اخبار مهماقتصادی

رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد مطرح کرد؛ بی برنامگی دولت علت اصلی نوسان بازار میوه

کد خبر : 20332

بی برنامگی دولت و صدور بخش نامه های متعدد، باعث صادرات و نوسان در بازار میوه بویژه پیاز و گوجه فرنگی شده است.
رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد ( سپاد ) گفت: در حال حاضر هیچ گونه کمبود میوه در بازار وجود ندارد، مشکلی که هست کمبود قدرت خرید مردم است.
به گزارش صبح مشهد، حاج غلامحسین کاری با تشریح علت نوسان قیمت میوه به ویژه پیاز، گوجه فرنگی و برخی اقلام، گفت: متاسفانه صادرات بدون ضوابط برخی میوه ها، بازار داخلی را با کمبود مواجه و باعث به هم خوردن عرضه و تقاضا شده است.
وی افزود: بی برنامه بودن دولت و صدور بخش نامه های ممنوعیت صادرات برخی اقلام میوه به بهانه کنترل بازار داخل، هم از طرفی دیگر موجب ضرر و زیان صادر کنندگان کالا گردیده است، چرا که تجار قراردادهای چند ماهه با شریک خارجی خود امضا می کنند و در صورت عدم رعایت تعهدات، باید خسارت پرداخت کنند.
رئیس هیات مدیره میدان بار مرکزی مشهد در بخش دیگر گفتگو به شرایط بازار میوه در ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار امیدواری کرد: علی رغم سیل اخیر کشور و خسارات به باغات میوه، شاهد مشکل کمبود و یا افزایش قیمت نباشیم.
وی در پایان از مشارکت میادین بار مشهد در کمک به سیل زدگان بویژه در استان گلستان و شهر آق قلا خبر داد و افزود: با مشارکت خیرین نیک اندیش بیش از ۲ میلیارد ریال کمک جهت ساخت یک مدرسه چند کلاسه یا خانه بهداشت جمع آوری شده که جزئیات آن به استحضار مردم عزیز خواهد رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن