اجتماعیاخبار مهم

همزمان با میلاد حضرت زینب (س)؛ علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به دیدار پرستاران مشهد رفت

کد خبر : 19196

استاندار خراسان رضوی در نخستین روزهای کاری خود همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد از خدمات پرستاران قدردانی کرد.

به گزارش صبح مشهد در این بازدید که با همراهی رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، علیرضا رزم حسینی با حضور در بخش های مختلف بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) شاخه گل به پرستاران اهدا کرد.
استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: پرستاری مقدس ترین شغل است و پرستاران کارشان را صادقانه، مخلصانه و بدون چشمداشت انجام می دهند چرا که مزایا و حقوق آنان در مقابل سختی این کار ناچیز است.
وی افزود: بخش مربوط به حاکمیت از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات پرستاران دریغ نخواهد کرد و امید است با ارتباطات و جلساتی که با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهیم داشت، قدم های خوبی در راستای رفع این مشکلات برداشته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: حضور استاندار خراسان رضوی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد و در جمع پرستاران را به فال نیک می گیریم و این اقدام نشان دهنده توجه به سلامت در اولویت کاری ایشان است.
دکتر محمد رضا دارابی با بیان اینکه پرستاری رکن اصلی درمان است افزود: پرستاران در کنار پزشکان وظیفه درمان بیماران را بر عهده دارند و سختی شرایط کاری آنها باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر هم اکنون پرداخت مطالبات پرستاران و پزشکان با تاخیر ۱۳ ماهه روبروست و این در حالی است که آنان با علاقه و پرتلاش همچنان به کار خود ادامه می دهند.
وی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را یکی از راهکارهای رفع مشکلات پرستاران دانست.
دارابی گفت: قبل از انقلاب بیشتر پزشکان شاغل در استان خراسان رضوی بنگلادشی، فیلیپینی، هندی و پاکستانی بودند اما به مدد پیشرفت های حاصله هم اکنون درمان تمام بیماریها توسط پزشکان ایرانی قابل انجام است و بی نیاز از اعزام بیماران به خارج کشور هستیم.
بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با یک هزار تخت فعال در سال ۱۳۱۳ در فضایی به مساحت ۲۸۰ هزار مترمربع فعالیت خود را آغاز کرد.
این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی به شمار می رود.
عملیات اجرایی دومین بیمارستان امام رضا (ع) نیز در همین محوطه با ۶۱۰ تخت بیمارستانی که سهم عمده ای در بهبود و تامین زیرساختهای درمانی خراسان دارد، اسفند ۱۳۹۵ با حضور رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن