زندگیورزشی

همزمان با ایام دهه فجر و روز جهانی مبارزه با سرطان؛ همایش دوچرخه سواری در مشهد برگزار می شود

کد خبر : 19435

همایش دوچرخه سواری با شعار ورزش بیشتر، جسم سالم تر روز جمعه ۱۲ بهمن ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، همایش بزرگ دوچرخه سواری با مشارکت انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد، شهرداری منطقه ۱۰ و هیئت دوچرخه سواری استان با شعار ورزش بیشتر، جسم سالم تر در مشهد برگزار می‌شود.

این همایش که به مناسبت دهه فجر و روز جهانی مبارزه با سرطان، روز جمعه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار می‌شود، از خیابان اندیشه ۶۸، بوستان نیلوفر آبی شروع و دوچرخه سواران مسیر ۵ کیلومتری را تا شریعتی ۴۵ رکاب خواهند زد.

در پایان این همایش، مراسم افتتاحیه و قرعه کشی ۱۰ دستگاه دوچرخه و جوایز دیگر صورت خواهد گرفت.

رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی٬ در نشست خبری این همایش گفت: یکی از مهم ترین وظایف هیئت، معرفی دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی است که برگزاری این نوع همایش ها، کمک شایانی در خصوص تاکید بر این مسئله خواهند کرد.

مهدی روزبهانه در خصوص دوچرخه سواری بانوان بیان کرد: هیچ نامه ای جهت منع دوچرخه سواری بانوان به هیئت ابلاغ نشده و از نظر هیئت همه می‌توانند به راحتی به ورزش دوچرخه سواری بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: ۷ پارک در مناطق مختلف مشهد انتخاب شده اند که مسیر دوچرخه سواری به‌منظور استفاده بیشتر از این وسیله عمومی در آنها بوجود آمده است.
رئیس هیئت دوچرخه سواری خراسان رضوی ادامه داد: از سال آینده هر هفته در یکی از این پارک ها با شعار هر هفته یک پارک، مسابقات دوچرخه سواری در رده نونهالان نیز برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۰ نیز در این نشست خبری عنوان کرد: یکی از راهبرد های اصلی در خصوص داشتن شهر پاک، توجه به فعالیت دوچرخه سواری و استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی می‌باشد.
علی خان محمدی تصریح کرد: در سال های گذشته بر اساس طرح جامع حمل و نقل فعالیت هایی در خصوص بحث دوچرخه سواری انجام شد که در این رابطه می‌توان به ایجاد ایستگاه های دوچرخه در مسیر های اصلی منطقه و ایجاد مسیر های مخصوص این ورزش اشاره کرد.

دکتر فاطمه ورشویی، مدیر مرکز درمانی رضا ( ع ) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پیشگری بهتر از درمان است، گفت: بهترین راه برای جلوگیری از سرطان، تغییر سبک زندگی مردم در ایران و دنیا می‌باشد و در این راستا، انجمن در سال جدید بر روی شعار زندگی سالم، بدن سالم تمرکز کرده و قدم بر می‌دارد.
وی ادامه داد: برگزاری این نوع همایش ها و مبحث دوچرخه سواری میتواند در تغییر سبک زندگی به طرز مناسبی موثر واقع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن