ورزشی

شهردار منطقه یک مشهد خبر داد؛ افزایش سرانه فضای سبز با کمک شهروندان محقق می شود

کد خبر : 19814

مراسم درختکاری در منطقه یک مشهد با یاد شهدای مدافعین حرم منطقه و مدافعین حریم امنیت و با حضور گسترده شهروندان برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی منطقه یک مشهد، علیرضا شهریاری رییس کمیته نظارتی منطقه یک و عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری جشن هفته درختکاری در منطقه یک، گفت: خوشبختانه با توجه به محدودیت های موجود در زمینه توسعه فضای سبز در این منطقه، اقدامات خوبی در راستای افزایش سرانه فضای سبز صورت گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم نمادین درختکاری در مناطق مختلف مشهد، اظهار کرد: امیدواریم انجام این اقدامات در فرهنگسازی و افزایش آگاهی شهروندان به ویژه کودکان در زمینه افزایش مخاطرات زیست محیطی و لزوم کاشت درختان موثر باشد.
جواد اصغری شهردار منطقه یک مشهد با اشاره به لزوم کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز شهری، گفت: خوشبختانه درحال حاضر سطح آگاهی شهروندان در حوزه های محیط زیستی و فضای سبز افزایش پیدا کرده که این موضوع می تواند موجب جلب مشارکت شهروندان در افزایش سرانه فضای سبز گردد.
وی با اشاره به آموزه های دینی و ملی درخصوص کاشت درخت، اظهار کرد: با توجه به رشد شهرنشینی و افزایش آلاینده های زیست محیطی کاشت درخت در شهرهای بزرگ و مناطق مرکزی شهرها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی فضای سبز را یکی از مهم‌ترین شاخص های شهری دانست و افزود: تعدیل و تلطیف هوا از جمله مزایای توسعه فضای سبز در شهرها است همچنین افزایش فضای سبز موجب زیباسازی شهرها می‌شود؛ ما نمی توانیم هیچ شهری را بدون فضای سبز تصور کنیم.

وی با اعلام اینکه برگزاری هفته درختکاری یک مراسم نمادین است، بیان کرد: این هفته فرصت خوبی برای شروع آموزش حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز به کودکان و نوجوانان است زیرا خطرات محیط زیستی تهدیدی جدی برای شهرها هستند.
اصغری با اشاره به سرانه ۴٫۲ متر مربعی فضای سبز این منطقه، گفت: منطقه یک از شریان های اصلی شهر مشهد است که به دلیل وجود مراکز تجاری، اداری و درمانی سرانه فضای سبز این منطقه در سطح پایین تری نسبت به دیگر مناطق قرار دارد.
شهردار منطقه یک مشهد تصریح کرد: با وجود تمام محدودیت ها همکاران ما تلاش می کنند با جلب مشارکت شهروندان نسبت به افزایش سرانه فضای سبز منطقه اقدام کنند.
وی ضمن تقدیر از حمایت های شهردار مشهد و اعضای شورا شهر از توسعه فصای سبز در منطقه یک، افزود: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش سرانه فضای سبز منطقه باشیم.
اصغری به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه اشاره و اظهار کرد: کاشت ۱۰۵۰ اصله درخت به صورت گلدانی مقابل منازل شهروندان، احداث بوستان در ضلع جنوب شرقی میدان جانباز و… از جمله این اقدامات است.
شهردار منطقه یک خواستار مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضای سبز گردید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن