اجتماعیاخبار مهم

در دیدار مدیران عامل کمیته امداد و برق استان مطرح شد؛ راه‌اندازی پنل های خورشیدی برای خانواده‌ها، سرمایه اجتماعی است

کد خبر : 20130

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: این نهاد در استان به‌عنوان پیشتاز در راه‌اندازی پنل های خورشیدی و تولید انرژی پاک، فرصت اشتغال‌زایی را برای مددجویان فراهم آورده به‌گونه‌ای که این طرح برای خانواده‌ها به‌عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، حبیب‌الله آسوده در دیدار با محسن ذبیحی مدیرعامل جدید الانتصاب شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با اعلام اینکه اجرای پنلهای خورشیدی از این استان کلید خورد، افزود: با ابتکار کمیته امداد خراسان این طرح برای اولین بار در استان کلید خورد و سپس به سایر استان‌ها گسترش پیدا کرد و اکنون ۵۱۹ پنل خورشیدی در استان توسط مجریان تحت حمایت این نهاد نصب و فعال است که خوشبختانه شاهد پیشی گرفتن خیلی از استان‌ها در این زمینه هستیم.
وی یکی از مزایای راه‌اندازی پنلهای خورشیدی را علاوه بر تولید انرژی پاک و کسب درآمد، کاهش مهاجرت به شهرها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی در شهرها دانست و افزود: با اجرای این طرح علاوه بر استقلال مالی و اشتغال‌زایی در خانواده‌های مددجو، این امر برای آن‌ها جایگاه اجتماعی قائل می‌شود و زمینه رشد اجتماعی آن‌ها را فراهم می‌کند.
آسوده با تأکید بر اینکه کمیته امداد خراسان رضوی آمادگی دارد تا توسعه اجرای پنل های خورشیدی را داشته باشد، اظهار کرد: خوشبختانه استاندار خراسان رضوی نیز بر اجرای این طرح نظر مثبت دارد که امیدواریم راه‌اندازی پنلهای خورشیدی با یک تیم متخصص متشکل از کمیته امداد و شرکت برق شروع و با سرعت تکثیر شود.
وی با اعلام اینکه این طرح در ابتدای اجرا با ابهام و مشکلاتی همراه بود ادامه داد: امیدوارم در یک حرکت جدید و بررسی پیشینه این طرح و رفع مشکلات و کاستی‌ها، اقدامات خوب و نو در این بخش صورت گیرد.
همچنین در این نشست، محسن ذبیحی مدیرعامل جدید الانتصاب شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با عنوان اینکه به اجرای طرح پنلهای خورشیدی نگاه سرمایه‌گذاری دارد، گفت: اثرات این طرح مثبت و دوطرفه است و مزایای آن‌هم مردم و هم ما را دربر می‌گیرد.
محسن ذبیحی با اشاره به اینکه کارهای صورت گذشته در بخش واگذاری و نصب پنلهای خورشیدی را با حضور تیم متخصص بررسی می‌کنیم تا علاوه بر آسیب‌شناسی مشکلات، روند مسیر کار با سرعت پیش رود، ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در کار نگاه تسهیل، تسریع و توسعه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن