مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

۱٫۶ میلیون زائر نوروزی بقاع امامزادگان خراسان رضوی را زیارت کردند

کد خبر : 20045

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه کنونی و همزمان با تعطیلات نوروز ۹۸، یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳زائر ایرانی و غیرایرانی بقاع متبرکه امامزادگان این استان را زیارت کردند.
به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار مربوط به زائرانی است که در قالب هشتمین دوره از اجرای طرح ملی آرامش بهاری در ۱۲۷ بقعه متبرکه استان خراسان رضوی حضور یافتند.
وی ادامه داد: از کل زائرانی که در این مدت به بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری وارد شدند ۹۲ هزار و ۸۲۱ نفر، خارجی بودند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تعداد زائرانی که پارسال در چارچوب طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ به بقاع متبرکه امامزادگان استان وارد شده بودند را دو میلیون و ۳۳۱ هزار و ۳۱۸ زائر ذکر کرد.
احمد زاده گفت: در هشتمین دوره از طرح آرامش بهاری خدماتی چون اسکان زائران، برپایی غرفه کودک و پذیرایی و ۲۰۰ خیمه معرفت برای پاسخگویی به سوالات شرعی، برگزاری مراسم تحویل سال در ۹۰ بقعه، ۲۰ نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، مسابقات فرهنگی روزانه، سخنرانی، نماز جماعت، قرائت ادعیه و مشاوره وقف ارائه شد.
وی افزود: امسال و در قالب این در این طرح ۲۱۵ هزار و ۹۶۵ نفر از خدمات غرفه کودک، ۴۹۵ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات پذیرایی و اطعام، ۲۲ هزار نفر از خدمات ایستگاه سلامت، ۳۱۸ هزار و ۷۳۶ نفر از خدمات خیمه های معرفت، ۳۰ هزار و ۴۵۷ نفر از خدمات مشاوره وقف و ۳۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر از خدمات اسکان بهره گرفتند.

* وقفهای جدید سال ۹۸
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون و همزمان با تعطیلات نوروزی، ۳۹ وقف جدید هم در استان به ثبت رسید که از این تعداد ۲۰ وقف در تربت جام، هشت وقف در کاشمر، سه وقف در جغتای، دو وقف در جوین، دو وقف در رشتخوار و در شهرهای بجستان، بردسکن، خلیل آباد و گناباد نیز هر کدام یک وقف به ثبت رسید.
احمدزاده افزود: تعداد وقفهای ثبت شده سال ۱۳۹۷ خراسان رضوی ۳۰۰ مورد بود که تعداد وقفهای ثبت شده این استان در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه را به ۲۵ هزار و ۲۲۴ وقف رساند.
وی همچنین تعداد بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی را ۳۰۴ بقعه ذکر کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن