دانش و فناوریزندگی

با حضور جمعی از مسئولین استانی و بانکی؛ فاز توسعه شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ مورد بهره برداری قرار گرفت

کد خبر : 19907

همزمان با سالروز میلاد حضرت امام جواد ( ع ) فاز توسعه شرکت دانش بنیان پرتو‌ صنعت پاژ با حضور مسئولان استانداری ، سازمان صنعت معدن تجارت ، بانک ملی و پارک علمی و فن آوری خراسان عصر یکشنبه ۲۶ اسفندماه جاری افتتاح شد .
به گزارش صبح مشهد، در این مراسم مهندس حسین خطیبی مدیرعامل این شرکت اهداف فعالیت کارخانه پرتو صنعت پاژ را ساخت قطعات و تجهیزات صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی در جهت خودکفایی کشور و ایجاد اشتغال پایدار دانست .
وی افزود : واحد دانش بنیان پرتو صنعت پاژ در اراضی پارک علمی و فن آوری خراسان در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و زیربنای دو هرار متر مربع با حمایت های مسئولان استانداری ، بانک ملی ، سازمان صمت و پارک علمی و فناوری ایجاد شده که اشتغال ۷۵ نفر را فراهم کرده است .
وی تصریح کرد : بنیانگذاران این شرکت بر این اعتقادند که با بهره گیری علمی از دانش مهندسی معکوس و تجارب متخصصان مجرب و با امکانات پیشترفته سه دستگاه اسکنر نوری سه بعدی ، سیستم فتوگرامتری ، ماشین آلات مدرن فرز با قابلیت سه و پنج محور و دستگاه های پیشرفته cnc و دستگاههای اسپارک nc و واژر کات cnc و غیره اقدام به ساخت و طراحی قطعات و تجهیزات حساس دوار مانند توربوکمپرسور و توربواکسپندرهای دور بالا نموده است ، و موفق به تاییدیه دانش بنیان از معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری را کسب نماید .
به گفته مهندس خطیبی واحد دانش بنیان پرتو صنعت پاژ برای راه اندازی و توسعه فاز این صنعت۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانک ملی و دیگر بانکها دریافت نموده است .
وی اظهار داشت :
در این واحد تا کنون بیش از هزار قطعه بزرگ و کوچک صنایع نفت ، گاز و محتمع های پتروشیمی شامل پمپ های سانتریفیوژ ، توربو اکسپندر ، پوسته پمپ آب دریا و روتورکانتینر طراحی و ساخته است ، که باعث بیش از پنج میلیون دلارصرفه جویی ارزی گردیده است .
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پرتو صنعت پاژ افزود : این شرکت در حال حاضر تدوین شناسنامه فنی و تهیه نقشه ساخت قطعات حساس مجتمع های پتروشیمی جم و کاویان در عسلویه را در دست اجرا دارد .
مهندس خطیبی در پایان سخنانش آمادگی این شرکت را در صدور دانش فنی و مهندسی وصادرات قطعات و تجهیزات صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی به خارج از کشور بیان کرد .
در این مراسم مونسان سرپرست بانک ملی خراسان رضوی افزود : شرکت پرتو صنعت پاژ با داشتن مدیران اندیشمند ، متفکرانه و نیروهای جوان خلاق توانسته در ساخت و تامین تجهیزات صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی کشور را از واردات این صنایع خودکفا کند .
وی گفت : در حال حاضر برای ایجاد یک فرصت شغلی چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که این واحد با کمترین هزینه اشتغال تعدادی از جوانان تحصیلکرده را فراهم آورده است .
دبیر کمیسیون بانکهای استان آمادگی بانک ملی را در پرداخت تسهیلات به صنایع اشتغال زا و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد .
رییس پارک علمی و فن آوری خراسان هم گفت : در این پارک با استقرار شرکت های دانش بنیان ۴۳۰۰ فرصت شغلی در زمینه های مختلف صنایع ایجاد کرده، که ۷۰ درصد شرکت ها مستقر در پارک در بخش انرژی فعالیت دارند .
به گفته دکتر قنبری ، پارک علمی و فن آوری زنجیره ای ازدانش علمی دانش آموخته های وزارت علوم ، صنعت و سرمایه های بخش خصوصی است که بهم متصل شده و کشور را به خودکفایی پیش برده است .
مهندس ابراهیم ناصری معاون تولید سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت : سیستم حاکمیتی از اشتغال تخصصی و تکنولوژی نوین صنایع حمایت و پشتبانی می کند .
وی اظهارداست : طی یکسال گذشته سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به منظور توسعه صنایع و فراهم آوردن فرصت های شغلی ثبت سفارش احداث پروژه صنعتی را دو روزه صادر می کند .
در پایان مراسم فاز توسعه طراحی ، تهیه نقشه های صنعتی و ساخت قطعات و تجهیزات این واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفت .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن