اخبار مهماقتصادی

در نشست خبری مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مطرح شد؛ قیمت بلیت قطار در نوروز امسال افزایش نمی یابد

کد خبر : 19879

مدیرعامل راه‌آهن بابیان اینکه قیمت بلیت قطار امسال نسبت به نوروز سال قبل تغییری ندارد، گفت: ۵۰ درصد از سفرهای نوروزی به مقصد مشهد صورت می‌گیرد.
به گزارش صبح مشهد، سعید رسولی در نشست خبری با موضوع خدمات مسافری نوروز ۹۸ که در ایستگاه راه‌آهن مشهد برگزار شد، گفت: امروز به مشهد آمدیم که علاوه بر زیارت، در مسیر پرفرازونشیب و تصمیمات مهمی که باید برای توسعه حمل‌ونقل ریلی بگیریم از امام رضا (ع) مدد بجوییم، همچنین افتتاح ستاد حمل‌ونقل نوروزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را در شهر مشهد انجام دهیم.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مدت پیک سفر نوروزی را ۲۲ روز اعلام کرد و افزود: طی این مدت برای ارائه خدمات مناسب و مطلوب برای سفرهای نوروزی مردم ازنظر ایمنی و کیفیت تلاش خواهد شد.

وی بابیان اینکه محور خراسان از اصلی‌ترین محورهای مسافری حمل‌ونقل شبکه حمل‌ونقل ریلی کشور است، اظهار کرد: ۵۰ درصد سفرهای نوروزی به مقصد مشهد صورت می‌گیرد.

رسولی تأکید کرد: شرکت راه‌آهن برنامه‌های بسیار جدی برای توسعه حمل‌ونقل ریلی و افزایش سهم ریلی بار و مسافر در کشور تدوین کرده و به‌تناسب منابعی که محقق می‌شود، آن‌ها را به اجرا می‌گذارد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران متذکر شد: نگاه ما به استفاده از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی است زیرا اتکا به بودجه دولتی برای توسعه راه‌آهن که یک صنعت پایه و پرهزینه است می‌تواند شکننده باشد.

وی تأکید کرد: باید جذابیت را در سرمایه‌های غیردولتی در راه‌آهن به‌گونه‌ای قرار دهیم که کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ورود به این بخش رغبت کنند که این اتفاق افتاده و برای سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی آینده خوبی متصور هستیم.

رسولی درباره ویژگی‌های بارز خدماتی که امسال ارائه می‌شود، بیان کرد: ظرفیت صندلی در شبکه ناوگان ریلی ۱۵ درصد افزایش‌یافته و قیمت بلیت قطار امسال نسبت به نوروز سال قبل تغییری ندارد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به افزایش شدید هزینه‌ها و مشکلات اقتصادی، شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با یکدیگر تصمیم گرفتند که نرخ بلیت‌ها را ثابت نگه‌دارند.

وی گفت: حدود ۵ هزار و ۱۷۰ قطار طی ۲۲ روز در سطح کشور خدمت‌رسانی خواهند کرد که این تعداد ۲ میلیون و ۱۰ هزار صندلی ایجاد کرده، که علاوه بر این افزایش کمی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بخش غیردولتی تلاش زیادی انجام دادند تا کیفیت سفرها افزایش پیدا کند.

رسولی در همین خصوص اظهار کرد: کلیه منسوجات قطارها تعویض شده، همچنین امسال با افزایش دو رام قطار ۵ ستاره، تعداد قطارهای ۵ ستاره از ۸ به ۱۰ رام افزایش‌یافته است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: سامانه ۵۱۴۹ امسال باکیفیت بیشتری به‌طور شبانه‌روزی ارائه خدمت می‌کند و شهروندان علاوه بر کسب اطلاعات سفر، می‌توانند موضوعات خود را ثبت کنند که بازخورد آن برایشان پیامک می‌شود.

وی یادآور شد: اگر مسافری در داخل قطار در حال سیر مشکلی داشته باشد، می‌تواند با تماس با این سامانه موضوع را به رئیس قطار اطلاع دهد تا بلافاصله مشکل برطرف شود.

رسولی در خصوص اقدامات صورت گرفته طی سال جاری تشریح کرد: بازسازی تعدادی از واگن‌های مسافری اقدامی است که در سال جاری اتفاق افتاده و قطارهای بازسازی‌شده به شبکه حمل‌ونقل اضافه می‌شوند.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع عدم افزایش قیمت بلیت بیان کرد: به همین میزان که سطح خدمات سفر در حد سال گذشته ثابت نگه‌داشته شده، خود یک دستاورد به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: قطارهای گردشگری موضوع مهمی است که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی مبادرت به تأمین این قطارها کرده است.

رسولی گفت: اتصال خط ریلی زاهدان به مشهد موضوع مهمی بوده که کار آن در حال انجام است، اتصال خط ریلی گرگان به مشهد نیز مطالبه استاندار خراسان شمالی بوده که در حال انجام است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تشریح کرد: اتصال شهرهای اسفراین و سبزوار به شبکه ریلی کشور نیز در دستور کار راه‌آهن قرار دارد که دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ممکن است طی سال آینده به نتیجه برسد.

وی بابیان اینکه ۴۸.۷ میلیون تن حمل بار از ابتدای سال تاکنون از طریق حمل‌ونقل ریلی صورت گرفته، افزود: با هدف‌گذاری برای سال ۹۸ تعداد زیادی از مراکز و ایستگاه‌های مهم بار شناسایی‌شده که فاصله‌شان کمتر از ۳ کیلومتر به مرکز ریلی است.

رسولی به مسیر ریلی شلمچه به بصره اشاره کرد و ادامه داد: با توافقات اخیر برای اتصال این خط ریلی ۳۳ کیلومتری، شاهد عملیاتی شدن اجرای این پروژه خواهیم بود که تا بندر لاذقیه سوریه اتصال یافته و مسیر ریلی جدیدی خواهد بود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه قطار گردشگری لرستان از ۲۹ اسفند ۹۷ برقرار خواهد بود، افزود: سعی بر این بوده که در اکثر ایستگاه‌های پرتردد با استفاده از رمپ، مسیر تردد افراد سالخورده را فراهم کنیم زیرا موضوع تجهیز امکانات مسافربری دارای اهمیت است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن