زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت الاسلام سیدمهدی واعظ موسوی در جمع زوج های جوان طرح همسفرتا بهشت؛ کمال گرایی و مطلق گرایی، آفت زندگی مشترک است

کد خبر : 19127

حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی در جمع زوج های جوان طرح همسفرتا بهشت گفت: کمال گرایی و مطلق گرایی، یکی از خط قرمزهای همسرداری و آفت زندگی مشترک است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی شب گذشته در مراسم فرصت عاشقی از سلسله برنامه های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت به تبیین بایسته‎های اولیه زندگی مشترک پرداخت و اظهار کرد: برای ازدواج و ادامه زندگی مشترک ملاک‎های ازدواج مطرح نیستند بلکه توجه به خط قرمزها ضروری‎ست و مهم‎ترین خط قرمزی که باید به آن توجه کرد کمال‎گرایی و مطلق‎گرایی در نگاه به همسر و زندگی مشترک است. وی در ادامه گفت: جوانان باید توجه داشته باشند که زندگی همیشه شیرین نیست، بلکه گاهی شور و گاهی ترش است که انسان باید آن را تحمل کند.

حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی با بیان اینکه نباید از زندگی مشترک انتظارات مأورایی داشته باشیم گفت: اگر زوجین قبول داشته باشند که آدم‎ها مختلف هستند و ترکیب و عادات زندگی متفاوتی دارند، به جای تلاش برای تغییر دیگران که کاری بسیار طاقت فرسا و عملا ناشدنی ست، باید خود را تغییر دهند.

حجت الاسلام واعظ موسوی، فرمول مطیع و مسئولیت پذیر شدن مردان را در چهار جمله کلیدی دانسته و اظهار کرد: زنان با کنار گذاشتن غرور و منیت و گفتن چهار جمله « چشم»، «من به تو افتخار می کنم»، «اجازه می دهی» و «هر چه شما بگویی» می‎توانند قلب مرد را تسخیر کرده و او را تا آخر عمر مطیع خود سازند.

این استاد مشاور خانواده به حدیثی از امام صادق(ع) به عنوان یک بسته آموزشی در خصوص حقوق زن و مرد بر یکدیگر اشاره کرد و گفت: در این بسته مرد و زن باید سه نکته مهم را رعایت کند.

وی در ادامه افزود: اول اینکه مرد باید با همسر خود موافقت کند یعنی مرد تا می‌تواند به سمت زن میل کند؛ البته این به این معنا نیست که هر آنچه زن بگوید مرد بله بگوید. در واقع مرد باید مدیریت شده «نه» بگوید و تأکید کرد وقتی مرد مدیر لایقی باشد در آن زمان، زن دوست دارد «نه» بشنود و به مردان توصیه کرد که کپن «نه» گفتن را سریع خرج نکنند و برای روز مبادا نگه دارند تا مورد تنفر خانواده و همسر قرار نگیرند.

این استاد دانشگاه در مورد دومین نکته بسته آموزشی امام صادق(ع) گفت: مردان باید خوش اخلاق باشند که لازمه آن این است که سطح تحمل خود را بالا و منحنی توقع خود را پایین بیاورند.

واعظ موسوی در ادامه خطاب به آقایان گفت:، در صورت رعایت سومین توصیه امام صادق(ع) از جانب مردان، به آقایان نوید میدهم اگر می خواهید هیبتتان در چشم همسرتان زیبا به نظر برسد باید هنرمند باشید و بتوانید از زن خود دلبری کنید.

این کارشناس خانواده خاطر نشان کرد: در بسته آموزشی امام صادق (ع) زن نیز باید سه مورد را نسبت به شوهرش رعایت کند تا محبوب همسرش گردد؛ اول اینکه خودش را از هرگونه آلودگی و پلیدی کنترل کند تا جایی که قلب شوهرش را مطمئن سازد. دوم اینکه حریم مرد را نگه دارد تا مردش با او مهربان گردد وبتواند از لغزش‎های او بگذرد و سوم اینکه بتواند عشقش را برای همسرش آشکار کند و برای همسر خود فریبا باشد تا بتواند مرد را اسیر عشق خود سازد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن