اخبار مهماقتصادیشهری

مهندس محبی مدیر نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد خبر داد؛ نمایشگاه های مرتبط با سرمایه گذاری و بورس در مشهد برپا شد

کد خبر : 19549

مدیر نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: هفت نمایشگاه تخصصی بین المللی مرتبط با حوزه سرمایه گذاری، بورس و صنعت ساختمان و تاسیسات به طور همزمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد دایر شده است.

محمد جواد محبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران  افزود: از این تعداد پنج نمایشگاه مربوط به بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ساختمان و تاسیسات، بیست و یکمین نمایشگاه کاشی و سرامیک، چینی و شیرآلات بهداشتی، نهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره، ماشین آلات و صنایع وابسته، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعتی سازی و فناوری های نوین صنعت ساختمان و پانزدهمین نمایشگاه بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری شهری مسکن و انبوه سازان مرتبط با صنعت ساختمان است.
وی اظهار داشت: این نمایشکاهها مربوط به مسکن و صنعت ساختمان است که در هشت هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و ۶۰۰ غرفه دایر شده و ۲۰۰ شرکت داخلی و نمایندگی برندهای خارجی، آخرین محصولات خود را در غرفه های آن در معرض بازدید عموم قرار داده اند.
وی گفت: نمایندگی برندهای خارجی شرکت کننده در این نمایشگاهها از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، پرتغال، آلمان، روسیه، هلند، ایتالیا، اسپانیا و کانادا هستند.
محبی افزود: دو نمایشگاه ‘فرصتهای سرمایه گذاری، خدمات و صنایع وابسته’ و ‘بورس، بانک، بیمه و رفتارهای اجتماعی’ نیز در این محل با هدف فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مردم نهاد، ارائه خدمات نوین بیمه ها، آشنایی با بازار سرمایه و معرفی دستاوردهای بانکها دایر شده است.
وی اظهار داشت: در این دو نمایشگاه مشارکت کنندگان داخلی فعال در زمینه خدمات بازار، سرمایه، بانکداری و صنعت در ۱۲ غرفه دستاوردهای خود را عرضه کرده اند.
وی بازدید هیات های سرمایه گذاری متخصص داخلی و خارجی، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی تخصصی مرتبط، برگزاری جلسات تخصصی توسط اتحادیه ها و انجمن های مرتبط را از برنامه های جانبی این نمایشگاه ها برشمرد.
وی همچنین گفت: نمایشگاه های یاد شده تا ۱۹ بهمن دایر است.
علی رسولیان هم سه شنبه شب در مراسم افتتاح هفت نمایشگاه مرتبط با بورس، سرمایه گذاری و صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد افزود: براساس این تفاهم نامه ها در هریک از مناطق ۱۲ گانه یکی از شرکت های بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی تعیین می شود و این تعهد ها مورد وثوق ائمه جمعه، مدیران و همه عوامل دولتی و حاکمیتی است.
وی اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی براساس یک تجربه موفق در استان کرمان درصدد واگذاری مدیریت اقتصاد استان به بخش خصوصی است و در نخستین گام، محوریت امور اقتصادی شهر مشهد را به شهرداری واگذار کرده است.
وی گفت: سه هزار و ۴۵۱ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که بوروکراسی اداری و عدم تامین مالی علل اصلی نیمه تمام ماندن اجرای آنهاست، حجم سرمایه گذاری این پروژه ها ۳۵۰ هزار میلیارد ریال است که عمده آنها توسط بخش خصوصی انجام شده است.
رسولیان افزود: در شرایط کنونی مشارکت مردم در سرمایه گذاری اهمیت بیشتر دارد و تنها راه موفقیت واگذاری اقتصاد به مردم و جلب مشارکت آنان در اقتصاد است.

* حضور وزیر اقتصاد در نمایشگاه بورس و بیمه
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امسال در نمایشگاه ‘بورس، بیمه، بانک و رفتارهای اقتصادی’ تغییر کارکرد نسبت به دوره های قبل شکل گرفت و کارکرد تجارت نیز به آن افزوده شد.
سید مهدی رمضانی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تلاش می کند با ارائه فرصت های جدید و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدامات موثر انجام دهد که در این راستا سالن ویژه ای در نمایشگاه ‘بورس، بیمه، بانک و رفتارهای اقتصادی’ به سرمایه گذاران خارجی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: پنجشنبه هفته جاری سرمایه گذاران خارجی در این سالن با وزیر اقتصاد جلسه ای خواهند داشت تا از زبان وزیر حمایت دولت را بشنوند و همین مساله برای آنان انگیزه لازم در حوزه سرمایه گذاری را بوجود خواهد آورد.

* امضای ۳۰ هزار میلیارد ریال قرارداد جدید سرمایه گذاری
معاون اداری و مالی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه ‘بورس، بیمه، بانک و رفتارهای اقتصادی’ و همچنین نمایشگاه صنعت ساختمان و تاسیسات، همایش روسای سازمان های سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری های کلانشهرهای کشور نیز در مشهد برگزار می شود.
رضا خواجه نائینی افزود: اخیرا شهرداری مشهد لوایحی را در شورای شهر به تصویب رسانده یا در دست اجرا دارد که از جمله آنها مشوق های سرمایه گذاری در گروه (د) و پروژه های بزرگ و مشوق هایی برای عموم مردم در پروژه های ساختمانی عادی است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه جدید سرمایه گذاری در دوره جدید مدیریت شهری در مشهد اظهار داشت: شهرداری مشهد از یک نهاد بدهکار در شورای چهارم به نهادی تبدیل شده که همه بدهی های خود را تسویه کرده و پروژه های جدید سرمایه گذاری تعریف نموده است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: این شورا آمادگی فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را دارد.
مجتبی بهاروند افزود: بدون جذب سرمایه های خرد و کلان نمی توان اقتصاد را شکوفا کرد اما تحقق این مهم نیازمند تسهیل قوانین و مقررات است که شورای شهر و شهرداری آمادگی بسترسازی برای جذب سرمایه گذاران را دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن