اجتماعیاخبار مهم

در دیدار اعضای شورای قضائی استان با استاندار خراسان رضوی مطرح شد؛ دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی در استان تشکیل شد/ با اصل برگزاری کنسرت مشکل نداریم

کد خبر : 19291

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی به عنوان دومین استان پس از تهران طی روزهای اخیر در خراسان رضوی تشکیل شده است.

حجت الاسلام علی مظفری روز شنبه در دیدار اعضای شورای قضائی استان با استاندار خراسان رضوی افزود: پیش از این پرونده های مربوط به اخلالگران اقتصادی برای رسیدگی به تهران ارسال می شد اما با گرفتن مجوز تشکیل دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی سعی می شود تمام پرونده ها در مشهد رسیدگی شده و پرونده ای به تهران ارسال نشود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، وی برخورد با فساد اقتصادی در سازمانها، ادارات و جامعه را از دغدغه های مهم دستگاه قضا توصیف و بیان کرد: ۵۰ درصد اقداماتی که در این زمینه انجام می دهیم وظیفه دستگاه قضا نیست ولی به دلیل سهل انگاری سایر دستگاهها باید در دستگاه قضایی پیگیری شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: مشکلات مربوط به بانکها و موسسات مالی از مهمترین معضلات این استان است و حدود ۱۵ شعبه دادگستری درگیر وصول مطالبات مالی بانکها و موسسات مالی هستند.
وی خواستگاه موسسات مالی را در کشور، مشهد و خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: بحث شرکت سرمایه گذاری شرکت پدیده بزرگترین مشکل در این استان می باشد. پنج سال است که موضوع شرکت پدیده مطرح بوده و برخی مدیران این مجموعه بازداشت و برخی آزاد شده اند.
حجت الاسلام مظفری گفت: از ابتدا تصمیم مدیران عالی کشوری در قوه قضاییه در خصوص شرکت پدیده این بود که برای تک تک افراد تشکیل پرونده نشود و از طریق ‘ستاد تدبیر’ کارها حل و فصل شوند لذا اقدامات زیادی توسط ستاد تدبیر انجام شد اما برای خود شرکت پدیده تصمیم جدی گرفته نشده است.
وی افزود: امروز مردم به دنبال حقوق خود هستند و طبق مصوبه ستاد تدبیر قرار شد آخرین وضعیت مالی شرکت پدیده گزارش شود تا در جلسات بعدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

کنسرت موسیقی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه نشست اعضای شورای قضائی استان با استاندار خراسان رضوی به موضوع برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد نیز اشاره و بیان کرد: برخی مدیران ناکامی و ضعف خود را با تبلیغات پوشش داده اند. این در حالی است که در نماز جمعه و مصاحبه های مختلف اعلام شده دستگاه قضا با اصل کنسرت به صورت سالم و کنترل شده مخالف نیست.
وی افزود: اما تا امروز یا کنسرتی تشکیل نشده و یا در صورت تشکیل به فساد کشیده شده که آخرین مورد آن مربوط به برج سلمان بود و باعث هتک حرمت مشهد و امام رضا(ع) شد. اگر سازمانهای ذیربط تضمین دهند که کنسرت موسیقی به سلامت برگزار می شود هیچ مشکلی با برگزاری آن نداریم.
حجت الاسلام مظفری در ادامه تاکید کرد: دستگاه قضا هیچ حاشیه ای با هیچ مجموعه ای ندارد و در کنار استانداری نیز هستیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن