اخبار مهمدانش و فناوریشهری

در دیدار شهردار مشهد و سفیر کره جنوبی مطرح شد؛ شهر هوشمند محور همکاری‌های مشهد و سئول

کد خبر : 20525

شهردار مشهد و سفیر کره جنوبی برای همکاری در حوزه شهر هوشمند اعلام آمادگی کردند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، «محمد رضا کلائی» شهردار مشهد در دیدار «یوجانگ هیان» سفیر کره جنوبی با اشاره به برنامه ریزی مدیریت شهری مشهد با هدف هوشمند شدن این شهر گفت: برای تحقق این امر آماده همکاری با شهرهای سئول و پوسان که در زمینه شهر هوشمند پیشرفت های قابل توجهی دارند هستیم.
پیشنهاد ایجاد کنسولگری و خواهرخواندگی
«محمد رضا کلائی» افزود: از ارتباط میان شهرهای سئول و پوسان با مشهد استقبال می کنیم و معتقدم مشترکات ما آن قدر زیاد هست که آقای سفیر به ایجاد کنسولگری کره جنوبی در شهر مشهد فکر کنند. کلائی همچنین با طرح پیشنهاد خواهر خواندگی مشهد و پوسان گفت: در حوزه دیپلماسی شهری مشهد فعال ترین شهر ایران بوده و ۸ سال است که عضو سازمان جهانی مترو پلیس هستیم بنابراین پیشنهاد می دهیم آقای سفیر موضوع خواهر خواندگی مشهد و پوسان را پیگیری کنند. وی افزود: ایجاد پرواز مستقیم میان ایران و کره جنوبی در حضور گردشگران تاثیر زیادی دارد اما آن چیز که تعیین کننده است علاقه مردم دو کشور به سفر به کره جنوبی و ایران است. سفیر کره جنوبی در این دیدار گفت: شهرهای سئول و پوسان جزو بهترین شهرهای هوشمند هستند و چندی پیش نیز نسل پنجم تلفن همراه در کره جنوبی راه اندازی شد بنابراین آماده همکاری با مشهد در زمینه شهر هوشمند هستیم. یوجانگ هیان گفت: من مسلمان نیستم اما با دیداری که از حرم امام رضا (ع) داشتم بسیار مجذوب آن شدم و برایم جالب بود که همین مورد می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران کره‌ای داشته باشد.
آماده برقراری پروازهای مستقیم
وی همچنین گفت: ایران شهرها و مکان های باستانی و دیدنی همچون مشهد، اصفهان و شیراز دارد اما متاسفانه میان کره جنوبی و ایران پرواز مستقیم وجود ندارد که امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، این پرواز برقرار شود که با این اتفاق تعداد زیادی از گردشگران کره ای به ایران از جمله مشهد سفر خواهند کرد. سفیر کره جنوبی افزود: هرچند که برخی از مشکلات مانند تحریم وجود دارد اما مدیران جوان و توانمندی مانند شما می توانند این مشکلات را حل کنند. سفیر کره جنوبی گفت: موضوع خواهر خواندگی شهر مشهد با شهر پوسان را که از سوی شما پیشنهاد شد پیگیری خواهم کرد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن