اقتصادیزندگی

مهندس روشنک رییس اتحادیه صادر کننندگان خراسان رضوی مطرح کرد؛ سردار قاسم سلیمانی و دکتر ظریف نمادی از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند/ عبور از دیوار تحریم با رفتار اعتدالی همراه با روحیه انقلابی امکان پذیر خواهد بود

کد خبر : 19824

من عاشق سردار سلیمانی ام و دکتر ظریف. من ظریف رو سردار دیپلماسی میدونم ودستش رو می بوسم همچنان که سلیمانی رو سردار اقتدار نظام می دونم و دستش رو می بوسم.
اطمینان دارم مشکلات اقتصادی کشور را با مقاومت عاقلانه، تدبیر و رفتار اعتدالی همراه با روحیه انقلابی می توان پشت سر گذاشت چرا که ما تجربه دفاع مقدس را به عنوان یک الگوی ارزشمند مد نظر داریم.
رییس کانون کارآفرینان استان خواستار جدیت مسئولین در اجرای کامل قانون بهبود مستمر فضای کسب و کارشد. به گزارش صبح مشهد، مهندس محمد حسین روشنک در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که امروز به شدت نیازمند رفتار اعتدالی همراه با روحیه انقلابی جهت کم اثر کردن مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ظالمانه آمریکا هستیم، افزود: این روحیه در کالبد تمامی فعالین اقتصادی کشورمان به معنای واقعی وجود دارد و من معتقدم مشکلات را با مقاومت عاقلانه می توان پشت سر گذاشت.
وی با ذکر مثالی از خاطرات ارزشمند سال های جنگ ادامه داد: در دوران دفاع مقدس وقتی زیر آتش پرحجم دشمن قرار می گرفتیم، مسلما با اراده و روحیه بیشتری دفاع می کردیم و می جنگیدیم و دشمن رو به زانو در می آوردیم. دشمن در ابتدای جنگ و سال اول، بخش زیادی از شهرهای مرزی ما رو به تصرف خودش درآورده بود و در آن شرایط سخت، بود تصور پیروزی خودش یک رویا بود که با فرمان معمار کبیر انقلاب، مردم ایران و رزمندگان ما اعم از نیروهای مسلح سپاه ارتش بسیج جهاد سازندگی این ها همه آماده شدند در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند.
مهندس روشنک خاطر نشان ساخت: وقتی که شرایط سخته نباید میدان رو خالی کنیم. قبول دارم این شرایط مشکلات اقتصادی فراوان به خصوص برای فعالین اقتصادی بوجود آورده، اما این دلیل نمیشه که تشکل های اقتصادی بخش خصوصی بیشتر از قبل کار نکنند و به عبارتی دیگر در واقع همین وضعیت دلیل میشه که بیشتر کار کنند.
وی تاکید کرد: مردم ایران وما بازرگانان هم به عنوان سربازان و افسران اقتصادی کشور در جنگ اقتصادی مقابل بدخواهان باید با تمام قدرت بایستیم و برای این ایستادن دلائل مختلفی داریم که یکی از انگیزه های اکثر کسانی که کاندید شدند این هست که در شرایط سخت، میدان را خالی نکنند و مقابل تحریم ها بایستند.
رییس اتحادیه صادر کننندگان خراسان رضوی با بیان این که همیشه ما مشکلات رو با مقاومت پشت سر گذاشتیم یعنی مشکلات با مقاومت عاقلانه و با تدبیر و با رفتار اعتدالی همرا ه بوده، گفت: ما در موضوع روحیه انقلابی دو بحث داریم. یک روحیه انقلابی دو اعتدال و تدبیر در رفتار که این ما رو به موفقیت میرسونه و الان هم انتظار در شرایط فعلی برای حصول موفقیت همین است.
مهندس روشنک تاکید کرد: کشور و نظام ما با روحیه انقلابی، مقاومت و ایستادگی همراه با اعتدال و تدبیر پیشرو و پیروز است و من به یقین می گویم: اکثریت فعالین اقتصادی همین روحیه رو دارند. البته این نکته را هم اشاره کنم، نه این که فعالین اقتصادی از دیگر اقشار جامعه کمتر انقلابی اند، نه این ها خیلی هم انقلابی اند منتها انقلابی گری رو با حمله به سفارت خانه فلان کشور نشون نمیدن! با تولید نشون میدن. با اعتدالشون با تدبیرشون با تولیدشون با فعالیت بیش از بیش اقتصادیشون نشون میدن.
رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی استان گفت: همانطور که وعده داده بودیم، ائتلاف اتاق تصمیم ساز، اجرای قانون بهبود مستمر فضای کسب و کاررا از دولت و حاکمیت مطالبه خواهد کرد و در حقیقت ائتلاف اتاق تصمیم ساز به دنبال تحقق تشکلی برای همه اعم از بخش خصوصی و مردم است
نکته دیگر که در حقیقت بحث روز ما هم هست توجه به این حقیقت است که نباید در این شرایط جنگ اقتصادی، رفتارهاای انجام داد که باعث نگرانی مردم شود. تو این شرایط خبر استغفای آقای ظریف در روزهایی که گذشت، به شدت روحیه من رو ضعیف کرد. افسرده شدم لحظاتی حتی گونه هایم خیس شد.
چرا ما بایستی در این شرایطی که در اوج جنگ اقتصادی و در اوج مبارزه به زانو درآوردن ترامپ لعتنی قلدر نادان هستیم، کاری بکنیم که افسر بزرگ و مردی مثل ظریف، انسان قوی و بزرگ مردی که غرب و شرق روسیه و آمریکا و اروپا چین همه رو تقریبا تسلیم کرد و ما به برجام رسیدیم. کاری هم نداریم که بعد رییس جمهور فعلی آمریکا نقض عهد کرد ولی دکترمحمد جواد ظریف کار خود را به درستی انجام داد.
ظریف که در نوع خودش در سیاست بین الملل غیر قابل تصور بود تونست چیزی رو محقق کنه که ما در عین حفظ دستاوردهای هسته ای به اقتدار بین المللی هم رسیدیم.
حالا این که رییس جمهوری مثل ترامپ به علت اختلافات داخلی خودش و به خاطر این که خودش کوچکه در کشورش و میخاد خود بزرگ نمایی کنه و اومد به اصطلاح از برجام خارج شد و تفاهم بین المللی رو که در حقیقت آبروی امریکا رو در تاریخ برد، چرا باید به این جا برسیم چرا دقت نکنیم که ازسرمایه هامون محافظت نکنیم. چرا دقت نکنیم از سلیمانی ها و ظریف ها حفاظت کنیم.
من عاشق سردار سلیمانی ام و دکتر ظریف. یعنی ببین نگاه من با نگاه خیلی ها شاید متفاوته. من ظریف رو سردار دیپلماسی میدونم ودستش رو می بوسم همچنان که سلیمانی رو سردار اقتدار نظام می دونم و دستش رو می بوسم.
چرا خلرج از اعتدال، دو گروه بیان که یک گروه به سلیمانی خرده بگیرند و گروهی دیگر به ظریف! این چه تدبیری است و چه انقلابی گری است!
انقلابیونی که مدعی انقلابی گری هستند کدامشان از ظریف انقلابی ترند. ظریف چه نیازی داشت بیاد تو ایران. دکتر ظریف میتونست بره یک شخصیت سیاسی و بین المللی باشه جهانی باشه ولی اومد و سینش رو سپر کرد، همچنان کسانی که به سلیمانی خرده می گیرند یا براش کف نمی زنند اونا هم بی انصافی می کنند. اقتدار و امنیت و جایگاه بین المللی ایران مدیون سردار سلیمانی هاست همچنان که مدیون ظریف ها هم هست.
وی در بخش دیگر گفتگو به مسائل اتاق هم اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اتاق مشکلش این هست که تا حالا قانون محکمی که جایگاهی برای اتاق تعرف کرده باشه وجود نداره. تا قبل از تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، اتاق درحد صدور گواهی مبدا وکارت بازرگانی اون هم مشترکا با وزارت صنعت معدن و تجارت بوده و جایگاهی دیگر نداشته بلکه بیشتر یک تریبون بوده برای سخن گفتن و یک نام بوده، یک برند بوده که زیر اون چتر برند بگوییم و بنویسیم.
در حقیقت بعد از تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار اتاق صاحب قانون شد و جایگاه پیدا کرد.
اما نکته بعد به مسائل بیرون اتاق بر می گردد. متاسفانه مشکلات اقتصادی کشور، تحریم ها و مشکلات مختلفی که وجود دارد و یا عدم اراده مسئولین در دولت باعث شد دولت در اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار به بهانه فراهم نبودن زیر ساخت ها در اجرا تعلل کنه که من سهم زیر ساخت رو ۲۰ درصد میدونم و۸۰ درصد روبه عدم اراده در وزرا و مقامات اجرایی برای تحقق این قانون مفید میدونم.
وی افزود: اگر این قانون اجرا می شد، حوزه صادرات، واردات، کشاورزی صنعت و معدن این قدر گرفتاری رو نداشت اما متاسفانه اراده ای برای اجرای این قانون مثلا در بانک مرکزی وجود ندارد.
اراده ای در صنعت ومعدن و تجارت وجود ندارد. اراده ای در سازمان های متولی که باید این قانون رو اجرا کنند وجود ندارد و این عپخود یک ضعف است.
مهندس روشنک خاطر نشان ساخت: هدف ما در اتاق همینه که بریم مطالبه گری اجرای مفاد این قانون رو بکنیم. اگر مفاد این قانون اجرا بشه مسلما اتاق در آینده تبدیل به یک تشکل قابل توانمندی برای کمک به دولت و کمک به نظام و کمک به قوای سه گانه برای رفع مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.
رییس کانون کارآفرینان استان در خصوص پیش بینی از وضعیت آینده نیز گفت: من آینده رو همچنان که در زمان دفاع مقدس هم می نوشتم و هم می گفتم آینده از آن ماست و پیروزی از آن ماست و موفقیت از آن ماست. آینده کشورمون رو و مقابله با ترامپ لعنتی رو به شدت به نفع خودمون می دونم و ایران رو موفق میدونم و ایران رو پیروز میدونم و اگر تدبیر عقل واعتدال همراه باروحیه انقلابی گری رو حفظ کنیم مسلم هست بدونید که ما پیروزیم و به زودی هم انشالله پیروز خواهیم شد.
اما همین جا از دولت مجلس و قوه قضاییه و حاکمیت این تقاضا رو دارم فعالین اقتصادی و صاحبان بنگاه های تولیدی حال و روز خوبی ندارند حداقل دولت میتونه بیاد مجلس میتونه بیاد مصوبه بزاره که اگر کسی از این فعالین بدهکاری مالیاتی دارند بدهکاری تامین اجتماعی دارند، اینا رو تا پایان تحریم ها فریز کنند.
تحریم ها رو که اینا بوجود نیاوردند. صاحبان بنگاه اقتصادی که سبب ایجاد تحریم ها نبودند. اینا درگیر شدند در تحریم ها
خب بیاد دولت بگه خیلی خب حالا که اینا درگیر شدند حالا که مشکلات به دلیل دشمنی دشمن حالا شاید بعضی از رفتارهای ما در داخل غافل بشیم. برخی از رفتارها و خود تحریم ها و موارد دیگری هم هست تحریک دشمن چرا؟
همه بدانند: یک انقلابی دانا و معتدل هیچ وقت دشمن رو تحریک نمی کنه. به عنوان مثالا تصور کنید، نیروها در حال عبور از معبر دو تا گلوله به دشمن بزنند دوتا توپ شلیک کند، خب دشمن شروع می کنه به آتش ریختن. اونی که از بین میره نیروهای خودی هستن!
به همین خاطر از دولت میخام ، با فعالین اقتصادی راه بیاد و انتظار ما رو برآورده کنه، بنده به عنوان رییس کانون کارافرینان و رییس اتحادیه صادرکنندگان استان از دولت می خواهم در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم با بخش خصوص مدارا کنه چون این ها در ایجاد تحریم ها نقش نداشتند و اینا دارند بیشترین خسارت رو می بینند که شب عیدی بسیاری نگرانند که چطور عیدی و حقوق کارکنان بدند. من فکر می کنم تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی تا پایان تحریم ها نباید فشار بیارند روی کارافرینان و باید مدارا کنند تا از این تحریم ها عبور کنیم انشالله.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن