شهری

جابجایی ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ زائر و مسافر در نوروز ۹۸ در اداره کل راه آهن خراسان

کد خبر : 20064

محمدهادی ضیایی مهر، مدیرکل راه آهن خراسان از جابجایی ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ مسافر و زائر معزز امام رضا(ع) در ایام پیک نوروز ۹۸ توسط دو هزار رام قطار مسافری در اداره کل راه آهن خراسان خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، مدیرکل راه آهن خراسان با اعلام این خبر افزود: طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و تعداد مسافرین ورودی و خروجی قطارهای نوروزی و زائرین امام هشتم(ع) در این ایام ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که شاهد رشد ۴ درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.
وی تاکید کرد: در نوروز ۹۸ ارتباط ریلی مستقیم چهار شهر جدید رشت، کرمانشاه، همدان و ارومیه با مشهدمقدس در حوزه مسافری برقرار شد که بر این اساس ارتباط ریلی تعداد شهرها و مراکز استان با مشهدمقدس در سطح کشور به ۲۹ شهر و مرکز استان رسید.
مدیرکل راه آهن خراسان تصریح کرد: علیرغم بارندگی های شدید در این ایام در استان خراسان رضوی هیچگونه مشکل خاصی در تردد قطارها در این بازه زمانی وجود نداشت و ۹۷ درصد قطارهای مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و تنها ۳ درصد از قطارهای اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطارهای اعزامی ۲۴ ثانیه بوده است که شاهد کاهش ۳۶ درصدی نسبت به نوروز ۹۷ بوده ایم.
محمدهادی ضیایی مهر یادآور شد: به لطف خداوند متعال و عنایت خاصه همیشگی امام رضا(ع) و تلاش جمعی کارکنان این مجموعه در بخشهای دولتی و خصوصی هیچگونه مشکلی در تردد روان قطارهای مسافری ورودی و خروجی پیش نیامده و برنامه های پیش بینی شده این ایام به طور کامل عملیاتی و اجرایی گردید که نسبت به نوروز سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی تاخیرات هستیم.
گفتنی است: ۵۰ درصد سفرهای نوروزی ریلی کشور در ایام طرح نوروزی از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیرهای خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته و به سرانجام رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن