اخبار مهمشهری

در اولین نشست خبری شهردار مشهد مطرح شد؛ بررسی افزایش تعرفه‌های حمل‌ونقل عمومی در مشهد / استفاده از اتوبوس های شهری کاهش یافته است

کد خبر : 19842

شهردار مشهد گفت : میانگین استفاده از اتوبوس در شهر کاهش پیدا کرده که زنگ خطری جدی است. این موضوع به صورت جدی باید از طرف رسانه‌ها پیگیری شود. آثار منفی این موضوع دوباره نصیب شهروندان می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، دکتر کلایی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت : از وضعیت ایده‌آل در سیستم حمل و نقل بسیار فاصله داریم اما به صورت نسبی وضعیت نامناسبی نداریم.
توجه ما به حمل‌ونقل عمومی جدی بوده، یک‌سال‌ونیم است در این فشارهای تحریم، وضعیت نرخ ارز و…یک روز قطارشهری تعطیل نشده است.
وی افزود : با کیفیت‌تر از حمل‌ونقل ریلی زیرزمینی، برای حمل‌ونقل انبوه‌بر نداریم، سال گذشته هر کیلومتر مترو در خط ۳ مترو ۲۴۰ میلیارد تومان تمام می‌شده، اما این رقم امروز به ۷۵۰ میلیارد رسیده است.
از سه ماه قبل تا کنون ۸۰ میلیون دلار تجهیزات برای افزایش ایمنی خطوط قطار شهری هزینه کردیم که البته احتمال آن ناامنی و رخ‌دادن آن اتفاق یک در میلیون بوده است.
افزایش تعرفه‌ها هنوز قطعی نشده و ر دست بررسی است، اما سرمایه‌گذاری‌ای که ما کردیم در بین تمام بخش‌های بودجه‌ بیشترین سهم را به حمل‌ونقل اختصاص دادیم.

۸۵۰۰ پارکینگ جدید در اطراف حرم برای نوروز ایجاد می شود.
در خصوص حل مسئله ترافیک هسته مرکزی اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت داریم. اقدامات کوتاه مدت برای نوروزاین است که ۸۵۰۰ پارکینگ جدید در پیرامون محدوده حرم در اختیار زائران قرار دهیم.

وی ادامه داد: از روز اول گفتیم الگوی مدیریت یکپارچه مطلوب است، اما ممکن نیست.هم به دلیل مسائلی که قانون اساسی دارد و هم به دلیل عدم تامین نظر دولت و مجلس به صورت متقابل. ما ناچار هستیم به شبکه یکپارچه جوامع محلی تکیه کنیم.
اولویت‌بندی بودجه‌ها باید توسط مردم انجام شود

کلایی در مورد هزینه کرد شهرداری در تیم های ورزشی گفت: این اولویت بندی بودجه‌ها و صرف انرژی مدیریت شهری در فعالیت‌های مختلف توسط مردم باید انجام شود و تاکید کردم که در نرم‌افزار شهروندی این امکان وجود داشته باشد که نظرخواهی و رای گیری بگذاریم.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای هویت بخشی، داشتن موضوع مشترک است. موضوع مشترک پرهیجان مثل ورزش می‌تواند در این زمینه نقش ایفا کند. آنچه ما و شورا به دنبال ان هستیم. پیگیری خواسته مردم وایجاد نشاط در شهر است.

کلایی در مورد آمار زائران خارجی مشهد گفت: امسال چهار میلیون و۸۰۰ هزار زائر خارجی وارد مشهد شدند که طبق آماری که معاونت برنامه‌ریزی داده ۴۰ درصد زائران سال گذشته عراقی بودند.

شهردار مشهد در خصوص ۳ درصد سهم نوسازی مدارس از عوارض شهرداری‌ها گفت: سه درصد نوسازی مدارس را شورا مصوب کرده که به آموزش و پرورش بدهیم. چهار ماه تا بهمن سال گذشته درگیر افتتاح حساب بودیم، اما از آن زمان به بعد این مبلغ پرداخت می‌شود. این مبلغ در سال جاری حدود ۶۰-۱۰۰ میلیارد است.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم منابع مشهد صرف مشهد شود و این موضوع مسئله مهمی است. برای سهم نیم درصدی نهاد کتابخانه‌ها از بودجه شهرداری به سازمان کتابخانه ها در تهران بدهکار بودیم. با آنها تفاهم کردیم این مبلغ بدهکاری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را پرداخت کنیم به شرطی که در تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه مرکزی مشهد اتفاقی رخ دهند. پافشاری کردیم که منابعی که از مشهد است در مشهد هزینه شود و این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به استقبال از بهار تصریح کرد: امسال سعی کردیم تعداد گل‌ها کمتر اما کیفیت و پراکنش بیشتر باشد تا با توجه به اوضاع اقتصادی هم‌نواتر با مردم باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن