اجتماعیاخبار مهم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد؛ امدادرسانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به ۴۴۷ مصدوم در ۲۰۵ حادثه نوروز ۹۸

کد خبر : 20093

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طول مأموریت ۲۲ روزه طرح نوروزی ۹۸، ۲۰۵ مورد حادثه به وقوع پیوست و به ۳۰۵۰ حادثه‌دیده و ۴۴۷ مصدوم این حوادث امدادرسانی شد.
به گزارش صبح مشهد، سیدمجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آمار کلی امدادرسانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طرح نوروزی ۹۸، گفت:‌ طرح نوروزی ۹۸ جمعیت هلال احمر خراسان رضوی طبق ابلاغ دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ ادامه یافت . در این راستا سه حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعالیت داشتند .
وی با بیان اینکه در این طرح ۲۰۵ مورد حادثه به وقوع پیوست، خاطرنشان کرد: در این حوادث ۳۰۵۰ نفر حادثه دیدند که علت اصلی آن سیلاب‌های نوروزی بود، از این تعداد ۴۴۷ نفر مصدوم شدند که ۳۴ نفر از آ‌ن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند و ۱۴۴ نفر هم جهت سیر تکمیلی مراحل درمان به مراکز درمانی انتقال یافتند و مابقی مصدومان نیز پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط جمعیت هلال احمر، توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند؛ همچنین ۲۱ نفر هم سر صحنه حادثه فوت کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۵ شعبه درگیر سیلاب بودند، افزود: این شعب شامل مشهد، نیشابور، سبزوار، کاشمر، بردسکن، مه‌ولات، تربت حیدریه، گناباد، بجستان، خواف، فریمان، رشتخوار، تربت جام، درگز و تایباد بودند و جمع آسیب‌دیده ۱۸۶۲ نفر، جمع امدادرسانی شده ۱۱۰۲ نفر، جمع مصدومان ۴ نفر و فوتی‌ها یک نفر بود.
سید مجتبی احمدی خاطرنشان کرد: یکی از امدادرسانی‌ها، امدادرسانی به گرفتاران برف و کولاک در قالب ۶ عملیات بود که در شهرهای مشهد، قوچان، فریمان و کاشمر انجام شد و در این حوادث ۳۲۵ حادثه‌دیده، ۳۲۴ امدادرسانی، ۱۰۴ اسکان، توزیع ۳۵۰ بسته غذایی و تن ماهی، ۴۶۰ بطری آب معدنی و ۲۵۰ قلم زیستی توسط ۶۲ نیروی عملیاتی در قالب ۱۸ تیم امدادی داشتیم.
وی تصریح کرد: مجموع کل حوادث این مدت ۲۰۵ مورد بود که شامل ۱۱۲ مورد حادثه جاده‌ای، ۲۲ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد خدمات مناسبتی، یک مورد صنعتی-کارگاهی، ۳۱ مورد سیل و آبگرفتگی، ۲۱ مورد شهری و ۸ مورد کوهستان بوده است.
دکتر احمدی گفت: در این ایام ۴۴ حادثه در مشهد، ۳۸ مورد در سبزوار، ۱۷ مورد در تربت حیدریه و نیشابور، ۱۲ مورد در قوچان، ۱۱ مورد در کاشمر، ۸ مورد در بردسکن و سرخس، ۷ مورد در گناباد و تربت جام، ۶ مورد رشتخوار، ۵ مورد در مه‌ولات و درگز، ۴ مورد در فیروزه و تایباد، ۳ مورد در خواف و جغتای، ۲ مورد در فریمان و یک مورد در شهرهای بجستان، کلات، جوین و چناران اتفاق افتاد.
وی بیان کرد: در ۱۱۲ حادثه جاده‌ای ۷۴ مورد واژگونی، ۳۴ مورد برخورد، ۴ مورد انحراف و یک مورد سایر حوادث بود، همچنین امدادرسانی هوایی ایام نوروز ۹۸ در قالب ۲۶ سورتی پرواز در محور‌های مشهد ـ فیروزه، مشهد ـ باغچه، مشهد ـ مُلک‌آباد و روستاهای دیزباد شاندیز و زشک، مشهد ـ چناران، مشهد ـ قوچان، مشهد ـ طرقبه و شاندیز و مشهد ـ نیشابور توسط ۲۸ نفر-روز کادر پرواز و ۱۳ نفر-روز نجاتگر پرواز بود.
مجتبی احمدی در رابطه با جزئیات خدمت‌رسانی ویژه در ایام نوروز ۹۸، افزود: در مأموریت‌های ویژه حرم مطهر رضوی در زمان‌های تحویل سال نو و سخنرانی مقام معظم رهبری ۲۵۲ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۸۸ تیم امدادی خدمات‌رسانی کردند و انجام خدمات درمانی را به ۱۸۲ زائر و ومجاور امام رضا(ع) صورت دادند.
وی با تأکید بر این نکته که مهمترین نقش در کاهش حوادث توجه مردم به توصیه‌های هلال احمر بود، بیان کرد: در طرح نوروزی ایمنی و سلامت ۳۵۴ هزار و ۲۵۴ نفر به پست‌های ثابت و سیار، ۲۳۰ هزار و ۴۹۹ نفر به ایستگاه سلامت، ۲۲ هزار و ۱۰۲ نفر به خیمه‌های نماز، ۷ هزار و ۵۴۳ نفر به فضای دوستدار کودک و ۳۴ هزار و ۱۱۰ نفر به کمپین نه تصادفات جاده‌ای مراجعه کردند و با مشارکت ۳۵۷۳ داوطلب جوان ارائه خدمت در این ایام داشتیم و تعداد ۲۴۴ هزار و ۸۷۶ قلم شامل ۵۳ هزار و ۵۵۰ نقشه، ۷۸ هزار و ۶۷۴ بروشور فرهنگی، آموزشی و غیره، ۱۳ هزار و ۱۶ کارت همیار و ۵۷ هزار و ۱۶۹ مورد سایر محصولات همچون کیف کمک‌های اولیه، پازل، بازی کودکانه و غیره در میان زائران و مسافران نوروزی توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از مجموع خادمان مردم در طرح نوروزی ۹۸ در حوزه جوانان ۲۰۳۱ نفر برادر و ۱۵۴۲ نفر خواهر در گروه‌های جوانان، دانش‌آموزی، دانشجویی، طلاب، روستایی و غنچه‌های هلال بودند و تعداد مسافران خدما‌ت‌گیرنده هم ۳۵۴ هزار و ۲۵۴ نفر بودند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن