اقتصادیزندگی

افتتاح اولین کارگاه پرورش جلبک کشور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد

کد خبر : 19679

اولین کارگاه پرورش جلبک کشور با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در راستای اجرای تفاهنامه منعقده این اداره کل و جهاد دانشگاهی مشهد اولین کارگاه پرورش جلبک کشوربا حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و هیات همراه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این افتتاحیه علیرضا داوودی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک کشور اظهار کرد: این کارگاه به عنوان اولین کارگاه پرورش جلبک در کشور در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: کشور ما تا کنون به عنوان وارد کننده جلبک مطرح بوده است که با آغاز این نوع از آموزش ها در این کارگاه می توان امیدوار بود که کار پرورش و در نهایت تولید داخلی جابک ها در داخل کشور در مشهد کلید خورده و توسعه یابد.

داوودی خاطر نشان کرد: با توجه به کاربرد فراوان جلبک ها در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، تغذیه دام و آبزیان و تولید رنگ های غذایی می توان امیدوار بود که با تربیت نیروهای متخصص در حوزه تولید و پرورش جلبک شاهد ایجاد اشتغالی قابل توجه در این زمینه باشیم.

گفتنی است این کارگاه در فضایی به مساحت ۶۰ مترمربع به بهره برداری رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن