اجتماعیاخبار مهم

از ابتدای تعطیلات؛ ۱۱ میلیون نفر شب اقامت در نوروز ۹۸ کشور ثبت شد

کد خبر : 19919

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: از ابتدای نوروز ۹۸ تاکنون ۱۱ میلیون نفر- شب اقامت در کشور ثبت شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ولی تیموری امروز یکشنبه در سفر به شهرستان مرزی تایباد در خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بخش عمده این مسافران با توجه به تنوع‌ در جاذبه‌های گردشگری و تاریخی کشور استان مورد نظر خود را انتخاب و به آن مقصد سفر می‌کنند.
وی اظهار کرد: یکی از شهرهایی که در تمام فصول سال مورد توجه گردشگران داخلی و بین المللی قرار دارد مشهد است از این رو باید امکاناتی فراهم شود تا مردمی که وارد این کلانشهر می‌شوند برای دیدن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به شهرستانهای اطراف این کلانشهر هدایت شوند.
رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: شهرستان تایباد ظرفیتهای تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی دارد که باید معرفی شود و گردشگران بدانند در کنار کلانشهرهایی مانند مشهد شهرستانهایی با ظرفیت بالا قرار دارد.
تیموری به بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: این تعداد در طول سال حداقل یک بار برای سفر به شهرهای اطراف محل سکونت خود می‌روند که اگر همین تعداد با آگاهی از جاذبه های گردشگری به شهرستانهایی مانند تایباد هدایت شوند این امر کمک موثری به گردشگری و توسعه اقتصادی مناطق می‌کند.
بازدید از مزار مولوی زین ‌الدین ابوبکر تایبادی، نمایشگاه توانمندیها و صنایع دستی روستای فرمان‌آباد و رونمایی از نخستین نرم افزار جامع گردشگری خراسان رضوی از مهمترین برنامه‌های این سفر چند ساعته بود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن