اخبار مهمشهری

معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد تاکید کرد؛ به دنبال تغییر در الگوی کاری و افزایش بهره وری هستیم

کد خبر : 20303

الگوی ما در این زمینه شهرداری تهران نیست و نسبت به شهرداری‌های دیگر شاید نیروی انسانی ما و وضعیت آن بهتر باشد اما نباید خود را مقایسه کنیم؛ نیروی خلاق را باید در چند رده بررسی کرد.

نشست خبری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد صبح امروز سه شنبه برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، شهریار آل شیخ اظهار داشت: ما در سال قبل ۱۳۶۷ میلیارد تومان بودجه هزینه نگهداشت شهری داشتیم و سهم پروژه‌های عمرانی ما از بودجه امسال ۷۷ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: ۶۳۳۷ نفر در قالب قرارداد مستقیم با شهرداری مشهد هستند و مجموع افرادی که در قالب تامین نیرو هستند بیش از ۲۰۰۰ نفر هستند و نیروهایی نیز در قالب حجمی با شهرداری کار می‌کنند و عمده این پیمان‌ها مبتنی بر نیروی انسانی است و ۶۲۱۷ نفر هستند.

آل شیخ عنوان کرد: در زمینه استخدام از قوانین کشوری تبعیت می‌کنیم و استخدام در شهرداری‌ها براساس آزمون است؛ استعلام حضوری نیز در شهرداری نداریم و تمامی استعلام‌ها را می‌توانید به صورت آنلاین مشاهده کنید.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیارد رکورد اطلاعاتی در سامانه‌های مختلف شهرداری در دسترس عموم قرار گرفته است.از کلیه مجموعه‌های نوآور می‌خواهیم ما را در حل مسائل شهری کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: خیلی از فعالیت‌های ما نیازمند مهندسی مجدد است و در این زمینه در حوزه تغییر فرآیندها در حال اقدام هستیم تا بتوانیم بهره‌وری خود را افزایش دهیم. این تعداد نیروی انسانی فعلی برای شهرداری مشهد زیاد است و این یک واقعیت است.

آل شیخ عنوان کرد: الگوی ما در این زمینه شهرداری تهران نیست و نسبت به شهرداری‌های دیگر شاید نیروی انسانی ما و وضعیت آن بهتر باشد اما نباید خود را مقایسه کنیم؛ نیروی خلاق را باید در چند رده بررسی کرد.

وی با اشاره به اینکه در مورد تعداد نیروهای شهرداری مشهد بارها صحبت شده است گفت: اصرار داریم که واژه تعدیل نیرو را به کار نبریم؛ بدنه شهرداری در حال حاضر بدنه فربه‌ای است و اصلاح لازم را در مواقع خاص صورت می‌دهیم؛ سیاست شهرداری مبتنی بر تغییر در الگوی کاری است و سیاست ما، تعدیل نیرو نیست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد تاکید کرد: منطقه بندی جدید شهری اسفندماه ابلاغ شده و به تصویب رسیده است که در چند مرحله اجرایی می‌شود‌.کلیه روستاهای حریم مشهد از لحاظ تاریخی، آماری، نقشه کشی و … شناسایی هویتی شدند که در قالب اطلس رونمایی خواهد شد.

آل شیخ بیان کرد: این قضیه یک زیرساخت نیاز دارد که عمده آن زیرساخت داده‌ای است؛ البته این موضوع پیچیدگی‌های خاص خود را از نظر اجتماعی و داده‌ای دارد و در برخی مناطق مانند منطقه ثامن بیشترین تداخل و مشکلات را خواهیم داشت و البته این مسئله را به مرور دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم برنامه عملیاتی اتصال به ساختارهای نرم افزاری است که عدول از آن غیرممکن است اظهار داشت: برنامه با شاخص‌های منطقه‌ای تدوین شده و عملکرد سازمان‌های شهرداری بر مبنای تحقق برنامه ارزیابی می‌شود.ارزیابی عملکرد مهمترین تمرکز ما در سال پیش روست.

آل شیخ افزود: ۵۵۰۰ متغیر ثبتی و غیرثبتی که از طریق سیستم خوانده می‌شود از طریق نرم افزارها خوانده می‌شود و مبنای گزارش‌های عملکردی ماست.۴۱ نقشه استراتژیک ارزیابی عملکرد داریم.پایان سال ۹۸ نسبت به عملکردها، گزارش‌های هفته‌ای ارزیابی عملکرد ارائه خواهیم داد و این موضوع مهمترین تمرکز ماست.

وی با اشاره به اینکه موضوع حریم مشهد برای ما بسیار حائز اهمین است تصریح کرد: در برخی روستاهای حریم مشهد، رشد جمعیت بالای ۲۰ درصد است؛ پایلوت مهاجرت به شهر مشهد در بسیاری موارد از طریق حریم مشهد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن