اجتماعیاخبار مهم

عیدی برای همه؛ جشن احسان و نیکوکاری در بیش از ۴۳۰۰ پایگاه خراسان رضوی برگزار می شود

کد خبر : 19811

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از برگزاری جشن نیکوکاری با شعار ” عیدی برای همه ” در بیش از چهار هزار و ۳۰۰ پایگاه در سطح مدارس، معابر عمومی، اصناف، مراکز نیکوکاری و مصلی های نماز جمعه خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، حبیب الله آسوده در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت ۱۴ اسفند و چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: درحال حاضر شرایط اقتصادی سخت است و نمی توان آن را کتمان کرد و در این اوضاع فشار مضاعفی بر محرومان و نیارمندان وارد می آید، هرچند مسئولان تلاش می کنند اما باز هم مردم باید بیشتر به این مساله توجه کنند.
وی با تاکید بر اینکه نگرش مسئولان به ساده زیستی باید انقلابی و نگرش نخبگان و ثروتمندان هم باید همدلانه باشد و نباید به فقرا نگاه ناتوانی داشت، اظهار کرد: کمیته امداد در این سالها این تجلی را برای مسئولین ایجاد کرده که هر جا فرصت برای مردم نیازمند بوده آنها توانستند خودکفا شوند.
آسوده با بیان اینکه در ابتدای دهه پنجم انقلاب رویکرد و فعالیت کمیته امداد فقط به جمع آوری و توزیع صدقات محدود نیست بلکه این نهاد فرصتی را فراهم کرده تا انسانهای شریف که نیازمند کمک اقتصادی هستند تجلی پیدا کنند، افزود: کمیته امداد به نوبه خود با فعالیت هایی که انجام می دهد در امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه اثرگذار است.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد روستایی و ۴۰ درصد آنان شهری هستند، گفت: تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد ۲۲۰ هزار مورد است که ۴۰ تا ۸۰ هزار موردآنها امسال باتوجه به مشکلات اقتصادی وارد چرخه حمایتی شدند که بخشی مستمر بگیر و مابقی تک و چند خدمتی هستند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: اکنون در استان ۱۶ هزار صندوق صدقه در معابر و ۵۴۰ هزار هم صندوق کوچک خانگی داریم که در سال آینده با توسعه روش های کمک به شکل الکترونیکی برنامه ای برای توسعه و گسترش صندوق های صدقه را نخواهیم داشت.
آسوده با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اشتغال استان را کمیته امداد اجراکرده است و برترین الگوهای اشتغال های کوچک پایدار را ارائه می دهد، ادامه داد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد دامپروری استان توسط مجریان اشتغال این نهاد مدیریت می شود.
وی ادامه داد: بیش از هزار میلیارد تومان درآمد برای مجریان طرح های اشتغال کسب شده و کمیته امداد با ایجاد کسب و کار در روستاها مانع مهاجرت آنها به حاشیه شهر شده است.
آسوده با عنوان اینکه کمیته امداد در سال جاری هزار و ۷۰۰ مسکن شهری و روستایی را تحویل داده و یا در دست ساخت دارد اعلام کرد: ۷۰ درصد مسکن هایی که ساخته شده در روستاها قرار دارند که در توسعه امنیت جانی در مقابل بلایای طبیعی و ماندگاری افراد در روستاها اثرگذار است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به اینکه امسال تا الان ۱۲۰ هزار زائر توسط کمیته امداد به مشهد اعزام شده اند، گفت: مشارکت های مردم در سال جاری نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش و طرح اکرام هم نسبت به سال گذشته افزایش ۷۰ درصدی را داشته است
آسوده به قرار داشتن در آستانه هفته احسان و نیکوکاری از ۱۴ تا ۲۰ اسفندماه خبر داد و افزود: در بیش از چهار هزار و ۳۰۰ پایگاه در سطح مدارس، معابر عمومی، اصناف، مراکز نیکوکاری و مصلی های نماز جمعه مراسم احسان ونیکوکاری برگزار می شود که هزار و ۵۹۰ پایگاه در مشهد مقدس فعال و آماده دریافت کمک های مردم خیر اندیش به نیازمندان است.
شایسته ذکر است: نیکوکاران برای کمک به جشن نیکوکاری علاوه بر مراجعه حضوری به پایگاه ها و دفاتر کمیته امداد در سطح استان، می توانند با استفاده از یکی از شیوه های شماره گیری کد # ۰۵۱ * ۸۸۷۷ *، واریز به شماره حساب ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰ نزد بانک ملی با شناسه پرداخت ۳۲۵۷۲، ارسال عدد ۳ به سامانه ۳۰۰۰۳۳۳۳، تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ و مراجعه به سایت emdad.ir اقدام کنند.//

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن