اجتماعی

رئیس کمیته امداد تربت‌جام مطرح کرد؛ رشد ۱۸۷ درصدی مشارکت‌های مردمی تربت جامی ها به کمیته امداد

کد خبر : 20199

رئیس کمیته امداد تربت‌جام گفت: درآمد مشارکت‌های مردمی در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ از رشد ۱۸۷ درصدی برخوردار بوده است.
به گزارش صبح مشهد، شیرمحمد شاکر برآبادی در نشست خبری با رسانه های جمعی تربت جام با اعلام اینکه ۴۰ سال از تاسیس کمیته امداد می‌گذرد افزود: باتوجه به شفاف‌سازی‌های این نهاد درباره عملکردهای خود، اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد به سطح بالایی ارتقا پیدا کرده که مهمترین بخش آن درآمد مشارکت‌های مردمی در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ از رشد ۱۸۷ درصدی بهره‌مند بوده است.
وی افزود: ۹۴ درصد در صدقات، ۱۱۰ درصد در زکات، ۲۸۷ درصد در اهدای جهیزیه، ۱۶۲ درصد در جشن نیکوکاری، ۴۸۱ درصد در احسان حسینی، ۸۸ درصد در اکرام ایتام، ۱۸۸ درصد در محسنین، ۱۵۸ درصد در امور عمرانی و مسکن و ۱۸۴ درصد در جشن عاطفه‌ها سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ رشد داشته‌ایم.
شاکربرآبادی در بخش دیگری از گزارش خود اظهار کرد: ساخت و تحویل ۷۵ واحد مسکونی، خرید ۱۰ واحد برای مددجویان، پرداخت ۱۰۰ فقره تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی به مددجویان فاقد مسکن و پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارات ناشی از زلزله توسط بیمه به سرپرستان خانوار به عنوان ودیعه مسکن از جمله فعالیت های عمرانی در سال گذشته بوده است که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام پذیرفته است.
وی با اعلام اینکه در بخش فرهنگی رسیدگی مناسب و رضایت بخشی به دانش آموزان و دانشجویان شده است اعلام کرد: در حوزه زیارت نیز چند دوره مددجویان به سفرهای زیارتی قم، کربلا و مشهد اعزام شدند.
شاکر برآبادی بیان کرد: در بخش اکرام ایتام همه ایتام دارای حامی هستند و حتی افرادی با حمایت هفت حامی وجود دارند همچنین در بخش محسنین ۳۷۲ پرونده جدید تشکیل شد و نیکوکاران جدیدی به این چرخه وارد شدند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال‌زایی شعار اصلی ما توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با هشت میلیارد تومان اعتبار از طریق منابع داخلی این نهاد و بانکی، ۲۳۷ طرح اشتغال ایجاد شد و همچنین آموزش های فنی و حرفه ای به ۶۲۰ نفر ارائه و برای ۴۰ نفر کاریابی‌ها صورت گرفت.
رئیس کمیته امداد تربت جام با اشاره به اینکه با خریداری سه هزار جوجه بوقلمون ۴۰ نفر در این حوزه شاغل شدند، ادامه داد: برای امسال علاوه‌بر پرورش مرغ‌های بومی، طرح‌های انرژی خورشیدی را نیز در دستور کار قرار دارد.
شاکربرآبادی با اشاره به سیل‌های اخیر در کشور گفت: از نخستین روزهای این حادثه نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام شد که امیدواریم بتوانیم به سهم خود از مشکلات هموطنان‌مان در مناطق سیل‌زده بکاهیم.
وی بیان کرد: تا امروز ۴۵ میلیون تومان کمک نقدی و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی شامل یخچال، پتو، کفش و سایر وسایل مورد نیاز به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.
وی با اشاره به فعالیت هفت مرکز نیکوکاری در شهرستان تربت‌جام گفت: کمیته امداد تربت‌جام ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۳۰ هزار مددجو را حمایت می‌کند که هرساله تعدادی توانمند و از چرخه حمایتی خارج و افراد نیازمند جدید وارد می‌شوند.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن