اجتماعیزندگی

بیانیه حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی درباره سیل اخیر دربرخی مناطق کشور

کد خبر : 19968

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی با بیان اینکه آمادگی کامل و اقدام بهنگام مسئولان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده مهمترین انتظاری است که بعد از وقوع سیل در میان مردم مطرح بود، تاکید کرد: در یکی دو روز اول وقوع سیل، شاهد حضور پررنگ تعدادی از مسئولان اصلی در جریان کمک‌رسانی نبودیم.
به گزارش صبح مشهد ، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی با بیان اینکه آمادگی کامل و اقدام بهنگام مسئولان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده مهمترین انتظاری است که بعد از وقوع سیل در میان مردم مطرح بود، تاکید کرد: در یکی دو روز اول وقوع سیل، شاهد حضور پررنگ تعدادی از مسئولان اصلی در جریان کمک‌رسانی نبودیم.

متن بیانیه که توسط حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی به شرح ذیل تنظیم شده است، به استحضار مردم ایران می رسد:

بسمه تعالی
در آغاز سال نو و در حالی که مردم سرزمین تاریخی ایران در تدارک بزرگداشت میلاد امام عدالت و برگزاری جشن‌های نوروزی بودند، متاسفانه حادثه سیل استان‌های شمالی کشور بخصوص سیل استان گلستان منجر به بروز خسارات جانی و مالی فراوانی شد و برخی از هموطنان ما را به عزا نشاند و بسیاری دیگر از مردم را گرفتار معضلات مالی کرد و تخریب خانه‌ها و مزارع و محل کسب و کار جمعی دیگر از هموطنان را موجب شد. این حوادث تلخ و خسارت‌بار، موجبات تاثر و تالم عمومی را فراهم آورد و در عین حال موجی از همبستگی و اقدام عملی برای کمک به آسیب‌دیدگان را در پی داشت.

حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی به عنوان بخشی از نیروی متشکل سیاسی در جامعه، خود را در رنج آسیب‌دیدگان این حادثه شریک می‌داند و در همین راستا، نکاتی را خطاب به مسئولان و مردم بزرگوار و بخصوص اعضای حزب متذکر می‌شود:

۱- رخدادهایی مانند وقوع بارندگی و جاری شدن سیل با توجه به اطلاعات هواشناسی از جمله حوادثی هستند که از قبل قابل پیش‌بینی هستند و بنابراین با تمهیداتی می توان از بروز خسارات وسیع آن جلوگیری کرد. در جریان سیل اخیر استان‌های شمالی هم این پیش‌بینی وجود داشت و بنابراین باید در این زمینه فعالیت‌هایی صورت می‌گرفت تا میزان خسارت کاهش یابد و از جان و مال مردم بیش از پیش حفاظت به عمل آید. البته طبیعی است که با حجم بالای بارش، اکثر مسئولان و مردم غافلگیر شوند و قادر به کنترل همه پیامدهای منفی آن نباشند اما اقداماتی مانند آگاه‌سازی مردم، بستن راه‌ها و جلوگیری از سفرهای غیرضروری، تعریض رودخانه ها در محلهایی خاص برای وارد نشدن حجم عظیم آب به مزارع و مناطق مسکونی، بازکردن معبرهای جدید برای خارج کردن سیل از محیط شهرها و روستاها و … از جمله اقداماتی است که اگر مسئولان از قبل در دستور کار خود قرار می دادند، تاحدودی می توانست جلوی افزایش خسارت را بگیرد و جان بسیاری از جانباختگان را نجات دهد.

در عین حال باید توجه داشت که وسعت و گستردگی این فاجعه ناشی از خطای انسانی در تخریب جنگل و مراتع است که باید با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی وسیع، در جهت جلوگیری از تخریب جنگلها و حتی احیای آنها اقدام شود که کاری درازمدت است.

۲- آمادگی کامل و اقدام بهنگام مسئولان برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده و آسیب‌دیده، مهمترین انتظاری است که بعد از وقوع سیل اخیر در میان مردم مطرح بود. متاسفانه در یکی دو روز اول وقوع سیل و آب‌گرفتگی بسیاری از شهرها و روستاها و مزارع مردم، ما شاهد حضور پررنگ تعدادی از مسئولان اصلی در جریان کمک‌رسانی نبودیم. گویی آنان اساسا ابعاد این حادثه را به اندازه‌ای که بود، تصور نمی‌کردند و شاید قرار داشتن در آستانه سال نو و تعطیلات نوروزی، به این کم‌کاری دامن زده باشد. در هر صورت بخشی از اعتراض و انتقاد مردم به مسئولان در این زمینه را به‌حق می‌دانیم و معتقدیم که مسئولان اعم از مدیران ملی و استانی در این زمینه باید زودتر و با تمهیدات بیشتر وارد میدان می‌شدند و از رنج مردم سیل‌زده و گرفتار در آب و سیلاب کم می‌کردند.

۳- مانند همه حوادث ناگوار دیگر، در این ماجرا هم نمی‌توان تنها به انتظار اقدامات مسئولان نشست و دست کمک به سوی مردم کشورمان دراز نکرد. تاکنون بارها ثابت شده است که اگر مردم در کنار مسئولان باشند و در این گونه حوادث، با همه توان مالی و انسانی و با فعالیت داوطلبانه وارد میدان شوند، از رنج مردم کاسته و بسیاری از نیازهای آسیب‌دیدگان با همت مردم تامین خواهد شد. در این حادثه تلخ نیز از مردم شریف ایران انتظار می‌رود آستین همت را بالا بزنند و با هماهنگی مسئولان، اقلام و کمک‌های مورد نیاز مردم سیل‌زده استان گلستان را گردآوری کرده و با ارسال سریع این کمک‌ها به منطقه، همبستگی و همیاری خود را نسبت به هموطنان به نمایش بگذارند. مطابق گزارشهای دریافتی، ابعاد خسارات ناشی از سیل اخیر، کم از دیگر حوادث خسارت‌بار مانند زلزله ندارد و باید مانند گذشته، در این حادثه هم با تمام وجود وارد صحنه شد و کمک‌های مردمی را برای ساماندهی به بحران اخیر، به سوی استان های درگیر سیل هدایت کرد.

۴- آن دسته از احزاب سیاسی که رسالت خود را خدمت به مردم دانسته و کسب قدرت سیاسی را هدف اصلی خود نمیدانند، در این شرایط باید تمامی توان خود را به صحنه بیاورند و با بسیج امکانات و نیروی انسانی متشکل خود، وارد عرصه خدمت‌رسانی و کمک به مردم آسیب‌دیده شوند. «حزب عدالت طلبان ایران اسلامی» که مردم را سرمایه اصلی کشور می‌داند و بر حفظ وجهه مردمی احزاب سیاسی تاکید دارد، از همه اعضا و هواداران خود در سراسر کشور می‌خواهد که با تشکیل ستادهایی همسو با مسئولان، به جمع آوری کمک‌های مردمی در این زمینه اقدام کنند. شاخه استان مازندران و گلستان حزب در این مقطع مسئولیت سنگین تری را بر دوش دارند. آنان باید با هماهنگی مسئولان، همه امکانات مردمی را به سوی ساماندهی معضلات فوری مردم سوق دهند و از جمله اعضای فعال حزبی را به محل‌های مورد نیاز گسل دارند تا در تمامی فعالیتهای مورد نیاز اعم از بازکردن و تعمیر معابر، درمان مجروحان و مصدومان، رساندن غذا و مواد خوراکی به مردم محاصره در سیل، نجات احشام و دامهای مردم، جمع‌آوری کمکهای دارویی و غذایی و مالی مردم برای سیل زدگان و …، مشارکت کنند. این بخشی اندک از بار مسئولیتی است که حزب ما در قبال مردم باید بر دوش بگیرد.

در پایان از همه مسئولان ملی و منطقه‌ای انتظار داریم که در اسرع وقت در این زمینه اقدامات ضروری را انجام دهند بخصوص با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از بارش مجدد وجود دارد و ممکن است کار کمک‌رسانی را با مشکلاتی همراه سازد. امیدواریم با همت همه مسئولان و مردم و تمامی اعضای حزب عدالت طلبان ایران اسلامی در سراسر کشور، این مهم به نیکویی به انجام برسد و مردم سیل‌زده و آسیب‌دیده به زندگی عادی خود بازگردند.

حسین اکبریان محمد آبادی دبیر حزب عدالت طلبان ایران اسلامی شاخه خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن