شهری

رمضانعلی فیضی در کلنگ زنی گود کشتی با چوخه ؛ اولویت شورای پنجم اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در مناطق کم برخوردار مشهد است

کد خبر : 20370

عملیات اجرایی احداث طرح توسعه گود کشتی با چوخه شهید بابانظر (کوی طلاب) طی مراسمی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مدیران اداره کل ورزش جوانان استان، روسای کلانتری ها، شهردار و مسئولین شهرداری منطقه چهار، پهلوانان و ورزشکاران کشتی با چوخه آغاز گردید.
به گزارش صبح مشهد، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با بیان این که افتخار می کنیم خود را فرزندان حاشیه شهر بدانیم، گفت: از روزهای ابتدایی شروع بکار پنجمین شورای اسلامی شهر مشهد، اجرای پروژه های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در مناطق پیرامونی و کم برخوردار به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت.
رمضانعلی فیضی ادامه داد: این شورا و مدیریت جدید شهری برآن است که برنامه ها و پروژه های خود را در تمامی جهات با کیفیت و براساس سرعت و دقت مطلوب به سرانجام برساند و این امر را به عنوان اولویتی دیگر در سیاست های کاری خود گنجانده است.
فیضی به گود کشتی با چوخه شهید بابانظر اشاره کرد و افزود: هفت ماه پیش در مراسم افتتاحیه این گود قول دادیم که پروژه خوبی برای توسعه گود کشتی با چوخه کوی طلاب اجرا کنیم و امروز با پیگیری های صورت گرفته، کلنگ این پروژه به زمین خورد.
وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات، این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و در اختیار پهلوانان، ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی قرار می گیرد.
گود کشتی با چوخه کوی طلاب پیشینه ای ۵۰ ساله دارد
شهردار منطقه چهار مشهد نیز در حاشیه مراسم کلنگ زنی اجرای پروژه طرح توسعه گود کشتی با چوخه شهید بابانظر گفت: این گود قدمتی ۵۰ ساله دارد و به عنوان اولین گود کشتی مشهد مقدس در دهه ۴۰ در محدوده کوی طلاب این منطقه فعال بوده است.
غلامرضا غلامی خاطرنشان کرد: مسابقات کشتی با چوخه به عنوان یک ورزش سنتی و بومی از گذشته ای دور در استان های خراسان رضوی و شمالی با حضور گسترده پهلوانان و تماشاگران در مناسبت ها و مراسمات خاص برگزار می شده و گود کشتی با چوخه شهید بابانظر (کوی طلاب) نیز میزبان این مسابقات بوده است.
وی ادامه داد: از سال گذشته شهرداری منطقه سعی داشته که گود کشتی با چوخه کوی طلاب مشهد را احیا نماید و در اختیار ورزشکاران و شهروندان علاقمند به این رشته ورزشی قرار دهد که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده و مسابقات کشتی که در این گود جمعه های هر هفته برگزار می شود با استقبال شهروندان و ورزشکاران همراه شده است.
غلامی اضافه کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون که گود کشتی با چوخه شهید بابانظر احیاء گردید به طور مستمر ۲۶ هفته از این مسابقات با حضور مدیران شهری و استانی برگزار شده و به پهلوانان برتر جوایز اهدا گردیده است.
وی اظهار داشت: بعد از پیگیری های زیاد و با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد به مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه این گود برگزار شد و تلاش می کنیم محلی برای برگزاری مسابقات کشتی با چوخه با استاندارد های روز، بهترین امکانات و در خور شان شهروندان و ورزشکاران این منطقه احداث کنیم.
شهردار منطقه چهار مشهد تصریح کرد: توسعه کیفی و کمی گود کشتی با چوخه شهید بابانظر (کوی طلاب) با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۳۵۰ متر مربع با امکان اجرای همزمان ۳ مسابقه کشتی و امکاناتی از قبیل ایجاد جایگاه تماشاگران با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر، رختکن، سرویس بهداشتی، حمام، جایگاه ویژه، اتاق داوران، اورژانس و فوریت های پزشکی و … اجرا می گردد.
غلامی در پایان با تاکید بر اینکه طرح توسعه گود کشتی با چوخه شهید بابانظر از لحاظ فنی و اجرایی کاملا مورد بررسی قرار گرفته، یادآور شد: از ظرفیت پارکینگ و زیرساخت های بوستان بهشت برای این گود استفاده خواهد شد و در این طرح سیستم برق DC جهت ایمنی بیشتر شهروندان و جلوگیری از خسارات ناشی از برق گرفتگی اجرا می گردد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن