اقتصادی

بازار خودرو در مشهد بی‌مشتری مانده است!

کد خبر : 37753

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: ریزش نرخ برابری ارز و تاثیر آن بر قیمت خودرو میزان خرید این کالا را از سوی شهروندان مشهدی کاهش داده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حمیدرضا حیدری افزود: این در حالی است که هم‌اینک با شکل‌گیری معادله‌ای نابرابر تعداد فروشندگان انواع خودرو در بازار مشهد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو در بازار ارتباط مستقیم با نرخ برابری ریال با ارز دارد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد گفت: تاثیر نرخ برابری ریال با ارز بر قیمت خودروهای خارجی بیشتر از خودروهای تولید داخل است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از قطعات خودروهای داخلی از خارج کشور تامین می‌شود و صنعت خودرو داخلی به صورت مستقیم از قیمت ارز تاثیر می‌گیرد لذا ریزش قیمت ارز بر قیمت خودرو بی تاثیر نیست.

حیدری ادامه داد: نرخ دلار به تازگی کاهش بسیار داشته و این مهم قیمت خودروهای داخلی و خارجی را در بازار کاهش قابل توجهی داده است، عدم ثبات نرخ دلار نیز باعث شده خریداران خودرو دست نگه داشته و در انتظار کاهش بیشتر قیمت و ثبات نرخ در بازار بمانند.

وی گفت: از سوی دیگر برخی برای جلوگیری از ضرر بیشتر در شرایط کنونی خواهان فروش خودرو خود هستند و به هر نحو تلاش می‌کنند خودرو خود را به فروش برسانند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد افزود: بهترین شرایط برای بازار خودرو ثبات قیمتها و عرضه به موقع خودرو توسط خودروسازان داخلی و عمل به تعهداتشان در مقابل کسانی است که برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد بازار فاقد مشتری خودرو در کلانشهر مشهد تا ثبات نرخ برابری ارز همچنان بی رونق باقی بماند.

۷۵۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر زیرپوشش اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو در مشهد اواسط دی ماه امسال به خبرنگار ایرنا گفته بود خودرو هم‌اینک برای شهروندان از حالت کالای مصرفی خارج و تبدیل به کالای سرمایه‌ای شده بطوری که اغلب خریداران خودروهای خارجی از این کالا همانند ارز و زمین کسب درآمد می‌کنند.

وی که حدود ۲۵ روز پیش از صفر شدن حجم معاملات خودروهای خارجی در بازار مشهد گلایه کرده بود افزود: چند روزی است که بازار روی خوش خود را به این نوع معاملات نشان داده زیرا خودروهای لوکس خارجی به دلیل ارزش افزوده و سود بیشتر مشتری بیشتری دارند.

حیدری همچنین به تاثیر آخرین فرمول ارائه شده از سوی شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو در بازار اشاره کرده و گفته بود: پیش از این قیمت خودروهای ایرانی و خارجی در بازار کاهش یافته و به ثبات نسبی رسیده بود اما دوباره با اعلام فرمول جدید شورای رقابت برای محاسبه قیمت خودرو، قیمتها اوج گرفت.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن