان قدس رضوی؛ رویداد علمی ‘فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر’ در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 20575

معاون علمی آستان قدس رضوی از نخبگان و صاحبان ایده برای حضور در رویداد علمی ‘فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر’ دعوت کرد.
به گزارش صبح مشهد، محمد مهدی نژاد نوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رویداد علمی ‘فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر’ با حمایت مالی معاونت علمی، فنی ریاست جمهوری و عاملیت پارک علم و فناوری خراسان رضوی ۳۰ خرداد ماه امسال برگزار می شود.
وی گفت: یکی از مشکلات آستان قدس رضوی در ارائه خدمات به زائران استفاده از مقدار قابل توجه مواد پلاستیکی و پلیمری غیر تجدید پذیر است که در ظروف غذا، لیوان های یکبار مصرف، کیسه های حمل کفش کاربرد دارد و ضایعات پلیمری بوجود می آورند که قابلیت جذب در محیط را ندارند.
وی اظهار داشت: مطالعات بسیاری در زمینه تخریب زیستی پلیمرها با هدف غلبه بر مشکلات زیست‌ محیطی ناشی از تجمع پلاستیک ها در طبیعت در حال انجام است که بهترین راه‌حل برای رفع این معضل، تولید پلیمرهای زیست ‌تخریب ‌پذیر است.
معاون علمی آستان قدس رضوی افزود: هم اکنون جایگزین های مناسبی برای پلاستیک با عنوان پلیمرهای زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست شکل گرفته است که می توان آنها را با استفاده از ظرفیت های ملی و صاحبان ایده و فکر در داخل کشور تولید کرد.
مهدی نژاد نوری اظهار داشت: رویداد ‘چالش فناوری های پلیمری زیست تخریب پذیر’ بستری را فراهم می کند که صاحبان ایده و فکر طرحهای خود را در این زمینه ارائه دهند و این طرحها در یک فضای رقابتی بعد از چند مرحله ارزیابی توسط آستان قدس رضوی مورد حمایت قرار می گیرد.
وی گفت: داوران این رویداد طرحها را مورد بررسی چندجانبه قرار می دهند به نحوی که از نظر اقتصادی، فنی و کارکردی شرایط و ویژگی های لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در این رویداد یک یا چند طرح را پس از نظر داوران مورد حمایت قرار می دهد به نحوی که تبدیل به یک محصول نهایی استاندارد شده و در مقیاس تجاری، تولید و بهره برداری شود.
مهدی نژاد نوری افزود: آستان قدس رضوی ضمن اینکه نیازهای خود را از محل طرحی که به تولید می رسد، تامین می کند، فضای کسب و کار جدید نیز برای سازمان اقتصادی رضوی، بخشهای دولتی و خصوصی ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: ثبت نام اولیه در این طرح از اسفند ماه سال قبل از طریق سایت اینترنتی معاونت علمی آستان قدس رضوی به آدرس Sti.razavi.ir آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.
وی گفت: طرحهای اولیه باید تا ۲۰ خرداد ماه امسال بر روی سایت Sti.razavi.ir بارگذاری شود تا از ۲۰ تا ۳۰ خرداد ماه توسط داوران مورد بررسی قرار گیرد.
معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: در رویداد علمی ‘چالش فناوری پلیمرهای زیست تخریب پذیر’ مسئولان مختلف نهادهای زیرمجموعه آستان قدس رضوی، سازمان اقتصادی رضوی، شهرداری مشهد و برخی نهادهای دیگر حضور می یابند.
وی افزود: طرحهایی که در این رویداد پذیرفته می شوند، با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از گذراندن موفقیت آمیز آزمایش ها، وارد چرخه تولید انبوه و کسب و کار می شوند.
وی اظهار داشت: در این رویداد به دنبال آن هستیم که با استفاده از ظرفیت علمی و فناوری شرکت ‌های دانش بنیان و نخبگان و نوآوران استفاده از این مواد را اقتصادی کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن