اجتماعیاخبار مهم

سردار محمدکاظم تقوی در جمع اصحاب رسانه خبر داد؛ ۳۰ تن مواد مخدر طی سال جاری کشف شد/ افزایش جرائم در فضای مجازی

کد خبر : 19910

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز دوشنبه طی نشستی مطبوعاتی در مشهد فعالیتهای یک سال اخیر پلیس را در چارچوب مبارزه با مواد مخدر، مقابله با انواع سرقت، آدم ربایی، نظم ترافیکی و تصادفات، جرائم فضای مجازی و نیز اقدامات پلیسی مرتبط با چهارشنبه آخر سال و ایام نوروز تشریح کرد.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در چارچوب تلاشهای پلیس طی امسال ۳۰ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شد که در مقایسه با پارسال هشت درصد بیشتر شده است.
به گزارش صبح مشهد، سردار محمدکاظم تقوی افزود: در چارچوب این میزان کشفیات مواد مخدر در خراسان رضوی حجم مواد مخدر صنعتی کشف شده رشد بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی نشان می دهد.
وی همچنین به موضوع جمع آوری معتادان متجاهر اشاره و بیان کرد: به دلیل هزینه ها از ابتدای سال این موضوع لاینحل مانده بود اما اخیرا با مشارکت نهادهای مرتبط کار جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر با جدیت مورد پیگیری قرار گرفته است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی به اقدامات پلیس در ارتباط با آخرین روز چهارشنبه سال هم اشاره و بیان کرد: طی روزهای اخیر ۲۰۵ هزار قلم مواد محترقه در سطح استان کشف شد که کاهش چشمگیری نسبت به پارسال نشان می دهد.
وی در ادامه همچنین به افزایش ۲۴ درصدی موارد سرقت در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: با این وجود کشفیات سرقت نیز امسال نسبت به پارسال ۱۸ درصدی بیشتر شد.
سردار تقوی ادامه داد: در حوزه سرقت خودرو موارد آن در خراسان رضوی امسال هفت درصد کاهش یافته اما سرقت موتورسیکلت سه درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: امسال ۲۲ مورد سرقت مسلحانه در خراسان رضوی رخ داد که هفت مورد نسبت به پارسال بیشتر است. برخی از این موارد سرقت با اسلحه قلابی و یا ابزاری شبیه اسلحه صورت گرفت. پرونده های همه این موارد سرقت مسلحانه رسیدگی شده و به نتیجه رسیده اند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه به آدم ربایی و گروگانگیری نیز اشاره و بیان کرد: گرچه امسال میزان وقوع این جرم در استان نسبت به پارسال ۲۶ درصد بیشتر شده اما موفقیت پلیس در به نتیجه رساندن پرونده های مرتبط با آدم ربایی و گروگانگیری نیز ۳۴ درصد از پارسال بیشتر بوده است.
وی همچنین شمار پرونده های تشکیل شده امسال را در خراسان رضوی با موضوع قتل ۱۲۹ فقره اعلام و بیان کرد: با تلاش پلیس آگاهی پرونده رسیدگی به ۱۱۷ مورد از این قتلها با روشن شدن زوایای تاریک آنها به نتیجه لازم رسیده است.

* افزایش جرائم در فضای مجازی
سردار تقوی در ادامه گفت: در پی افزایش ۱۱۵ درصدی جرائم مرتبط با فضای مجازی امسال در برخی شهرستانهای خراسان رضوی مراکز پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فعال شده اند.
وی افزود: در این چارچوب رسیدگی و نتیجه گیری پیرامون پرونده های تخلفات فضای مجازی امسال در خراسان رضوی به میزان ۱۳۰ درصد بیشتر از پارسال است.

* فعالیت نوروزی پلیس در قالب ۳۲۰ ایستگاه
فرمانده انتظامی خراسان رضوی پیرامون دیگر فعالیتهای پلیس، به سوانح رانندگی اشاره و بیان کرد: امسال شمار جانباختگان تصادفات در این استان دو درصد از پارسال کمتر شد. پذیرش حوادث رانندگی برای پلیس سخت است ولی تلاش می شود طی تعطیلات نوروزی آتی با حضور پررنگتر ماموران انتظامی در مسرها رفت و آمد روزهای کم حادثه ای را برای مردم پیش رو داشته باشیم.
وی افزود: در چارچوب تمهیدات نوروزی ۳۲۰ ایستگاه پلیس در سطح کلانشهر مشهد و دیگر شهرستانهای استان خراسان رضوی در کنار ایستگاهها و مراکز معمول انتظامی راه اندازی شده اند.
سردار تقوی به پاسخگو بودن ماموران انتظامی خراسان رضوی به آحاد مردم طی ایام نوروز در ۴۸۰ مقر فعال پلیس در سطح این استان نیز اشاره و بیان کرد: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به منظور آمادگی کامل برای تعطیلات نوروزی پرنشاط، همه پیش بینها و برنامه ای اجرایی لازم را تمهید نموده تا مردم در کمال آرامش و امنیت شرایط اوقات مطلوبی را سپری کنند.
وی ادامه داد: در این چارچوب گسترش فعالیت و افزایش ایستگاههای پلیس طی ایام نوروز ۱۳۹۸ در دستور کار قرار گرفت تا هر کجا که مردم حضور دارند، ماموران انتظامی نیز در خدمت امنیت و آسایش هموطنان باشند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مجموع به به استقرار پلیس در ۴۰۰ نقطه از استان اشاره و بیان کرد: همچنین تعداد گشتهای پلیس در ایام نوروز دو برابر شده، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز افزایش ۳۰ دستگاه خودرو به ناوگان راهور با توان و تلاش مضاعف در خدمت مردم بوده و پلیس راه خراسان رضوی هم با افزایش ۵۰ گروه تقویت شده است.
وی در خصوص مشکلات ترافیکی در مشهد نیز گفت: موضوع ترافیک این کلانشهر با مسکنها قابل حل نیست لذا هم اینک ‘طرح کامل نظارت تصویری پلیس’ در مشهد مراحل نهایی را می گذراند و تا پایان فصل بهار آتی شهروندان مشهدی شاهد تجربه ای جدید را از اجرای قانون در این کلانشهر بدون حضور ماموران راهنمایی رانندگی خواهند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن