اجتماعیزندگی

درخواست بانوان آرایشگر مشهدی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی: قوانین مالیاتی و عوارض شهرداری منجر به تعطیلی سالن های زیبایی شده است/ چرا سازمان تأمین اجتماعی حمایت نمی کند!

کد خبر : 19315

جمعی از بانوان آرایشگر مشهدی جهت پیگیری مشکلات صنفی نامه ای با بیش از ۵۰ امضا خطاب به حجه الاسلام پژمان فر نوشتند.

به گزارش صبح مشهد، در این نامه آمده است:
سرورارجمند جناب حجه الاسلام پژمان فر
نماینده محترم مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی
با سلام و دعای خیر
با احترام فراوان، همانطور که استحضار دارند، قشرعظیم بانوان جامعه سهم بسزایی در رشد و سازندگی اقتصادی و فرهنگی کشور عزیزمان به عهده داشته ودر این میان سهم بانوان شاغل وسرپرست خانوار هم در خور توجه می باشد.
همچنین یکی از مشاغلی که بخش زیادی از بانوان فرهیخته جامعه را به خود مشغول داشته، هنر آرایشگری و زیبایی می باشد که در ایجاد و روحیه نشاط وشادابی در خانواده به عنوان کانون اصلی جامعه، نقش ویژه ای دارد.
مزید استحضار طبق آمارها حدود ۷۰ درصد شاغلین درحوزه بانوان آرایشگر را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که برای تامین معیشت خانواده و کمک به رشد اقتصادی جامعه وهمچنین عدم وابستگی به سازمان های خدمات حمایتی، تلاش می کنند کسب درآمدی آبرومندانه داشته و هنر والای خویش را مصروف ارتقای روحیه نشاط و شادابی خانواده به عنوان کانون اصلی جامعه نمایند.
ولی در این مسیر سخت تحصیل روزی حلال، مشکلاتی پیرامون این صنف زحمت کش جامعه قرار دارد که باعث دغدغه خاطربانوان آرایشگر شده و مسائلی از قبیل عوارض شهرداری، دارایی، بیمه تامین اجتماعی و در زمره مشاغل سخت نبودن حرفه آرایشگری این روزها گریبانگیر آرایشگاه داران شده و وقت زیادی از آن ها را درگیر بوروکراسی های اداری و قوانین متعدد نموده است.
نماینده محترم مردم در مجلس استحضار دارند که کشورعزیز ما در روزهای سخت اقتصادی و تحریم به سر می برد و وظیفه دولتمردان ما تسهیل و تسریع شرایط برای کسب و کارهاست و امیدواریم با پیگیری مجدانه حضرتعالی و تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از سازمان تامین اجتماعی، دارایی محترم، شهرداری ونمایندگانی از صنف بانوان آرایشگر جهت بررسی مشکلات و تدبیر جهت رفع مسائل عنوان شده، شاهد کاهش و رفع گرفتاری ها و دغدغه های بانوان هنرمند آرایشگر شهرمان باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن