اخبار مهمورزشی

به همت کلوپ ورزش تخصصی پل و با حضور رئیس هیات ورزش های همگانی مشهد و خانم دکتر زهره واحدی؛ همایش بادی بالانس ویژه بانوان ورزشکار مشهدی برگزار شد

کد خبر : 19583

ورزش بادی بالانس ترکیبی ازحرکات ورزش تای چی ،یوگا وتمرینات اصلاح شده پیلاتس می باشد.

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر همایش بزرگ ورزشی بادی بالانس با شرکت ٧٠ بانوی ورزشکاردر کلوپ ورزش تخصصی پل واقع دربلوار سجاد مشهد برگزار شد. به گزارش صبح مشهد، رئیس هیات ورزش های همگانی مشهد مقدس در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که هدف از برگزاری همایش بادی بالانس این هست که ما بتوانیم همه اقشارمختلف جامعه رو با رشته های متنوع ورزش های همگانی آشنا کنیم، گفت: ورزش های همگانی برای کلیه عموم جامعه از کودک تا میان سال برنامه ریزی شده و امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در سلامت جسمانی و روانی مردم داشته باشیم.
مژده حاجت طلب افزود: بادی بالانس یک نوع ورزش بر پایه یوگا، پیلاتس و تای چی بوده که منجر به تقویت عضلات مرکزی و افزایش انعطاف پذیری و تمرکزبدن می شود. همچنین این فعالیت ورزشی در ۳۰ تا ۵۵ دقیقه برگزارو تاثیرات بسزایی بر روی اعصاب و کاهش استرس ورزشکار خواهد داشت.
وی گفت: بادی بالانس نیازبه وسیله خاصی نداشته و یک بطری آب، کفش ورزشی ولباس مناسب حداقل تجهیزات لازمی است که یک ورزشکار برای فعالیت در این رشته به آن نیاز دارد.
رئیس هیات ورزش های همگانی مشهد با تاکید بر این که، مهم ترین هدف ما سلامت جسمانی و روانی مردم است، خاطر نشان ساخت: امیدوارم روزی شاهد جامعه ای سالم و عاری از هر گونه تخلفات اجتماعی باشیم.

گسترش و معرفی بادی بالانس و کمک به سلامت جامعه بویژه بانوان هدف اصلی کلوپ ورزش تخصصی پل است

نسیمه رهشتایی مدیر داخلی باشگاه پل هم در گفتگو با خبرنگار ما و در پاسخ به سوالی در خصوص هدف ازبرگزاری همایش بادی بالانس در این باشگاه گفت: کمک به گسترش و معرفی بادی بالانس هدف اصلی ما بوده و ارتقای سلامت روح و جسم تمام رده های سنی از کودک تا سالمندان می باشد.
وی افزود: بادی بالانس می تواند در کنار دیگر رشته های ورزشی مثل کراس فیت، پیلاتس ،تی آر ایکس در جهت پیشبرد سلامت روح و جسم بانوان جامعه ما مفید باشد.

همچنین خانم دکتر زهره واحدی مسئول برگزاری همایش و مدرس این رشته هم در گفتگو با صبح مشهد با بیان این که، ورزش بادی بالانس ترکیب ۳رشته ورزشی تای چی ،یوگا وتمرینات اصلاح شده پیلاتس است، گفت: شرکت دراین کلاس‌ به طور مرتب به صورت ۳-۲باردرهفته شرکت کنندگان پس از ۸هفته می توانند تاثیرات غالب این ورزش را مشاهده نمایند. .
وی افزود: بادی بالانس برای افراد مختلف در هر رده سنی ازکودک تا سالمند ان می تواننددر این کلا س هاشرکت کنند.بادی بالانس ورزشی قدرتی ،استقامتی که بروری بزرگترین عضلات و ریزترین عضلات تاثیر می گذارد که باعث تسلط برخود ،قوی بودن،ارامش وتمرکز وبهبود درانعطاف پذیری وحرکت پذیری مفاصل،بهبود تراکم‌استخوانی ،کاهش سطح استرس وکاهش وزن بالقوه از طریق سوزاندن کالری و افزایش بافت ماهیچه ای است.
واحدی خاطر نشان ساخت: کلاس‌های بادی بالانس با تمرینات تای‌چی برای گرم‌کردن آغازو با این حرکات ذهن و بدن برای شروع تمرینات آماده می شود. همچنین تعدادی تمرین یوگا و پیلاتس برای تقویت و کشش عضلات انجام می شود. این کلاس همراه با مدیتیشن وریلکسشن است و فرد تأثیرات این ورزش را بر بدن و حالت روانی خود احساس خواهد کرد.
وی در پایان از امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش و رئیس هیات ورز ش های همگانی استان خراسان رضوی که همیشه حامی وپشتیبان تمامی رشته های ورزش های همگانی بوده و همچنین جناب علی عابدی مدیریت باشگاه ورزشی پل تشکر و قدرانی نمود.

گفتنی است، همایش بزرگ ورزشی بادی بالانس با معرفی
۱-مهدیار شیخ الاسلامی
۲- بهراد بیدختی
۳-ارشام طالبی و مهوش واحدی در رده سنی کودکان و
۱- غزل کمالی
۲-وجیهه راستین پور
۳- سارا ملکی نژاد در رده سنی بزرگسالان به عنوان نفرات برتر به کار خود پایان داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن