اجتماعیزندگی

ویژه برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای خراسان‌رضوی اعلام شد‌

کد خبر : 19901

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ۸۴۶ برنامه در حوزه‌های مختلف از صدا و سیمای خراسان رضوی ویژه ایام نوروز پخش می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، محسن نصرپور ظهر امروز در نشست خبری ویژه برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در ایام نوروز اظهار داشت: در ایام نوروز برنامه ویژه اعتکاف را خواهیم داشت که حال و هوای معنوی را به تصویر خواهند کشاند.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های صدای خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه «بهترین سرآغاز» برنامه ترکیبی با آیتم‌های متنوع و ریتم تند است، همچنین برنامه «دعای والدین در حق فرزندان»، گزارش از شهرستان‌ها، ارتباط با حرم، پخش سال تحویل، دعا و نیایش برای سال جدید، اعلام آغاز سال ۹۸ و دعوت برای شنیدن برنامه‌های شاد و متنوع به صورت سرود و موسیقی خواهیم داشت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در ادامه گفت: تعداد کل برنامه‌های نوروزی در سیمای خراسان رضوی ۱۴۱ برنامه به مدت ۴۸۰۰ دقیقه، در صدا خراسان رضوی ۱۴۷ برنامه به مدت ۱۲۴۰۰ دقیقه، در رادیو زیارت ۱۶۱ برنامه به مدت ۹۰۰۰ دقیقه و در رادیوهای برون مرزی ۱۲۱ برنامه به مدت ۳۴۰۰ دقیقه خواهیم داشت.

نصرپور ادامه داد: همچنین در ایام نوروز ۶۰ بخش خبری و ۵۸ گزارش خبری و در فضای مجازی ۲۱۶ اثر داریم که در مجموع جمع کل برنامه‌ها در نوروز در حوزه‌های مختلف ۸۴۶ برنامه است.

وی در ادامه با اشاره به پوشش دیجیتال در حوزه فنی خراسان رضوی گفت: در تیر ماه سال ۹۷ صد ایستگاه دیجیتال راه‌ندازی شد که عمده این ایستگاه‌ها در مناطق مرزی و کم‌برخودرار بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر وضعیت پوشش دیجیتال در کل استان خراسان رضوی ۹۷ درصد است که امیدواریم با کمک استانداری خراسان رضوی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سال ۹۸ به ۹۹ درصد برسد.
نصرپور در ادامه گفت: در سال ۹۷ واحد شعر صدا و سیمای خراسان رضوی هفتاد نوع موسیقی تولید کرده است که بالاترین آمار تولید موسیقی کشور در صدا و سیمای خراسان رضوی است که اکثر موسیقی‌ها محلی، بومی و خراسانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: عمده نظرسنجی‌هایی که توسط واحد پژوهش صدا و سیمای خراسان رضوی انجام می‌شود، عمدتا به دلیل کمبود اعتبار در مشهد اتفاق می‌افتد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی اضافه کرد: نظرسنجی‌ها در ۱۴ نقطه شهری مشهد از بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر انجام ‌می‌شود که رادیو خراسان ۵۲ درصد شنونده با رضایت ۷۱ درصدی دارد و سیمای خراسان رضوی ۶۵ درصد ببینده با رضایت ۷۱ درصدی دارد.

نصرپور در ادامه اظهار داشت: خراسان رضوی در سه سال گذشته تنها استانی است که فیلم سینمایی تولید کرده است که سال گذشته فیلم سینمایی «اشنوگل» بود و امسال هم فیلم سینمایی «مدیترانه» را تولید کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در سال ۹۷، پانزده مستند ویژه مدافعین حرم تولید شده است که بالاترین تولید مستند در بین استان‌ها مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی افزود: همچنین مستند «لیست شنبه» که به نقش مبارزانی مقام معظم رهبری در انقلاب در مشهد می‌پردازد، تولید شده است که در جشنواره عمار امسال جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کرد.

نصرپور با اشاره به ویژه‌برنامه‌های حوزه خبر در ایام نوروز گفت: معرفی مناطق دیدنی استان، توجه ویژه به سفر مقام معطم رهبری با عنوان «بوی گل»، خراسان‌رضوی ایران کوچک، خدمات آستان قدس رضوی به زائرین، مشهد در سال تحویل، گزارش از حال و هوای مشهد مقدس و گزارشی از محدودهای ترافیکی مشهد از ویژه‌برنامه‌ها صدا و سیمای خراسان رضوی در ایام نوروز خواهد بود.

وی در ادامه به ویژه‌برنامه‌های رادیو زیارت در ایام نوروز گفت: «حال من خوب کن»، «پویایی در فصل بهار»، «‌حس خوب» و «از حال هوای حرم» از ویژه‌برنامه‌های رادیو زیارت است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن