اقتصادی

کسب رتبه نخست جابجایی مسافر در سال ۹۷ توسط راه آهن خراسان در راه آهن کشور

کد خبر : 20098

مدیرکل راه آهن خراسان از جابجایی بیش از ۱۴ میلیون مسافر و زائر امام هشتم (ع) در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس در سال ۹۷ و کسب رتبه نخست جابجایی مسافر توسط راه آهن خراسان در راه آهن کشور خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، مهندس ضیایی مهر در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته ۱۴ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۹۳ زائر و مسافر از طریق ریلی در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس به صورت ورودی و خروجی جابجا شده اند که شاهد رشد ۱۸ درصدی جابجایی مسافر در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.
وی اظهار داشت: ۵۰ درصد سفرهای ریلی کشور از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته که این مسافران در مجموع با ۲۸ هزار و ۵۳۹ رام قطار به صورت ورودی و خروجی در سال گذشته جابجا شده اند که از این تعداد ۱۵ هزار و ۱۲ رام قطار در مسیر ریلی مشهد – تهران تردد کرده اند.
مدیرکل راه آهن خراسان با تاکید بر اینکه طرح قطارهای حومه‌ای یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با اولویت شهرهای پرجمعیت مانند تهران و مشهد میباشد، گفت: این طرح در راستای کمک به رفع معضلات و مشکلات حمل ونقل کلان ‌شهرهای بزرگ، تسهیل تردد مردم در شهرستان‌های اطراف مشهد به این کلان‌شهر و استفاده این شهرستان‌ها از امکانات شهرهای بزرگ برنامه‌ریزی شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۷، تعداد ۲۷۹ هزار و ۱۷۲ مسافر توسط قطارهای حومه ای در مسیر مشهد- سرخس و مشهد- آزادور و بالعکس با دو هزار و ۱۴۷ رام قطار جابجا شده اند.
مدیرکل راه آهن خراسان یادآور شد: در سال گذشته، ۹۴.۵ درصد قطارهای مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و ۵.۵ درصد از قطارهای اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطارهای اعزامی ۵۱ ثانیه بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن