اقتصادی

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور فرماندار طرقبه شاندیز؛ مجموعه بزرگ فرهنگی سینمایی ویلاژتوریست افتتاح شد

کد خبر : 19569

سید محمد محمدی : همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی ویلاژتوریست با حضور معاون هنری ، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی و فرماندار طرقبه وجمعی از مدیران سینمایی وهنری و هنرمندان استان برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، در این آیین گشایش ،محمد رضا محمدی معاون هنری اداره کل ارشاد ضمن تقدیر از تلاش فرهنگی سرمایه گذاران این پروژه فرهنگی این نوع هزینه کردهای فرهنگی را تلاش در جهت گسترش فرهنگ این مرزو بوم دانست .
وی همچنین در رابطه با توسعه ظرفیت و امکانات سالن¬های مشهد، نسبت به سال¬های گذشته ابراز کرد: این مجموعه دارای یازده سالن است که هم¬اکنون، در مجموع تعداد سینماهای استان به ۵۶ سالن می¬رسد .
وی در ادامه افزود: در این پروژه هزاروصد صندلی به ظرفیت سالن¬های سینمایی افزوده شده که هم¬اکنون این تعداد به ۲۸۱۰۰ صندلی می¬رسد و با توجه به شاخص استاندارد وزارت فرهنگ و اشاد اسلامی، در رابطه با نیاز وجود یک صندلی به ازای هر صد نفر در سینماها و فاصله فعلی مشهد تا وضعیت مطلوب، امیدواریم که با ایجاد بسترهای مناسب در حوزه پردیس سینمایی¬های مدرن و استقبال مردم فهیم و سینمادوست، هرچه زودتر به این مهم دست یابیم .
در این مراسم که دکتر تحفه گر معاون فرهگی ارشاد نیز حضور داشت، احداث و راه اندازی این مجموعه فرهنگی را گامی مهم در گسترش سالنهای سینمایی و رسیدن به حد مطلوب بر اساس هر صد نفر یک صندلی در سینما را خاطر نشان کرد.
سید حسن حسینی فرماندار طرقبه و شاندیز نیز در این مراسم ویلاژتوریست را بعنوان مرزی مابین مشهد و طرقبه و شاندیز و پذیرای مخاطب عام از هر سه شهرستان است و ضمن اینکه مرکزی تجاریست این مرکز را بعنوان یکی از عناصر حقه فرهنگی تفریحی و سیاحتی برای گردشگران دانست.
حسن ساده و محمد رضاساده از سرمایه گذازان و مالکین مجتمع تجاری فرهنگی ویلاژتوریست، در رابطه با انگیزه تغییرکارایی و انتخاب این مکان برای پروژه گفت: با توجه به گذشت ده سال از افتتاح این مجتمع و قرار اولیه مبنی بر تلفیقی از مجتمع تجاری به همراه امکانات تفریحی و توریستی و فرهنگی، بر آن شدیم که با توجه به دغدغه¬ی خانواده¬ها و نیاز آحاد مردم در زمینه ایجاد مکان¬های فرهنگی و بحث¬های مشابه در مشهد، با تغییر کاری این مکان به سالن¬های سینمایی، تئاتر، کتابخانه، نگارخانه، کافه تراس و… به این موضوع بپردازیم.
این پروژه حد فاصل جاده طرقبه مشهد احداث شد که در منطقه زائر خیز و توریستی قرار دارد و نیت ما از اغازاین بود که این مجتمع تلفیقی از تجاری و تفریحی و توریستی است که شروع ان با شهربازی و طبقات تجاری و فروشگاه های بزرگ و هایپرینگ
بعد از چندین سال که سرمایه گداران شروع به فعالیت کردند به این نتیجه رسیدیم که با توجه به دغدغه های خانواده و مردم به نیاز فرهنگی و اشتغال در بخش خصوصی برنامه ریزی کردیم و متوجه شدیم در حال حاضربحث کتابخانه سیتما و تاتر و بحث های مشابه در مشهد کمرنگ هستند و خصوصا در غرب مشهد و با مشارکت سرمایه گزارانی همچون ناصری و قیس طبقه بزرگی با مساحت ۴۰۰۰ متر را به کار فرهنگی و سینما و تاتر و نگارخانه که در دست احداث است در واقع یک قطب گردشگری تبدیل کردیم و این چالش را با مشارکت بخش خصوی انجام دادیم و این پرژه در کشور کار کم نظیر و در استان و شرق کشور کار بینظیریست
.
در ادامه علی قیس از بهره¬برداران این پروژه، در رابطه با هزینه پروژه و ظرفیت سالن¬ها و کاربری آنها اذعان داشت: این پروژه با هزینه¬ای بالغ بر یکصد ملیارد ریال، دارای سه سالن دویست و بیست نفره، دو سالن مختص فیلمهای هنر و تجربه با ظرفیت هفتاد و هفتادونه نفر، دو سالن با ظرفیت صدوده و هشتادنفر، دوسالن وی آی پی با محیطی آرام شانزده نفره و به صورت خصوصی و همچنین یک سالن سی آی پی برای نمایش فیلم و همایش¬های تخصصی و نیز سالنی ویژه برای نمایش کودکان و نگهداری همزمان آنها است.
وی ادامه داد: خوشیختانه ما هم¬اکنون در صدر سینماهای مدرن کشوری قرار داریم و مفتخریم که در چهار روز گذشته شاهد بیشترین اکران از فیلم¬های فجر نسبت به پنج سینمای فعال در این زمینه بوده ایم.
علی قیس در رابطه با کمک¬های دولتی به این پروژه، از حمایت سازمان سینمای شهر خبر داد و از مهندس مصری، ریاست سینمای شهر تشکر کرد.
در پایان، فرزاد صیامی از سرمایه گذاران این پروژه نیز با اشاره به نام دیگر سرمایه گذاران، آقایان رسول برادران ناصری، آرمان اسماعیل¬زاده عسلی و همچنین رسول قیس، از اکران عمومی فیلم ایده¬ی اصلی با حضور مریلا زارعی و هانیه توسلی در اولین شب افتتاح این پروژه خبر داد.

شایان ذکر است مجموعه سینمایی ویلاژ توریست که جشنواره فیلم فجر را نیز در خود پذبراست در طبقه سوم مجتمع ویلاژ توریست واقع شده که دارای یازده سالن با ظرفیت هزاروصد صندلی است . همچنین از دیگر امکانات این مجتمع سالنهای کافی شاپ و از ویژگی های زیرساختی این مجموعه اشتغال به کار حدود چهل نفر از جوانان مستعد شهر طرقبه است.
گفتنیست : که این مکان صرف تجاری و بازار خرید کافی نیست و ما باید برای زایرین امکانات بیشتری در کنار هم قرار دارد. بیشترین ظرفیت حدود سه هزار نفر در یک روز ، هزینه ساخت این مجموعه بالغ بر ده میلیارد تومان که دارای دوازده سالن که سه سالن دویست و بیست نفره ، سالن یک و دو برای فیلمهای هنر و تحربه با ظرفیت هفتاد و هفتادونه نفره ، سالن پنج و شش برای نمایش با ظرفیت صدودو نفر و هشتادنفره ، دو سالن وی ای پی با محیط بسته و شانزده نفره بصورت خصوص ، و یک سالن سی ای پی برای نمایش فیلم و همایشهای تخصصیو همچنین نگارخانه کتابخانه کافی شاپ و کافه تراس که پذیرای نشستهای فرهنگی میباشد .
از لحاظ صوت و تصویر با تجهیزات مدرن خدمات صوتی و تصویری این پردیس را با شناسنامه مدرن افتتاح شده است و تنها سینماهایی که با تجهیزات مدرن خدمات ارایه میدهند سالن یک سینما هویزه و پردیس سینمای اطلس است .
تنها سازمانن حامی این گروه فرهنگی سازمان سینما شهر بوده است ..

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن