اقتصادیزندگی

در فروردین ماه ۹۸ اتفاق افتاد: خسارت ۱۳۰ میلیاردی سیل به تاسیسات آبرسانی۲۰ شهر خراسان رضوی

کد خبر : 20228

خسارت سیل به تاسیسات آبرسانی به ۲۰ شهر خراسان رضوی در سال جاری به حدود ۱۳۰ میلیارد ریال رسید.
به گزارش صبح مشهد، این مطلب را مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد و گفت: در پی بارش شدید باران در روزهای ۶ ، ۱۸ و ۲۵ فروردین ۹۸ و جاری شدن سیل در استان خراسان رضوی تاسیسات آبرسانی شهرهای نیشابور، فیض آباد ، کاشمر، کندر، خرو، گلمکان، بردسکن ، انابد، شهرآباد، کلات، باخرز، بجستان، گناباد ، تربت حیدریه، تربت جام، نیل شهر،جغتای،گلبهار، طرقبه و زاوین دچار خسارت شد.
رضا یاقوتی نیا خسارت های سیل شش فروردین را شامل تخریب و شکستگی دو هزارو ۹۰۰مترخطوط انتقال،آسیب به اتاقک و حصار چند حلقه چاه و تخریب دیواره چاه با عمر بین یک تا ۱۵ سال اعلام کردو افزود: تاسیسات زیربنایی آب در این مرحله ۴۶ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال خسارت دید.
به گفته وی در جریان سیل ۱۸فروردین هم به تاسیسات آب ۱۱ شهر ۴۴میلیاردو ۶۰۰میلیون ریال خسارت وارد آمد.
وی میزان خسارت به تاسیسات آب هشت شهر در مرحله سوم(۲۵فروردین) را ۳۸میلیارد ریال برآورد کردو اظهار داشت: خطوط انتقال و شبکه های توزیع و ۳۰ انشعاب آب ، از مدار خارج شدن چشمه و قنات از مدار بهره برداری ، آب گرفتگی ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره و افزایش کدورت و محل برداشت آب از چشمه از جمله مواردی است که در سیل اخیر تخریب و دچار آسیب شدند.
یاقوتی نیا همچنین از ارسال یک دستگاه پمپ خودمکش شش اینچ به کلات برای تخلیه آب مسجد کبود این شهر با همکاری آبفای مشهد خبر داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن