اجتماعیزندگی

حجه الاسلام مقیسه امام جمعه سبزوار در جمع خیرین مطرح کرد؛ حفظ اعتماد و شفاف سازی دو عامل موفقیت در موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس است/ گره گشایی از بیماران نیازمند، رستگاری در دنیا و آخرت است

کد خبر : 19342

کار خیری که انجام می دهید نزد خداوند محفوظ است و در آیات قرآنی و روایات تاکید بسیاری بر آن شده است.
هشتصد و یکمین جلسه موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس صبح امروز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه شهرستان سبزوار که به عنوان مهمان ویژه در جمع خیرین مشهدی حضور یافته بود با اشاره به آیاتی از سوره بقره در اهمیت انجام کار خیر و انفاق، گفت: کسانی که خالصانه و در راه خدا خدمت می کنند و از کمک به هم نوع خود دریغ نمی نمایند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است و قطعا رستگاری در دنیا و آخرت نصیبشان خواهد شد.
وی افزود: مدیریت مطلوب جناب آقای بصیری پور موجب شده دو اصل اعتماد و شفاف سازی در این موسسه به خوبی رعایت و هزینه درمان بیماران نیازمند در کمترین زمان ممکن پرداخت گردد.
این مدرس حوزه علمیه قم و سبزوار در ادامه به احساس مسئولیت خیرین در کمک به هم نوع و بیماران نیازمند فارغ از هر گونه حد و مرز جغرافیایی اشاره کرد وگفت: واقعا حس خوبی از حضور در این مکان دارم و همین جا برای همه خیرین و کارکنان موسسه، آرزوی موفقیت و عاقبت به خیری دارم.
خیر وجدان بیدار جامعه و عاشق خدمت است
حاج علی اصغرحاج نقی که خود از خیرین ارجمند و به عنوان نماینده آستان قدس رضوی ( مدیر اجرایی معاونت امداد مستضعفین ) همراه همیشگی موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس به شمار می رود، در گفتگویی کوتاه با خبرنگار صبح مشهد با بیان این که ما در جامعه خیر و خیرین زیاد داریم، گفت: مردم دوست دارند نتیجه کار خیر را صریح و ملموس ببینند و الحمدلله این موسسه خیریه توانسته است با شفاف سازی و سرعت در خدمت رسانی، اعتماد عمومی را جذب و به عنوان یکی از موسسه های توانمند و بارز درمشهد فعالیت نماید.

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس درپاسخ به سوالی در تعریف خیر افزود: حقیقتا خیر کسی است که وجدان بیدار دارد و عاطفه نوع دوستی آن در خدمت به جامعه بویژه اقشار و بیماران نیازمند موج می زند.
حاج نقی تاکید کرد: تمام خیرینی که در جلسات موسسه شرکت می کنند با اشتیاق و با خواست خود در این جا حضور یافته اند، و حتی برخی با یک بار حضور، در جلسات بعدی دیگران را تشویق به حضور می نمایند.
ابتدا باید خیر بود بعد پولدار!
حاج جواد افخمی خیر دیگری است که با صبح مشهد به گفتگو نشست. وی که عضو هیأت امنای مؤسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس نیز  می باشد و در ابتدا چندان تمایلی برای مصاحبه در خصوص کارهای عام المنفعه خود نداشت، در پاسخ به سوال خبرنگار ما از حس حضورش در جلسه رسیدگی به بیماران نیازمند، گفت: من ۴ سال است که توفیق داشته ام در جلسات موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس شرکت کنم و خدا را از این بابت شکرگزارم.
وی افزود: شفاف بودن هزینه ها و اطمینان از نحوه هزینه کرد موجب ایجاد حس اعتماد و حتی تلاشم برای جذب خیرین دیگری هم شده است.
افخمی با تاکید بر این که خیر بودن توفیق می خواهد که خدا رو شکر نصیب من شده است، گفت: بارها شده مریضی که با کمک های خیرین و البته به لطف الهی، بهبودی حاصل نموده جهت تشکر در جلسات حضور یافته و اشک شوق را بر چشمان حاضرین، جاری نموده است.
وی خاطر نشان ساخت، بذل و بخشش چیزی از دارایی انسان را کاهش نمی دهد و بلکه به آن می افزاید و حقیقتا اثرات این کار خیر را بارها در گره گشایی از مسائل زندگی ام دیده ام.
از هزینه های درمانی ۵۴ بیمار نیازمند، گره گشایی شد
گفتنی است حاج غلامرضا بصیری پور مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس هم با بیان این که در هشتصد و یکمین جلسه موسسه، پرونده ۵۴ بیمار نیازمند مطرح و به همت خیرین هزینه های درمانی آنان تامین شد، افزود: از این تعداد ۲۸ بیمار سرطانی و بقیه از بیماری های روماتیسم مفصلی، سوختگی، کم شنوایی و پیوند قلب بودند.
وی به طرح حامی هم اشاره و در تشریح آن گفت: در این طرح هر خیری به مدت مشخصی حامی تامین هزینه های یک بیمار نیازمند می شود که خدا رو شکر از زمان اجرای طرح، شاهد اثرات و برکات خوبی در این زمینه بوده ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن