اخبار مهماقتصادی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: ۱۴۸۹ فقره جواز تاسیس در ۱۱ ماهه سال ۹۷ صادر شد

کد خبر : 19757

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۴۸۹ فقره جواز تاسیس با سرمایه گذاری حدود ۸۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۲۱۰۳ نفر صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر سرمایه گذاری ۴۵ درصد رشد را نشان می دهد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی اظهارداشت: از مجوزهای صادره، بیشترین سهم سرمایه گذاری در طرح های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ماشین آلات و دستگاه های برقی بوده است که ۱۸۳۹۵میلیارد ریال ( ۲۵درصد ) از کل سرمایه گذاری و بخش سایرمحصولات کانی غیرفلزی با سرمایه ۸۳۹۱میلیارد ریال (۱۱درصد) رتبه دوم و بخش ساخت فلزات اساسی با سرمایه ۷۳۸۴میلیارد ریال(۱۰درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: مربوط به بخش محصولات غذایی و آشامیدنیها بوده است که ۳۶۵۹نفر( ۱۱درصد ) از کل اشتغال و ساخت موادومحصولات شیمیائی با اشتغال ۳۳۵۶نفر (۱۰درصد) رتبه دوم و بخش سایر محصولات کانی های غیرفلزی با اشتغال ۳۰۰۲(۹درصد) رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در حال حاضر خراسان رضوی با ۲۸۴۱ طرح صنعتی فعال و سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود ۷۹ هزار نفر از نظر تعداد در رتبه ششم و اشتغال در رتبه هفتم کشور قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن