مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی در جمع زوج های دانشجو؛ بهترین نسخه های زندگی در اسلام وجود دارد

کد خبر : 19457

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در جمع یازدهمین کاروان زوج های دانشجوی  بیست و دومین طرح ملی همسفر تا بهشت گفت: بهترین و برجسته ترین فرمول های زندگی در دین مبین اسلام وجود دارد.
به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی کارشناس مسائل مذهبی در ویژه برنامه (فرصت عاشقی) از مجموعه برنامه‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: خداوند در قرآن می فرماید: ما پیغمبر را برای شما فرستادیم تا از او زندگی را بیاموزید، در واقع اسلام همیشه در هر امری از بشر جلوتر بوده است، همواره دستورات کاربردی و مفید درباره ملازمات استحکام زندگی مشترک را در متن خود جای داده است و با تأمل و جست و جو در دین مبین اسلام می‎توان برجسته‎ترین فرمول های زندگی را از آن استخراج کرد.
وی در خصوص ابراز علاقه به عنوان یکی از ملزومات استحکام زندگی مشترک عنوان کرد: زوجین باید دقت داشته باشند که عشق را تنها با ابراز علاقه به یکدیگر می‎توانند قوام ببخشند؛ در واقع ابراز علاقه حکم آبیاری درخت زندگی را دارد و تنها با ابراز علاقه می‎توان درخت زندگی را به برگ و بار نشاند.
راشد یزدی اعتماد و اطمینان را شرط دیگر استحکام زندگی دانست و افزود: قبل اینکه همسرتان بخواهد شما را تحلیل کند برای او توضیح دهید تا حس اعتماد را در او ایجاد و آرامش را در زندگیتان جاری کنید.
این کارشناس مذهبی در تأکید بر رعایت انصاف در زندگی مشترک عنوان کرد: در روابطتان با یکدیگر انصاف را رعایت کنید، اصل انصاف بر این است که از همسرتان چیزی در خواست نکنید که نتواند یا نخواهد انجام دهد.
وی با بیان این که «زندگی کردن با زنده ماندن تفاوت دارد»، افزود: شما ازدواج کرده‎اید که زندگی کنید نه اینکه فقط زنده باشید؛ در نتیجه باید دانش زندگی کردن را بیاموزید، انسان مسیری عمودی را باید در عمر خود طی کند و به جایی برسد که به جز خدا چیزی در منظرگاه او نباشد.
حجت الاسلام راشد یزدی شناخت ویژگی‎های بارزی که در زن ومرد وجوددارد را الزامی دانست و خاطر نشان کرد: اصل خلقت زن بر لطافت و ظرافت است و این ویژگی بارز در وجود زن متجلی است تا جایی که خداوند در قران کریم ۱۲ بار کلمه لطافت را در خصوص زنان به کار برده است. از دیگر سو، سطوت، صولت و اقتدار نیز ویژگی‎هایی هستند که در وجود مرد قرار داده شده اند، اگر زوجین این ویژگی‎های یکدیگر را نشناسند، همسر خود را درک نخواهند کرد و به آرامش و خوشبختی نخواهند رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن