اجتماعیاخبار مهم

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور؛ مسئولین باید حداقل‎های لازم برای تسهیل ازدواج جوانان را فراهم کنند

کد خبر : 19238

رئیس ستاد ازدواج دانشجویی کشور گفت: دولتمردان ما باید حداقل‎های لازم برای تسهیل ازدواج جوانان به ویژه دانشجویان را فراهم کنند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام محمدمهدی صالحی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افزایش خوابگاه‎های متاهلی یکی از کمترین کارهایی است که مسئولین در دانشگاه ها می‎توانند برای فضای دانشگاهی انجام دهند، این فضا دارای دو تاثیر مثبت است اولین تاثیر آن آسایش و آرامش زوج دانشجو در حین ادامه تحصیل و دوران متاهلی است‎ و دوم اینکه یک فضای تبلیغاتی برای جوانان دیگر ایجاد می‎شود تا ببینند در فضای دانشگاهی جایی وجود دارد که یک پسر و دختر در صورت ازدواج می‎توانند در آنجا متاهدانه با یکدیگر زندگی کنند.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: جوانان برای محقق شدن ازدواج پایدار، به موقع وآسان باید سعی کنند ذهن خود را مدیریت کرده تا از ابزارهای رسانه‎ای امروز که درصدد وارونه جلوه دادن واقعیت‎ها در ذهن جوانان هستند، مصون بمانند.
حجت الاسلام محمد مهدی صالحی در حاشیه ویژه برنامه فرصت عاشقی در حرم مطهر رضوی گفت: وقتی جوان امروزی بتواند در برابر فضاهای کاذبی که رسانه می‎سازد ذهن خود را مصون بدارد در طبقات فکری خود به این جمع‎بندی می‎رسد که علی رقم محدودیت‎های اقتصادی و محدویت‎های مالی می‎تواند با یک شناخت خوب، لازم و به موقع حتی در دوران دانشجویی ازدواج کند منوط براینکه خانواده‎ها هم این سطح از فهم و آگاهی را داشته باشند.
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی در خصوص آمار طلاق در سنین بالا بیان کرد: تجربه عینی نشان می‎دهدکه آمار طلاق در ازدواج‎های بالای سی سال به مراتب از ازدواج‎های زیر سی سال بیشتر است. از طرفی باورهای دینی ما همواره جوانان به خصوص پسران را تشویق کرده‎اند که بهتر است در سن پایین ازدواج کنند.
صالحی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی گفت : جوانان باید بپذیرند که در گام اول ازدواج، مشکلات زیادی من جمله مشکلات اقتصادی وجود داشته و در ادامه هم ممکن است از لحاز مالی تحت فشار باشند، اما مشکلات اقتصادی در طول زندگی همیشه با تمام فراز و نشیب‎ها وجود دارد و اگر قرار باشد مسائل مالی معیاری برای ازدواج باشد هیچ وقت نباید ازدواج کرد.
معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ۲۵ سالگی را سن مناسبی برای ازدواج آقایان عنوان کرد و گفت: در این سن اکثر جوانان دوران دانشجویی را تجربه کرده‎اند و در معرض برخی مهارت‎های زندگی قرار گرفته‎اند.
وی افزود: در این سن کسب مهارت همراه با آموزش‎های ویژه قابل دستیابی است اما یک مشکل اساسی که در جامعه رواج پیدا کرده این است که عدم تعهد کافی باعث کاهش انگیزه ازدواج شده است.
رئیس ستاد ازدواج دانشجویی در ادامه گفت : در سنین بالای سی سال شخصیت عاطفی و شخصیت ذهنی جوان شکل گرفته و براحتی قابلیت انعطاف برای پذیرش یک فرد دیگر به عنوان شریک زندگی را ندارند، در واقع جوانان در سن بالاتر در برابر سیگنال‎هایی که از سمت جامعه به ذهن آنها منتقل می شود چه درفضای مجازی و چه در فضای حقیقی کمتر مقاوند تا انعطافی که باید نسبت به همسر خود داشته باشند.
صالحی ادامه داد: در سنین بالا ازدواج‎ها با معیار سختگیرانه‎تر اتفاق می‎افتد. وقتی معیار سختگیرانه باشد، زوجین از بدو ازدواج روی همان معیارهای سخت تمرکز کرده و متراکم شدن این همه معیار سخت باعث می‎شود پایداری ازدواج متزلزل شود.
حجت الاسلام محمد مهدی صالحی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی لازم است قبل از ازدواج بر روی انگیزه دانشجویان و مهارت درک درست آنها از زندگی مشترک کار شود تا دانشجو بتواند دید و فهم درستی از چنین سبک ازدواجی داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن