اخبار مهماقتصادی

با حضور وزیر نیرو در مشهد؛ پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت جی.آی.اس با نام ‘شهدا’ در عمق ۱۶ متری زمین به بهره برداری رسید

کد خبر : 19462

برای نخستین بار در کشور پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت جی.آی.اس با نام ‘شهدا’ در عمق ۱۶ متری زمین شامگاه پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر نیرو و استاندار خراسان رضوی در مشهد بهره برداری شد.

به گزارش صبح مشهد، وزیر نیرو در این مراسم گفت: این پست برای نخستین بار در سطح کشور در مشهد اجرایی شده و می تواند الگوی موفقی برای سایر کلانشهرهای کشور باشد.
رضا اردکانیان همچنین اظهارداشت: امروز و فردا طرحهای بزرگی در حوزه برق در شهرستانهای سبزوار، تربت حیدریه و همچنین در ارتباط با موضوع جمع آوری و تسطیح فاضلاب برای مصارف صنعتی و سایر مصارف در خراسان رضوی به بهره برداری می رسند.
وی هزینه اجرای این طرحها را ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: علاوه بر این، عملیات اجرایی طرحهای جدید با هزینه چهار هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی آغاز می شود.
وزیر نیرو افزود: هم اینک ۴۵۸ طرح و پروژه در حوزه آب، برق و فاضلاب روستایی با پیشرفت اجرایی ۴۰ درصد در خراسان رضوی در دست اجرا است.
وی ادامه داد: طرحهایی که در حوزه برق و آب در خراسان رضوی و سایر استانهای کشور اجرایی شده اند به لحاظ کیفی قابل رقابت با کشورهای منطقه و حتی جهان می باشند اما باید برای توسعه بیشتر این صنعت و ورود به بازارهای بین المللی برنامه ریزی کنیم.
اردکانیان گفت: هم اینک ارتباط ایران با کشورهای همسایه در حوزه برق برقرار است لذا باید ظرفیتهای مدیریتی و بخش خصوصی کشور را بیشتر معطوف به سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی نمود.
وی افزود: هم اینک وزارت نیرو همکاری خود را با فدراسیون روسیه، کشورهای عراق و سوریه در حوزه برق آغاز کرده و طی هفته جاری تفاهمنامه ای برای بازسازی سوریه در حوزه برق به امضا رسید.
وزیر نیرو ادامه داد: کشور اکنون دارای ظرفیتهای فراوانی در حوزه مدیریت و پژوهش برق است، به ویژه منطقه خراسان در حوزه صنعت و فناوری برق رشد زیادی داشته است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از ظرفیتهای موجود و شتاب در اجرای پروژه های حوزه برق در تابستان ۱۳۹۸ شرایط تولید برق در خراسان توام با آرامش و بدون قطعی باشد.

این پست، نخستین پست فوق توزیع برق در عمق ۱۶ متری از سطح زمین در ایران است

سرپرست شرکت برق منطقه ای خراسان نیز در این مراسم هزینه اجرای پروژه پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت جی.آی.اس شهدای مشهد را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: ظرفیت فعلی این پست ۱۰۰ مگاولت آمپر، ظرفیت نهایی آن ۲۰۰ مگاولت آمپر، تعداد ترانسفورماتور دو دستگاه و تعداد خروجی فیدرهای ۲۰ کیلوولت در مرحله نخست ۱۰ فیدر و تعداد خروجی خط ۱۳۲ کیلوولت شامل دو فیدر و مساحت زمین پست هزار و ۱۱۰ متر مربع است.
رضا ریاحی افزود: این پست نخستین پست فوق توزیع برق در عمق ۱۶ متری از سطح زمین در ایران است و نخستین طرح پست برق اجرا شده به صورت طبقاتی می باشد که با رعایت کامل مبلمان شهری و اصول پدافند غیرعامل ساخته شده است.
وی ادامه داد: تامین برق مطمئن مشترکان در هسته مرکزی شهر مشهد، تامین برق طرح توسعه میدان شهدای این شهر، تامین برق خط دوم و سوم قطار شهری مشهد، کاهش بار پستهای رضوی، ملک، دروازه قوچان و بازار رضا، کاهش بار کابلهای ۶۳ کیلوولت، کاهش تلفات در شبکه فشار متوسط و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق از مزایای افتتاح پست جی.آی.اس هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن