اخبار مهمورزشی

به همت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد و با استقبال ۱۰۰۰ دوچرخه سوار؛ همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی در مشهد برگزار شد

کد خبر : 20495

همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، شهرداری منطقه ۱۰ و هیات دوچرخه سواری مشهد روز جمعه ۱۳ اردیبهشت ماه در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، در این همایش که از بوستان نیلوفر آبی بلوار اندیشه قاسم آباد تا بلوار شریعی ۴۵، جنب بیمارستان ناظران ادامه داشت، یک هزار دوچرخه سوار مشهدی طول ۷ کیلومتری این مسیر را رکاب زدند.

دکتر فاطمه ورشویی، مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع)، در گفتگو با خبرنگار ما و در خصوص هدف از برگزاری این سری از مسابقات دوچرخه سواری خانوادگی با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ترویج زندگی سالم است. از آن جا که معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است، اگر بتوانیم چنین فرهنگ سازی داشته باشیم که با یک زندگی سالم می‌توانیم بدنی سالم داشته و از بروز یسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم، کمک بزرگی به جامعه‌مان کرده‌ایم.

وی افزود: در نظر داریم این همایش را به صورت سالانه برگزار کنیم. اگر استارت این همایش را از رشته دوچرخه‌سواری زده‌ایم، دلیلش حمایت هیات دوچرخه سواری استان و مشهد وشهرداری منطقه ۱۰ بوده است. دوچرخه سواری تنها رشته‌ای نیست که بخواهیم در آن فعالیت داشته باشیم. پیاده‌ روی و سایر رشته‌های دیگر نیز در دستور کار قرار خواهند گرفت. انشاالله این برنامه جرقه‌ای باشد که از سایر هیات‌های ورزشی استان و شهرداری‌ نقاط مختلف مشهد پیشنهادهای گوناگونی داشته باشیم، بلکه بتوانیم یک کار بزرگ و جامع با هدف فرهنگ‌ سازی گسترده‌تری در پیش داشته باشیم.

مدیر مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) همچنین در اختتامیه این مراسم و در جمع صدها دوچرخه سوار گفت: خیلی خوشحالم که برنامه امروز ما با استقبال بی نظیر شهروندان روبرو شد. امیدوارم امسال شاهد بهره برداری از فاز یک بیمارستان ناظران باشیم و خدماتی متفاوت را به مراجعان ارائه نماییم.

در پایان این همایش به قید قرعه و به یادبود شادروان مرحوم بابک مروج تربتی، ۱۰ دستگاه دوچرخه نفیس و جوایزی دیگر اهدا شد.
گفتنی است بیمارستان ناظران متعلق به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد با ۲۹۰۰۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن