اجتماعیاخبار مهم

استاندار خراسان رضوی : فرمانداران نمایندگان دولت در امر توسعه اند/صداقت و شفافیت با مردم ؛سرمایه ای بزرگ

کد خبر : 19416

استاندار خراسان رضوی گفت : فرمانداران نماینده دولت در امر توسعه اقتصادی هستند و باید بخش عمده وقت و توان خود را در این حوزه متمرکز نمایند.
به گزارش صبح مشهد، علیرضا رزم حسینی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان افزود : از این رو باید فرمانداران چابک تر و پرتحرک تر در این عرصه ورود یافته و کار و تلاش کنند.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی پذیرش مسئولیت امری سخت و دشوار است ، اظهار کرد : امروز که این مسئولیت را پذیرفته اید باید خالصانه و برای رضای خدا و مردم کار کنید که در این صورت ارزشمند است.
وی ادامه داد : صداقت و شفافیت با مردم سرمایه ای بزرگ است و باید ارتباط با مردم نزدیک و صمیمانه و بر مبنای صداقت باشد و همانند دوران دفاع مقدس که این خلوص نیت و عملکرد صادقانه موجب شد مردم تمام قد از نظام و انقلاب و خادمان خود در عرصه اجرایی و حاکمیتی پشتیبانی نمایند.
وی با تاکید بر اینکه باید از تشریفات اداری و تظاهر پرهیز نمایید ، گفت : مردم باید احساس و درک کنند که از جنس آنان هستید و عملکردتان به گونه ای باشد کهاعتماد عمومی را افزایش دهد .
استاندار خراسان رضوی خطاب به فرمانداران با تاکید بر اینکه قدر فرصت خدمت را بدانید ، اظهار کرد: نباید این زمان را برای خدمت به مردم و جامعه از دست داد.

* به انتصابات علیرضا رشیدیان استاندار سابق احترام می گذارم /فرمانداران با قوت به کار خود ادامه دهند
رزم حسینی با بیان اینکه به انتصابات علی رضا رشیدیان استاندار سابق خراسان رضوی احترام گذارده، او که خدمات زیادی در این استان انجام داد و تغییر جدی در حوزه فرمانداران نخواهیم داشت .
وی با تاکید بر اینکه فرمانداران با قوت در حوزه خدمتی خود به کار و تلاش ادامه دهند ، اظهار کرد : تعدادی از فرمانداری ها با سرپرست اداره می شود که آنها را تعیین تکلیف خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه فرمانداران نماینده دولت وموظف به پیاده سازی سیاست های دولت در حوزه کاری خود هستند از این رو با هر سلیقه و دیدگاه سیاسی و حزبی اصل معرفت سازمانی بر آن است که به سیاست های دولت وفادار و مجری خوبی برای آنها باشند.
وی ادامه داد : از سویی قانون اساسی با پشتوانه رای مردم به عنوان میثاق نامه ملی ما مبتنی بر اصل ولایت فقیه است که باید بر اساس آن حرکت کنیم و بدین منظور با هماهنگی و همگرایی گسترده می توانیم برای توسعه کار و اقتصاد و اشتغال در کشور و استان گام برداریم .
وی با تاکید بر اینکه تمامی آحاد جامعه با هر نگرش سیاسی ، دینی و غیره تحت ولایت رهبری فقیه و مدبر هستند ، عنوان کرد : باید بر این اساس همه در یک مسیر و جهت همگام و همراه با هم حرکت و تلاش کنیم و انقلاب اسلامی ما هم برای تحقق تحول و پیشرفت در جامعه شکل گرفت هر چند دشمنان در این مسیر هشت سال جنگ نظامی و تحریم های گسترده سیاسی و اقتصادی را طی ۴۰ سال گذشته بر ما تحمیل کرده اند اما همچنان روند رو به رشد را در سایه این همگرایی و همت و عزت مردان و زنان این مرز و بوم طی کرده ایم .
استاندار خراسان رضوی افزود : بر اساس همین سیاست و گفتمان ، مردم بدانند که خدمتگزارانشان با هر سلیقه سیاسی و جناحی ضمن پایبندی به سیاست های دولت وظیفه خود را برای توسعه کشور و استان به کار بسته اند.
وی با بیان اینکه طی ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید بیش از هر زمان دستاوردها و عملکردهای شاخص این ملت که بسیار گسترده ومتنوع است نیز به مردم بویژه نسل جوان اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه طی این چند دهه در حوزه ها مختلف موفق بوده ایم اما کارآمدی حوزه اقتصادی هنوز به عنوان چالش جدی در نظام جمهوری اسلامی است ، افزود : در حوزه سیاسی ، این کارآمدی در سطح خوبی قرار دارد و نمود آن در برگزاری انتخابات متعدد در حوزه های مختلف ، یکپارچگی و اتحاد و انسجام ملت و فعالیت احزاب سیاسی و غیره می توان دید .
وی در حوزه امنیتی هم استقرار امنیت پایدار آن هم در شرایطی که کشور ما در یکی از ناامن ترین مناطق دنیا قرار گرفته و طی سال های گذشته گروه های افراطی و تکفیری چون طالبان و داعش و مانند آن را در اطراف خود داشته اما امنیت پایداری در آن جاکم است.
وی یکپارچگی ملت و وفاداری مردم و نیز در حوزه دفاعی هم سازوکار خوبی که در این بخش وجود دارد را از دیگر زمینه هایی دانست که نظام و انقلاب از کارآمدی بالایی برخوردار بوده است.
وی تصریح کرد: اما در حوزه اقتصادی علی رغم انجام اقدامات وسیع هنوز با چالش های جدی مواجهیم و در کنار اثر تحریم ها مجموعه ای چالش های جدی را شاهدیم که نمونه آن تمرکز گرایی در نظام اداری کشور است که با همه تلاش های دولت های بعد انقلاب نه تنها شاهد کاهش آن نبوده ایم که همچنان این تمرکز گرایی روند رو به رشد داشته است.
رزم حسینی ادامه داد : در واقع تا زمانی که این تمرکز زدایی شکل نگیرد خیلی نمی توان به توسعه کشور امیدوار بود اتفاق اصلی که تقویت اقتصاد خانوار و روستایی و در پی آن رفاه نسبی است شکل نمی گیرد.
وی وجود بوروکراسی اداری را از دیگر چالش های مزمن و فسادآوری دانست که دولت ها با همه تلاش ها نتوانسته اند کاهش جدی در آن ایجاد کنند و بزرگی دولت هم مساله ای است که موجب شده کشور گران اداره شود .
وی اظهار کرد : با وجود تلاش هایی که در طرح تحول اداری صورت گرفت ، متاسفانه موفق نبودیم و روز بروز بر حجم بوروکراسی اداری افزوده شده که خود مانع توسعه است.
وی عدم انسجام دستگاه های دولتی و حاکمیتی و به تبع آن موازی کاری و گاه فعالیت در مقابل هم و بخشی نگری هم از دیگر مسائلی است گریبانگیر حوزه اقتصادی کشور شده است.
استاندار خراسان رضوی نبود فرهنگ اقتصادی و توسعه اقتصادی ، قناعت ، تکریم کارآفرین و تقدیس تولید و اشتغال و غیره را از دیگر مشکلات جدی در این بخش دانست که نسبت به آن غفلت و حتی گاه بی مهری شده است .
وی گفت : همین رویکرد که ثروت آفرین و کارآفرین را زالو صفت و غیره خوانده ایم خود موجب فرار سرمایه ها از استان و کشور شده است که امروز امیدواریم با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی این فرهنگ اقتصادی اصلاح و ترویج شود و در این میان نقش علما ، ائمه جمعه و جامعه نخبگان برجسته است.
وی قوانین مزاحم و مخل کار و توسعه را از دیگر موانع دانست و افزود : عدم تناسب اختیارات و مسئولیت ها که ناشی از تمرکز گرایی حاکم بر نظام اداری است از دیگر چالش های مهم بر سر راه توسعه است که برای حل بخشی از آن مدل مثلث توسعه اقتصادی را طراحی نموده و به زودی اجرا خواهیم کرد تا بخشی از موانع مسیر تولید و اشتغال و معیشت رفع شود.
وی با بیان اینکه نمایندگان استان در مجلس یکی از اضلاع این مثلث اقتصادی هستند و نیاز است در جهت همگرایی، وحدت رویه و توسعه پایدار همراه باشند و ضلع دیگر این مثلث اقتصادی کارگزارن حکومت اعم از بخش های اجرایی ، قضایی و امنیتی و نظامی است که همکاری خوبی را در این راستا شروع کرده و همه پذیرفته اند که همدل و همراه باشند.
وی ضلع سوم را مهم سرمایه گذاران و کارافرینان دانست که جهادگران عرصه اقتصادی هستند و باید فضا، امنیت و گفتمان لازم برای فعالیت آنان در استان فراهم شده و برایشان به مفهوم واقعی فرش قرمز پهن کرده و آنها را تکریم واحترام کنیم .

*فرمانداران درعین تعامل، باید اقتدار دولت را حفظ و ارتقا بخشند
استاندار خراسان رضوی درادامه با تاکید بر اینکه فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت باید با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تعامل داشته باشند ، تصریح کرد : اقتدار دولت را در هر شرایطی در حوزه فعالیت خود حفظ کنند.
وی تصریح کرد : همچنین با ائمه جمعه و جامعه نخبگانی تعامل نزدیکی داشته باشید و نباید اختلافی در بین باشد و نباید اجازه داد حاشیه سازی و اختلاف افکنی شود که در این صورت فرصت ها از دست می رود.
وی توجه به جوانان و ظرفیت آنان و جانشین پروری از میان این نسل و نشست های متعدد با جامعه زنان و استفاده از توان و ظرفیت آنان در حوزه های مدیریتی را از دیگر مباحثی دانست که باید فرمانداران و مدیران مورد توجه قرار دهند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و کارآفرینان، مجاهدان حوزه اقتصاد هستند و کلید توسعه در دست آنان است ، افزود : باید تکریم این قشر را بپذیریم و در این راستا فضا و گفتمان لازم را در حوزه اقتصادی ایجاد کنیم .
وی گفت: باید برای هر سرمایه گذاری که وارد این خطه می شود ،فرش قرمزپهن کرد و فرمانداران پاکدستانه در حمایت از سرمایه گذاران عمل کنند ، حتی از سوی دستگاه قضا حمایت و کمک می شوند و ما هم به طورق طع از مدیران خود در استان حمایت می کنیم .
وی تصریح کرد : باید به گونه ای عمل شود که سرمایه گذار احساس کند این استان مزیت سرمایه گذاری دارد و از او حمایت و توسط مسئولان تکریم می شود.
وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد سرمایه ها از استان خارج شوند ، افزود : به طور متوسط ۴۸ درصد منابع بانکی استان به سایر استان برده می شود که در صورت حمایت صحیح و درست از سرمایه ها و ایجاد و تقویت فرهنگ توسعه اقتصادی در استان نه تنها می توان این منابع را در استان حفظ کرد بلکه حتی جذب سرمایه هم از سایر نقاط داشت.
وی در بخشی دیگر از سخنان هم با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ و فعالیت های فرهنگی ، گفت : باید مباحث فرهنگی را در کانال حوزه فرهنگی که شورای فرهنگ عمومی است دنبال کرد.
رزم حسینی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی هم مبانی و اصولی وجود دارد ، افزود : ما یک قانون داریم و باید بر اساس آن اقدام شود و در اجرای فعالیت های فرهنگی باید عالمانه حرکت نمود و آمرانه نمی توان اقدام موثری صورت داد.
وی شناخت کامل از آنچه که در زیرپوست شهر روی می دهد ، را در تصمیم گیری صحیح تصمیم سازان موثر دانست و افزود : وقتی در حوزه فرهنگ و یا آسیب های اجتماعی تصمیمی گرفته می باشد باید بر مبنای شناخت جامع و کاملی باشد و تا بر اساس آن بخشی از مسائل حل شود.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد : در تمامی اعتراضات صنفی ، سیاسی و اجتماعی گفتمان ما اقناعی است و و با هیچ کسی برخورد قهری نمی کنیم .
وی تصریح کرد : ما به عنوان نمایندگان دولت و نظام پای صحبت و درد آنان می نشینیم و انتظارات و خواسته هایشان را می شنویم و پیگیر احقاق حقوق آنان می شویم و حق نداریم با مردم برخورد نامناسب داشته باشیم زیرا ما به عنوان فرماندار و رئیس شورای تامین طرف مردم و مدافع حقوق آنان در مقابل افراد و بخش های ناکارآمد هستیم .
وی ادامه داد : باید همین امر محور عمل باشد و اگر اعتراضی و نارضایتی هست باید رفتار پسندیده و شایسته و اقناعی داشته باشیم.
وی تصریح کرد : در این میان اقتدار شما مبتنی بر هوشمندی است و قرار نیست فضای استان را امنیتی کنید بلکه باید این استان به صورت فضایی امن برای فعالان سیاسی و اقتصادی و اجتماعی نگه داشته شود.
وی افزود : با همه احزاب و گروه های سیاسی ، جناحی و قومی نشست برگزار کرده و نظرات آنان را دریابید زیرا دولت تدبیر و امید دولت یک جناج و گروه خاص نیست و همه در اداره استان باید حضور و همفکری داشته باشند و اما مبنا اجرای صحیح سیاست های دولت است .
وی همچنین بر حرمت قلم و تعامل با رسانه ها تاکید کرد و افزود : باید انتقادات سازنده را پذیرفت و از آن استقبال کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن