اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در دیدار نخست وزیر پاکستان با تولیت آستان قدس رضوی تاکید شد؛ لزوم هوشیاری دو کشور برای خنثی نمودن توطئه های دشمنان اسلام

کد خبر : 20280

نخست وزیر پاکستان در سفر یک روزه خود به مشهد پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، نخست وزیر پاکستان با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردعمران خان عصر یکشنبه در این دیدار که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد با تأکید بر اینکه پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطحی عالی برساند گفت: من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم.
او افزود: دلیل بسیاری از مشکلات پیش روی امت مسلمان فاصله گرفتن از آموزه‌ های ناب اسلام است.
وی اضافه کرد: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار گفت: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌ افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان به ویژه اشتراکات معنوی است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی ضمن خوشامدگویی به نخست وزیر پاکستان افزود: به طور یقین الطاف خاصه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) شامل حال دو ملت خواهد بود و جنابعالی نیز از برکات آن بهره ‌مند خواهید شد.
وی اضافه کرد: ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌ دار و خالص است و اوج این ایمان در ابراز ارادت آنان چه شیعه و چه سنی به پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت طاهرین ایشان متجلی است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصتی استثنایی برای گسترش همکاریهای دو کشور است.
مروی با بیان اینکه ارتباط دو ملت ایران و پاکستان فراتر از همسایگی و یک ارتباط برادرانه است افزود: مهمترین زمینه برای تقویت ارتباطات دو ملت، عشق و ارادت به پیشگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) است.
وی ادامه داد: زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت نمی کنند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: نگاه استعمار به منطقه شبه قاره همیشه نگاه دست‌اندازانه ای بوده است و برای هموار کردن دست ‌اندازیهای خود سرمایه‌گذاری ویژه‌ ای در اختلاف ‌افکنیهای قومی و مذهبی داشته ‌است.
مروی افزود: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌ های تفرقه ‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آنها از منطقه تقویت مشترکات ایران و پاکستان به ویژه اشتراکات معنوی و در رأس آنها ابراز ارادت به امام رضا (ع) از طریق تسهیل زیارت زائران پاکستانی است.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند همچنین برای تسهیل زیارت اربعین زائران پاکستانی و عبور این عزیزان از مرز میرجاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته به اجرا در آمده است که این برنامه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.
‘عمران خان’ نخست وزیر پاکستان به دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران دکتر حسن روحانی عصر امروز یکشنبه برای سفری دو روزه به ایران سفر کرد و در اولین مقصد خود وارد مشهد مقدس و به زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) مشرف شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن