اجتماعیاخبار مهم

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان: ۳ هزار معلول جسمی حرکتی مناطق محروم کشور از خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) بهره می برند/۲۰۰ ویلچیر اهدایی مقام معظم رهبری سهمیه خیریه آسیب پذیر طوس شد

کد خبر : 19256

توجه ویژه‌ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) خدمت‌رسانی در حوزه‌های اجتماعی و شکل‌گیری سرمایه‌ی انسانی برای نظام و همچنین محرومیت ‌‌زدایی است.
مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) گفت: ۴۵۰ هزار معلول جسمی حرکتی در کشور داریم که برخی از این عزیزان در مناطق کم‌ برخوردار و محروم زندگی می‌کنند.
به گزارش صبح مشهد، دکتر امیر حسین مدنی در حاشیه هشتصمدین جلسه موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس که صبح امروز چهارشنبه در مشهد برگزار شد، افزود: از این تعداد ۳۰۰۰ معلول در مناطق محروم زندگی می کنند که باَ تدابیر بنیاد و با توجه به گرانی لوازم توان بخشی تصمیم گرفته شد، یرای این تعداد از معلولین نیازمند، ویلچیر تهیه و در اختیار آنان گذاشته شود.
وی افزود: در مراسم امروز، ۲۰۰ ویلچیر سهمیه موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس شد که امیدواریم با کمک سایر خیرین، بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه برخی از معلولین به‌دلیل نداشتن توان خرید ویلچر به ناچار زمینگیر می‌شوند، افزود: فراخوان‌هایی برای معرفی معلولین زمینگیر برای موسسات خیریه و گروه‌های جهادی فرستادیم؛ این مجموعه‌ها به خوبی می‌دانند در کدام خانه معلول زمینگیر زندگی می‌کند.

مدیرعامل بنیاد اجتماعی برکت احسان تصریح کرد: توجه ویژه‌ی ستاد به خدمت‌رسانی در حوزه‌های اجتماعی و شکل‌گیری سرمایه‌ی انسانی برای نظام و با هدف محرومیت‌‌زدایی است.

دکتر امیرحسین مدنی همکاران و همراهان بنیاد برکت احسان را به چهار گروه تقسیم و تشریح کرد: سازمان‌های خیریه‌ی فعال در حوزه‌ی خدمات اجتماعی، تشکل‌های مردم‌نهاد، رهبران اجتماعی و گروه‌های جهادی به ما یاری می‌رسانند که نقش گروه‌های جهادی در این میان، برجسته‌تر و شاخص‌تر است.

وی اهدای ۲ هزار دست جهیزیه به زوج‌های کم‌بضاعت، راه‌اندازی کمپین پویش مشق احسان و ارسال ۱۵۰ هزار بسته‌ی لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم و ایجاد کاروان‌های سلامت احسان را از جمله خدمات بنیاد اجتماعی برکت احسان معرفی کرد.
مدل جذب مشارکت از خیرین در موسسه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس منحصر به فرد وستودنی است
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی هم که در آیین هشتصمدین جلسه موسسه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس شرکت نموده بود، در گفتگو با خبرنگار ما، مدل جذب کمک های مالی از خیرین که بصورت مشارکت خرد انجام می شود، را در نوع خود متفاوت و جالب دانست و افزود: ۲۳۲ خیریه در خراسان رضوی بخشی مهمی از کمک ها و تامین هزینه های بیماران نیازمند را به عهده گرفتند که از حیث تعداد در کشور دوم و در میزان مشارکت خیرین، اول هستیم.
شورای اسلامی شهر مشهد حامی خیرین و در مشارکت های اجتماعی حضور فعال دارد
دکتر علیرضا شهریاری عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد هم که دیگر مهمان ویژه هشتصمدین جلسه موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس بود در گفتگویی کوتاه با صبح مشهد، گفت: بیش از یک میلیون حاشیه نشین در کلان شهر مشهد و رسیدگی به مشکلات و مسائل آنان، امروزه یکی از دغدغه های منتخبان مردم در شورای پنجم به شمار می رود و ما از هر گونه حضور خیرین برای ایجاد مراکز حمایتی و خدماتی در حاشیه شهر استقبال و حتی اعطای پروانه رایگان را مد نظر قرار دادیم.
سالیانه هزینه درمان ۴ هزار بیمار نیازمند را تامین می کنیم
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس هم با بیان این که در طی دو دهه عمر باارزشمند این خیریه و با مشارکت خیرین نیک سرشت شاهد خدمت رسانی به ده ها هزار بیمار نیازمند بودیم، افزود: سالیانه تا ۴ هزار نفر بیمار از خدمات موسسه بهره مند می شوند.
دکتر غلامرضا بصیری پور افزود: در هشتصمدین جلسه موسسه خیریه حمایت از بیماران آسیب پذیر طوس ۱۵۰خیر ارجمند به پرونده بیش از ۵۰ بیمار ناتوان رسیدگی و تمامی هزینه های مورد نیاز آنان را تامین کردند.
وی خدمت به ۱۱۰۰ بیمار سرطانی فقط در ۹ ماهه سال ۹۷ را رشد چند برابری نسبت به سال های گذشته بیان کرد و از عنایت مقام معظم رهبری و بنیاد اجتماعی برکت احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) در اختصاص ۲۰۰ عدد ویلچیر به معلولین نیازمند تشکر و قدردانی نمود.

تقدیر از خیرین ارجمند که طی سال جاری بیشترین مشارکت را با موسسه داشتند، از برنامه های پایانی جلسه هشتصد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن