اسلاید شوشهری

بستری ها در مشهد نزولی شد

کد خبر : 42286

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه به ۴۱۰ نفر در روز کاهش یافت.

به گزارش صبح مشهد، رحیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون هزار و ۸۶۰ نفر در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که علاوه بر کلان شهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش خود دارد، بستری هستند.

وی ادامه داد: ۴۹۷ نفر از این تعداد بیمار کرونایی در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند. دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد کل بیماران بستری ناشی از کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی دو هزار و ۶۰۰ نفر است.

رحیمی افزود: خوشبختانه آمار مبتلایان رو به کاهش و ترخیصی ها و بهبود یافتگان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی در حال افزایش است اما این وضعیت شکننده است و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان الزامی است. دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید -۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ شمار بستری ‌شدگان کرونا در بیمارستان ‌های استان را ۹۰۰ نفر در روز اعلام کرده بود. دانشیار گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه گفت: میزان ورودی ‌ها به اورژانس‌ های کرونای بیمارستان ‌ها روندی کاهشی داشته و به ‌طور متوسط از هر ۱۰ مراجعه ۷ نفر درمان سرپایی و ۳ نفر هم به دلیل شدت بیماری بستری می‌شوند. دکتر زمانی ‌مقدم اظهار کرد: میزان ورودی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در روزهای اخیر به اورژانس‌ های کرونای بیمارستان ‌ها روند کاهشی داشته و در میان مراجعات روزانه ۷۰ درصد سرپایی و ۳۰ درصد بستری هستند. وی افزود: تأخیر در مراجعات به نسبت هفته ‌های قبل بهتر شده و این مهم نشان از رفع ترس کاذب از بیمارستان ‌هاست و به این باور رسیده‌اند تا در زمانی که نیاز است بلافاصله و بدون تأخیر مراجعه کنند تا حال فرد بیمار بدتر نشود.

رکورد واکسیناسیون در مشهد شکست
علاوه بر این، رکورد واکسیناسیون در مناطق زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز شکست. رئیس کمیته بهداشت ستاد اجرایی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه از ثبت تلقیح ۵۱ هزار واکسن به گروه‌ های هدف در یک روز خبر داد و گفت: با اختصاص واکسن‌ های جدید روند واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه سرعت گرفته است. دکتر قلیان اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع بالاتر ویروس کرونا باید در فاصله دو پیک به سرعت واکسیناسیون انجام شود، از همین رو تلاش می شود ظرفیت تزریق روزانه واکسن در مناطق تحت پوشش دانشگاه افزایش یابد. به گزارش وبدا، وی با بیان این که تاکنون یک میلیون و ۶۷۵ هزار نفر زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، تصریح کرد: از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار نفر دوز اول و ۵۰۵ هزار نفر دوز دوم را دریافت کردند.

دانشجویان بسیجی کمک حال کادر درمان در پیک پنجم
همچنین به گزارش ایسنا، رئیس کمیته دانشجویی ستاد اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بسیج دانشجویی با تشکیل چند کمیته در پیک پنجم خدمات خوبی را به بیماران و کادر درمان ارائه کردند و از ظرفیت بسیج دانشجویی سایر دانشگاه ‌ها نیز بهره بردند. دکتر فاطمه محرری با اشاره به این که کمیته دانشجویی با پیگیری بسیج دانشجویی در پیک پنجم تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در پیک پنجم برای ادامه خدمات رسانی، بسیجیان دانشگاه ‌های دیگر نیز به کمک بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمدند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه پیام نور، شهدای خیام، غیر انتفاعی سجاد، دانشگاه فردوسی و منتظری و حتی بسیج دانش آموزی در کنار معاونت سازندگی بسیج دانشجویی استان اشاره کرد.

منبع: ایرنا و ایسنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن