اجتماعیاخبار مهم

مشروح چهارمین جلسه محاکمه متهمان پرونده اعتبار ایرانیان قاضی منصوری: متهمان از آخرین فرصت‌های موجود برای استرداد اموال شکات و سپرده گذاران استفاده کنند

کد خبر : 20095

چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری درمشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان با حضور متهمان، جمعی از شکات، وکلای مدافع متهمان و اصحاب رسانه و مطبوعات در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران درنظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سیدهادی منصوری درمشهد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، قاضی منصوری با تذکر مواد قانونی خواستار رعایت نظم و انضباط جلسه از سوی تمامی حضار شد و خطاب به متهمان گفت: در بیان اظهارات خود صداقت قانون و اخلاق را در نظر داشته باشند.

قاضی منصوری قبل از دعوت متهمان و وکلای آن‌ها به جایگاه برای ارائه دفاعیات خود با تشریح روند رسیدگی به اتهامات مطرح شده در این پرونده به فرصتی که در اختیار متهمان قرار گرفته تا برای جبران مافات به معرفی اموال بپردازند اشاره کرد و افزود: هدف ما ضمن اجرای قانون و مجازات متهمان، حفظ منافع و اموال مال باختگان و سپرده گذاران است و امیدواریم در فرصت اعطایی از سوی دادگاه متهمان در این جهت اقدامات موثری به انجام رسانده باشند.

قاضی منصوری همچنین با اشاره به فرصت‌های اعطایی به وکلای مدافع برای مطالعه پرونده و دفاع از موکلان خود، از حضور پررنگ اصحاب رسانه و مطبوعات در جلسه دادگاه تشکر کرد.

قاضی منصوری در ادامه از متهمان و وکلای آنان خواست تا به ارائه دفاعیات خود در برابر سئوالات مطروحه و موارد طرح شده مطابق با کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بپردازند.

موارد اتهامی از جمله اخلال درنظام اقتصادی کشور، طبق کیفرخواست صادره توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد، مجددا به متهمان تفهیم شد.

پس از تفهیم اتهام مجدد مفاد کیفرخواست و ارائه توضیحات ۲ تن از متهمین، وکیل نماینده جمعی از شکات، مطالبی را به محضر دادگاه تقدیم و خواستار اعمال قانون در خصوص متهمان و حفظ حقوق شکات شد.

قاضی منصوری از متهمان و وکلای آنان خواست تا از آخرین فرصت‌های موجود برای استرداد اموال شکات و سپرده گذاران استفاده نمایند که این اظهارات با استقبال شکات حاضر درصحن علنی جلسه مواجه شد.

پس از اظهارات رییس دادگاه و پاسخگویی متهمان به سئوالات طرح شده، وکلای مدافع به دفاع از عناوین اتهامی منتسب به موکلان خود پرداخته و نماینده دادستان نیز توضیحاتی در خصوص نحوه انجام کارشناسی‌های انجام شده در این پرونده ارائه نمود.

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان پس از اعلام تنفس و اقامه نماز، با توضیحات نماینده بانک مرکزی در خصوص موارد تخلف متهمان، دقایقی قبل از سرگرفته شد.

در ادامه نماینده هیات کارشناسان رسمی دادگستری به ارائه توضیحاتی در مورد ارزیابی‌ها وکارشناسی‌های صورت گرفته پرداخت.

در این هنگام رییس دادگاه از متهم مهدی پورسلیمی خواست تا ضمن قرار گرفتن درجایگاه متهم، اقدامات خود را درخصوص بازگرداندن اموال سپرده گذاران تشریح و به سایرسوالات مطروحه و موارد اتهامی از جمله اخلال در نظام اقتصادی و همچنین حیف و میل اموال سپرده گذاران پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری میزان، ۲۵ اسفندماه سال گذشته اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان آغاز شد که در آن جلسه نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و در ادامه نماینده و وکیل مدافع شکات نیز اظهارات خود را ارائه دادند.

دومین جلسه پرونده مذکور در روز ۲۶ اسفندماه سال گذشته برگزار شد که در آن جلسه متهم علی محمدکریم پور، متهم احمدحاجی زادگان، متهم محمدعلی زنده دل و متهم مهدی حسام فرزندعلی اصغر برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گرفتند.

جلسه سوم پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در روز ۲۷ اسفندماه سال گذشته برگزار شد که در این جلسه نیز متهم محمد مهدی پورسلیمی به ارائه دفاعیات خود پرداخت و وکیل نماینده جمعی از شکات نیز توضیحات خود را در دادگاه ارائه کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن